MELANCHÓLIAAndrea OndisTrnavská výtvarníčka Andrea Ondis...

MELANCHÓLIAAndrea OndisTrnavská výtvarníčka Andrea Ondis vyštudovala propagačnú grafiku na bratislavskej ŠÚV. Neskôr vyštudovala Katedru grafiky a iných médií na bratislavskej VŠVU. Vo svojej tvorbe sa drží vizuálnych foriem grafického média. Kedysi vystavovala pod odlišným menom. Pod tým súčasným sa predstavila prvý raz výstavou Space, Kids & Micro v r. 2020 v bratislavskej galérii Čin Čin a v r. 2021 v bratislavskej Galérii Artotéka, taktiež autorskou výstavou pod názvom Historiae.Podnetom pre diela nebola ani tak snaha o skúmanie duševného stavu, melanchólie, ako osobný príbeh. Jeho zdrojom bola pohľadnica, ktorú dostala od priateľky. Išlo o reprodukciu fotografie francúzskej fotografky Valerie Belin. Tá zobrazovala ženskú figurínu navrhnutú dizajnérom Adelom Rootsteinom. Práve tvár manekýnky ju zaujala svojim zvláštnym pohľadom, akoby vyjadrujúcim melancholické pohnutie. Zamerala sa na tento element, aby si ním pracovala tým, že ho odstráni. Tvár sa tak stala anonymnou a bez nejakej konkrétnejšej emócie. Pocit odťažitosti ešte umocnila technickým prevedením. To spočíva v reprodukovaní prostredníctvom serigrafickej techniky. V nej môžeme vidieť priamy odkaz na warholovské diela s ikonami populárnej kultúry, ktoré akoby sa stávali všeobecnými statkami. Tu je ale celkové vyznenie omnoho znepokojivejšie.Anonymné tváre pripomínajú piktogramy avatarov užívateľov sociálnych sietí, za ktorými sa môže ukrývať ktokoľvek. Identita sa vo virtuálnom priestore stráca rovnako ako jedinečnosť pri prechádzke hypermarketom plnom nekončiaceho množstva identických tovarov masovej výroby. Zároveň redukcia tváre na obrysové línie odkazuje na ďalší aspekt vizuálnej kultúry spojenej s marketingom, a to značku alebo logo. Zároveň môžeme vidieť v dielach odkazna feministické umenie a vnímanie ženy ako objektu, zbavenej vlastnej osobnosti.Z hľadiska kontextu tu môžeme odčítať odkazy na filozofov druhej polovice 20. storočia, ako bol Jean Baudrillard, ktorý analyzoval spoločnosť neskorého kapitalizmu založenú na tvorbe simulácií a zmnožovaní rovnakého. Akoby citovala vetu z Kunderovho románu Nesmrtelnost – „všade samé tváre“.Autorka sa tak snaží o symbolické vypovedanie vlastného príbehu a hľadania zmyslu ľudskej existencie vo svete plnom odcudzenia.Text: Peter Molari / kurátor výstavyFoto: Peter LančaričChod Galérie Výklad na rok 2022 z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

prejsť na článok

Editoriál kolekcie Dedina

Kolekcia Dedina, 2017FOTO: Andrea JunekováMUAH: Dominika DrumsArt Direction: Michaela BednárováModel: Klára, Exit model management Foto: Andrea Juneková The post Editoriál kolekcie Dedina appeared first on Puojd.

prejsť na článok

Sen každej ženy

Sen každej ženy komédia Hra autora Mira Gavrana, najhrávanejšieho sučasného chorvátskeho dramatika. Doba je rýchla. Nie je čas na nič. Nie je čas nájsť si partnera, uvariť večeru, navštíviť rodičov, vyvenčiť psa. Doba je materialistická. Túžime po bohato

prejsť na článok

AKO KUPUJÚCI O PENIAZE PRIŠIEL

AKO KUPUJÚCI O PENIAZE PRIŠIEL Chceli sme si s manželom kúpiť byt za pomoci rodičov, aby sme si nemuseli brať hypotéku. Hovorí Andrea Koubková. Občas sme prešli realitné weby na internete. Čas nás netlačil, nikam sme sa neponáhľali. Koncom leta nám manže

prejsť na článok

17.03.2023  Odborná príprava / aktualizačná odborná príprava pre manipuláciu s veľmi toxickými látkami a zmesami a s toxickými látkami a zmesami

Spoločnosť BOZPO, s.r.o. Vás pozýva na Odbornú prípravu / aktualizačnú odbornú prípravu pre manipuláciu s veľmi toxickými látkami a zmesami a s toxickými látkami a zmesami.  Termín: 17.03.2023 o 8:30 hod. Miesto konania: BOZPO, s.r.o., Ciglianska ce

prejsť na článok

11.05. 2023  Školenie prvej pomoci  Bratislava

Školenie prvej pomoci Termín : 11.05. 2023 o 09.00 hod Miesto školenia : BOZPO, s.r.o., Krížna 48, 821 08 Bratislava /II NP/ Prihláška na školenie v PDF Povinnosť zamestnávateľa zabezpečiť školenie prvej pomoci: V zmysle § 30d, odsek 1, písmeno h, bod 4 a

prejsť na článok