Mali ste nehodu? Pozor! Zmena pravidiel pri opravách po nehodách!!

Mali ste nehodu v čase od 1.1.2022? Proces opráv poškodených vozidiel prešiel obrovskými zmenami a my Vám prinášame krátky výber toho najdôležitejšieho. AK STE MALI NEHODU, ČÍTAJTE POZORNE, PRETOŽE SA ZÁSADNÉ VECI MENIA. Zmena pravidiel pri oprave motorového vozidla prešla veľkou reformou a každý náš zákazník by mal vedieť, čoho sa tie najzásadnejšie zmeny dotkli a ako postupovať po nehode, pretože nesprávny a nepreškolený servis Vás môže v konečnom dôsledku stáť až vyradenie vozidla z evidencie. Dôležité na úvod. Nie je servis ako servis a už smernica Európskej únie z roku 2014 upozorňuje na fakt, že nezávislé testy automobilov po nehode v mnohých prípadoch zaznamenali nedostatočnú kvalitu opravy. To môže prispievať v mnohých prípadoch k ďalších nehodám, či dokonca smrti posádky v budúcnosti. Preto sa v rámci regulácií a zvýšenia bezpečnosti začali presadzovať opatrenia, ktoré by takýmto ťahom mali zabrániť. Dnes po nehode poisťovňa obvykle odporúča vodičovi svoje zmluvné servisy, ktoré zodpovedajú za svoju prácu a zaručujú tak kvalitu, ktorú požaduje výrobca pri oprave vozidla po nehode. Aby sa však zabezpečila kvalitná oprava nielen v partnerských servisoch, muselo dôjsť k sprísneniu podmienok opráv vozidiel po nehode, ak boli poškodené najmä bezpečnostné prvky vozidla. Život máme len jeden a preto nie je priestor na chyby. Je nesmierne dôležité vedieť na ktorých miestach a ktorou konkrétnou technológiou opravovať bezpečnostné časti vozidla tak, aby ste mu v budúcnosti mohli opäť plne dôverovať a využívať radosti z cestovania na 100%. Ktoré sú to vlastne tie spomínané hlavné bezpečnostné časti vozidla? zavesenie kolies deformačné zóny systémy airbagov riadenie brzdy Vozidlo s poškodením ktorejkoľvek vyššie spomenutej časti môže opraviť len opravovňa, ktorá spĺňa predpísané podmienky výrobcu a bude postupovať podľa manuálov na danú opravu od výrobcu daného vozidla. Uvedené platí od 1.1.2022 len pre kategóriu vozidiel M1 a N1 s dátumom prvej evidencie po 1.1.2005 ( pre vozidlá staršie ako dátum 1.1.2005 tieto podmienky neplatia ) Čo sa stane s vozidlom, ktoré malo nehodu po 1.1.2022 a má poškodenú niektorú z hlavných bezpečnostných častí? Takémuto vozidlu bude automaticky pozastavená prevádzka vozidla bez akéhokoľvek administratívneho procesu, a to podľa § 47 ods.2 písm. c) zákona č. 106/2018 Z.z. o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Všetky vážne dopravné nehody sú vedené v evidencii dopravných nehôd ISDN ( informačný systém dopravných nehôd ), ktorý spravuje Policajný zbor Slovenskej republiky. Vozidlo bude mať automaticky pozastavenú prevádzku po každej vážnej dopravnej nehode ( vážna dopravná nehoda je každá dopravná nehoda, pri ktorej dôjde k poškodeniu jedného alebo viacerých bezpečnostných prvkov na vozidle spomenutých vyššie ), a to od okamihu jej vzniku až po opravu všetkých poškodených hlavných bezpečnostných prvkov na vozidle v opravovni a úspešnom absolvovaní TECHNICKEJ KONTROLY pravidelnej ( na STK ). Po oprave vozidla v oprávnenej opravovni ( hlavné bezpečnostné prvky vozidla ) a úspešnom absolvovaní technickej kontroly pravidelnej sa vozidlo môže opätovne používať bez toho, aby sa vyžadoval nový proces schválenia vozidla na prevádzku v cestnej premávke. POZOR! Na účel absolvovania technickej kontroly môže vozidlo použiť cesty medzi miestom opravy ( opravovňou ) a stanicou technickej kontroly v najbližšej obci ( rozumej STK najbližšia k opravovni ). Vodič takéhoto vozidla je povinný hodnoverným dôkazom preukázať kontrolným orgánom v cestnej premávke, že oprava vozidla bola ukončená v daný deň a vozidlo používa výlučne na cestu medzi opravovňou a stanicou technickej kontroly.  U nás toto riešiť nemusíte, vieme technickú  kontrolu absolvovať za Vás (ak nás splnomocníte). Čo musí zabezpečiť prevádzkovateľ vozidla po vážnej dopravnej nehode? Prevádzkovateľ vozidla nesmie v cestnej premávke prevádzkovať vozidlo, ktoré má pozastavenú prevádzku vozidla. Prevádzkovateľ vozidla je povinný takéto vozidlo nechať opraviť v rozsahu odstránenia vzniknutých chýb po vážnej dopravnej nehode len v autorizovanej alebo oprávnenej opravovni, ktorá spĺňa ustanovené podmienky. Prevádzkovateľ nesmie takéto vozidlo používať skôr ako takéto vozidlo prejde technickou kontrolou na STK. Vozidlo, ktoré nebude opravené v autorizovanej alebo oprávnenej opravovni v súlade s technickým predpisom výrobcu nebude hodnotené ako spôsobilé na prevádzku v cestnej premávke! Kto dohliada na správnosť opravy? Kontrolu nad činnosťou autorizovanej alebo nezávislej oprávnenej opravovne vykonávajú v rámci štátneho odborného dozoru nasledovné inštitúcie: okresný úrad, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, s pôsobnosťou na území okresu, okresný úrad v sídle kraja, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, s pôsobnosťou na území kraja a Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky, odbor kontroly, štátneho dozoru a dohľadu, s pôsobnosťou na celom území Slovenskej republiky. Užitočné na záver. Sme si vedomí obsiahlosťou všetkých týchto informácií aj napriek ich skrátenej verzii na našich stránkach, a preto sme Vám kedykoľvek k dispozícii s odborným poradenstvom na mailovej adrese [email protected] alebo na telefónnom čísle 0911 655 072 V prípade záujmu o celé znenie zákona, ktorý upravuje opravy vozidiel po vážnej dopravnej nehode, neváhajte a kliknite TU PRE JEHO STIAHNUTIE Príspevok Mali ste nehodu? Pozor! Zmena pravidiel pri opravách po nehodách!! je zobrazený ako prvý na CARS SERVICE s.r.o..

prejsť na článok

(2 z 3 kľučových pravidiel chudnutia) Kalorický deficit + kalkulačka na výpočet

Vprvom článku sme si preberali 1. z 3 kľučových pravidiel chudnutia resp. formovania postavy Prijať denne aspoň 1.2g bielkovín na 1kg váhy. Ak ste článok ešte nečítali urobte tak teraz. 2. z3 kľúčových pravidiel chudnutia Kalorický deficit Bez kalorické

prejsť na článok

(1 z 3 kľučových pravidiel chudnutia) Prijať denne aspoň 1.2g bielkovín na 1kg váhy

pri formovaní postavy potrebujete dávať pozor na jednu z 3 kľúčových vecí a tou je množstvo bielkovín prijatých v strave (z jedla a doplnkov výživy). Ak to s formovaním postavy myslíte naozaj vážne, tak úplné minimum je denne prijať 1.2 gramu bielkovín n

prejsť na článok

(3 z 3 kľučových pravidiel chudnutia) Cviky na chudnutie + tréningový plán

V tomto článku nájdete Cviky na chudnutie, ktoré fungujú a jednoduchý tréningový plán na čo najefektívnejšie chudnutie a spaľovanie tukov. Zároveň je toto posledný článok zo série 3 kľúčových pravidiel chudnutia v sekcii Návody. V prvom článku sme si preb

prejsť na článok

Zmena

Nové sumy stravného sa použijú od 1.9.2022, pričom nadväzujú na vývoj indexov cien v reštauráciách. The post Zmena appeared first on Superieur FNC.

prejsť na článok

POZOR! Zmena časov druhého kola

Vážení florbalisti a priaznivci Legendárnej Florbalovej Ligy. Vzhľadom na súčasnú situáciu a s ňou aktuálne platné opatrenia bolo nevyhnuté upraviť časy jednotlivých zápasov druhého kola LFBL tak, aby sa hráči tímov hrajúcich zápas pred jeho začatím alebo

prejsť na článok