Módne trendy vs. nadčasovosť, čo je lepšie pre Vaše logo?

V mnohých prípadoch sa klienti zameriavajú na módne trendy, domnievajú sa, že tak bude ich logo a brand vyzerať atraktívne. Takéto zameranie sa na modernosť môže byť krátkodobým riešením. S príchodom ďalšieho trendu už logo moderné nebude, to môže v budúcnosti viesť k nutnosti vytvorenia nového loga a následného rebrandu. Prečo by malo byť nadčasové logo prioritou pre budúcnosť firmy? Nadčasové logo je navrhnuté tak, aby prežilo začiatky módnych trendov a zostalo relevantné aj po mnohých rokoch. Tvorba takéhoto loga vyžaduje dôkladné plánovanie a zameranie sa na klasické princípy dizajnu, ako je napríklad zachovanie zrozumiteľnosti a jednoduchosti. Logo battle – Coca-cola vs. Pepsi. Coca-Cola a Pepsi sú odvekí rivali. Dve z najznámejších nápojových značiek na svete a obidve sa snažia udržať si svoju pozíciu na trhu. Zatiaľ čo Coca-cola logo od roku 1903 prakticky nezmenila, čo jej pomohlo stať sa jednou z najzrozumiteľnejších a najviac rozpoznateľných značiek na svete, logo Pepsi sa od roku 1903 zmenilo niekoľkokrát, čo môže viesť k nekonzistentnosti značky. 19031934Súčasné 19032003Súčasné Ako môžeme vidieť, Coca-cola vsadila na jednoduchý nadčasový dizajn. Naproti tomu Pepsi sa neustále snažila pôsobiť moderne(áno aj to z 1903 bolo v danom roku moderné), a preto musí neustále rebrandovať. Je zaujímavé porovnať tieto dva prístupy k logu a zamyslieť sa nad tým, či je lepšie udržať sa pri nadčasovom vzhľade alebo sa prispôsobiť módnym trendom. Samozrejme Coca-cola ešte pred 1903 mala aj iné logá, ktoré si môžete pozrieť aj tu. A niektoré z nich nadčasové neboli. No faktom zostáva, že od roku 1903 sa žiadny veľký rebrand nekonal a mohli sa teda sústrediť na iné aspekty brandu. Dá sa v logu skombinovať modernosť a nadčasovosť? V skutočnosti, s určitou mierou kompromisu, je to možné. Typickým príkladom je spoločnosť Apple. Tvar loga Apple, ktoré v roku 1977 navrhol Rob Janoff, je nadčasový. Avšak farba tohto loga sa mení s aktuálnymi trendmi. Týmto spôsobom Apple udržuje logo moderné a zároveň aj nadčasové. Samozrejme, keď sa mení farba loga, je potrebné prispôsobiť aj celý brand, ale nie je to taký výrazný zásah ako keď sa mení celé logo. 1977199820032007Súčasné Záhada nadčasovosti loga Apple. Mýtom, ktorý sa často objavuje ohľadom loga spoločnosti Apple, je tvrdenie, že je úplne vytvorené podľa zlatého rezu. Toto tvrdenie bolo už mnohokrát vyvrátené, avšak pravdou zostáva, že pomery oblúkov, z ktorých sa logo skladá, sú veľmi blízko pomeru zlatého rezu. Zlatý rez je jedným zo základných princípov grafického dizajnu a bol už v starovekom Grécku detailne skúmaný z geometrického hľadiska. S istotou teda môžeme povedať, že tento zlatý pomer nie je žiaden módny trend a môže to byť jedným z dôvodov(aj keď neúmyselne), prečo je logo spoločnosti Apple nadčasové. Google sa rozhodol ísť iným smerom. Zatiaľ čo v logu Apple nájdete iba symbol, logo spoločnosti Google je práve naopak iba typografické. A aj k udržaniu modernosti svojho nadčasového loga zvolili presne opačný prístup. Zatiaľ čo farba jednotlivých písmen zostáva zachovaná, trendu sa prispôsobuje samotný font. Dalo by sa namietať, že je to rovnaký princíp ako používa Pepsi, aj tam sa menil iba tvar a farba ostala zachovaná. No v prípade Pepsi bola zmenená celá kompozícia loga a v prípade Google sa zmenil „iba font“. 1998199920102103Súčasné Aký je teda nadčasový dizajn? Nadčasovosť v dizajne je dôležitým faktorom, ktorý by sa mal brať do úvahy pri tvorbe loga, ale nie je to iba o logu. Najviditeľnejšie sa nadčasovosť ukáže na výrobkoch, ktoré používame denne. Ako príklad nadčasového dizajnu môžeme uviesť klasickú stoličku Vitra Eames, legendárne okuliare Ray-Ban alebo kultové Converse tenisky. Tieto ikony nadčasového dizajnu spája jednoduchosť a funkčnosť, ktoré sú kľúčové pre udržanie dlhodobej relevantnosti a popularity. Vitra Eames – 1950RayBan –1937Converse – 1949 Nadčasový dizajn sa prejavuje v každom detaile týchto výrobkov. Každá súčasť tu slúži konkrétnemu účelu a nič tu nie je len na okrasu. Jednoduchosť a funkčnosť sú kľúčovými prvkami, ktoré umožňujú takémuto dizajnu vydržať roky. To je to, čo robí nadčasový dizajn takým univerzálnym a udržateľným. Kedy je vhodné zvážiť použitie moderného loga? Ak dopredu vieme, že logo nebude používané dlhodobo, napríklad pre krátkodobú akciu ako je festival, koncert, športová udalosť alebo výstava, môžeme sa zamerať na moderné trendy a využiť ich v logu. Nemusíme sa obávať o nadčasovosť loga, pretože ho budeme používať iba počas obmedzeného časového obdobia. Je to príležitosť vyskúšať si nové nápady a experimentovať s rôznymi prvkami dizajnu. Ďalšie príklady nadčasových log, ktoré sa už dlhú dobu takmer nezmenili. 197119691968197119681973 Prečo je teda nadčasové logo dôležité? V skratke, aby bolo použiteľné po dlhú dobu, a teda zabezpečí fungujúci brand po dlhé roky. Prečo je dobré sa vyhnúť rebrandu si povieme v ďalšom článku.

prejsť na článok

svetelné logo GGB

Svetelné logo GGB použité B/W plexi Cez deň logo je čiernej farby, v noci svieti logo na bielo The post svetelné logo GGB appeared first on eurocompany.sk.

prejsť na článok

Logo Jaro Viňarský

Pre nášho dobrého kamaráta Jara Viňarského sme vytvorili logo. Jaro sa venuje súčasnému tancu profesionálne a preto sme mu aj vytvorili profesionálne logo. Jaro Viňarský (1978) – tanečník, choreograf...

prejsť na článok

Materiály pre média

STIAHNITE SI LOGO ICE SERVICE.SK LOGO WEB PNG, 2000 x 500 px, 300 DPI LOGO PRINT PDF, VECTOR IMAGE LOGO PRINT PDF, VECTOR IMAGE ROLL UP PRINT PDF, VECTOR IMAGE Príspevok Materiály pre média zobrazený najskôr ICE SERVICE.

prejsť na článok

3D LOGO PHAREX

The post 3D LOGO PHAREX appeared first on eurocompany.sk.

prejsť na článok

Ladislav Špaček: Čo je to dress code

Dress code nerieši módne trendy. Sú to skôr inštrukcie, normy vychádzajúce z etikety pre danú spoločenskú akciu a prostredie. Úlohou je splynúť so spoločnosťou, nie sa v nej vynímať. Nesmiete byť underdressed ani overdressed. Zažiariť má vaša spoločníčka,

prejsť na článok