Návod, ako si vybrať správneho influencera

Návod, ako si vybrať správneho influencera Platené spolupráce s blogermi a influencermi sú stále v kurze a ešte nejaký čas aj budú. Platí tu jednoduchý vzorec: keď vášmu potenciálnemu zákazníkovi odporúča produkt internetová celebrita, ktorej verí a ktorú obdivuje, môže to mať rovnako veľkú váhu ako reklama v televízii. Ako postupovať pri výbere influencera a na čo si dávať pozor? Pozrite si otázky a odpovede. Otázka č.1: Aký rozpočet si pripraviť? Mnohé agentúry sa už stretli s takto znejúcou požiadavkou klienta: o spoluprácu oslovíme influencera s minimálne 80-tisíckou sledovateľov, ktorému za 2 instagramové posty a 3 dni stories ponúkneme sadu našich produktov v hodnote 500 eur. Takto to ale nefunguje. Rovnako ako televízie, rádiá, či noviny majú svoju cenu inzercie určenú počtom divákov/poslucháčov/čitateľov, tak ju majú aj influenceri. A predovšetkým tí vplyvnejší s počtom followers nad 10-tisíc eur sa len tak na bartrový obchod prehovoriť nenechajú. Svoju cenu poznajú a za svoj čas si nechajú zaplatiť. Cena je individuálna, no aj tu platí, že čím väčšiu a dlhodobejšiu spoluprácu si s influencerom nastavíme, tým môže byť konečná cena za príspevok výhodnejšia. Otázka č.2: Čo robiť, keď predsa len nemáme budget nazvyš? V takejto situácii pomôže úprimnosť a fakt, že o spoluprácu požiadame malého influencera. Aj keď bude mať len niekoľko stoviek sledovateľov, spolupráca môže byť skutočne efektívna. O to väčšmi ak našu značku pozná, má ju rád a v minulosti už produkt testoval či používal. Otázka č.3: Ktorý je ten správny? Pri výbere influencera si dajme záležať. Netlačme len na počet fanúšikov, no všímajme si, kto za profilom stojí, aké má hodnoty i zloženie fanúšikov a sami si utrieďme, či sa chceme s takýmto profilom spojiť. Len na ilustrovanie situácie: nie je úplne ideálne osloviť o spoluprácu influencera, ktorý si svoju značku buduje vo fitness komunite s cieľom propagovať náš nový hamburger. Síce netvrdíme, že aj takéto spojenie nemôže priniesť želaný úspech, musí však byť dotiahnuté do poslednej bodky a dávať zmysel. Ak výber influencera trafíme a, navyše, necháme mu do maximálnej možnej miery voľnú ruku v kreativite príspevkov (predsa len, je to on, kto svojich fanúšikov pozná najlepšie) – náš produkt bude propagovať s radosťou. A toto nadšenie ocení aj verejnosť. Otázka č.4: Na akých influencerov si dávať pozor? Na prvý pohľad majú všetko. Pekné fotky, príjemnú komunikáciu a neraz i desaťtisíce sledovateľov na sociálnych sieťach. Avšak, keď si pozriete ich skladbu fanúšikov, zistíte, že si ich „náš“ influencer len nakúpil. K tomuto len jediné: zrejme nechcete investovať čas, peniaze a produkty na človeka, ktorý vám neprinesie očakávanú hodnotu? Rada na záver: Spolupráce s influencermi sa mnohým značkám oplatili, niektorým však nie. Preto treba byť – tak ako všade – aj tu ostražitý. No a v prípade, že nemáte skúsenosti s takouto formou spoluprác, resp. len minimálne – najmite si odborníkov. Nielenže vám pomôžu ujasniť si ciele a očakávania, vyberú vám aj správneho influencera a nastavia formu spolupráce tak, aby boli obe strany spokojné. Foto: pixabay.com Príspevok Návod, ako si vybrať správneho influencera zobrazený najskôr Nextina - PR agentúra .

prejsť na článok

Darček k objednávke

Všimli ste si, že si k zakúpenému produktu z našej ponuky môžete vybrať darček zdarma? Pri väčine produktov nájdete vľavo dole pod obrázkom rolovacie okienko s názvom Špeciálna ponuka pre vás . Tu si môžete pri zakúpení daného produktu vybrať darček zdar

prejsť na článok

Ako si vybrať správny rám

Aj rámovanie je umenie a výber toho správneho rámu môže vaše dielo dokonale doplniť a vylepšiť. Aj keď osobný vkus zohráva v tomto prípade veľkú úlohu, treba zvážiť aj iné dôležité faktory, ktoré by mali ovplyvniť váš výber. Štýl a technika Plagáty a fot

prejsť na článok

Dlhé zimné večery. Diel 1.

GÁGORÍKY... pamätáte? Ppodľa nárečového slovníka z Gemera, je to druh cestoviny, ktorá sa pripravovala ručne do svadobnej kuracej polievky. Podľa nárečia ich v každej doline volali inak: gágoríke, gágorčoky, brdovce, brdovčoky, brdálike a na juhu Gemera

prejsť na článok

Happy Easter Jigsaw Puzzle

Happy Easter Jigsaw Puzzle je zábavná veľkonočná puzzle hra. Môžete si vybrať jeden z dvanástich obrázkov a potom jeden zo štyroch režimov (16, 36, 64 a 100 dielikov). Vyberte si svoj obľúbený…

prejsť na článok

Ako vybrať správneho zamestnanca?

Existuje mnoho článkov o tom, ako úspešne získať nové zamestnanie, no výber zamestnanca zo strany zamestnávateľa rozhodne tiež nie je prechádzka ružovou záhradou. V našom článku sa pokúsime priniesť vám užitočné rady, ako efektívne vybrať vhodného kandidá

prejsť na článok