Expandovanie na zahraničné trhy III

Máte skvelý produkt a slovenský trh vám je pritesný? Odvážte sa expandovať. Trh je otvorený a zákazníci sú pripravení nakupovať. Pozrime sa na tipy na podnikanie, ktoré uľahčia doručovanie vašich produktov zahraničným zákazníkom a pomôžu vám expandovať. S počtom päť miliónov obyvateľov na Slovensku a s možnosťami, ktoré moderná doba ponúka, je expanzia na zahraničné trhy správnym krokom. V predošlých častiach seriálu o expandovaní sme si viac priblížili, ako si vybrať správny trh, ako analyzovať konkurenciu a na čo si dať pozor pri rozširovaní svojho podnikania na cudzie trhy. Dnes sa zameriame na samotnú logistiku. Logistika je pri expanzii kľúčová O svojom produkte viete všetko. Viete, v čom je výnimočný, aké má výhody a ako pomôže vášmu cieľovému zákazníkovi. Rozumiete segmentu, v ktorom podnikáte, a nemáte problém robiť rozhodnutia na slovenskom trhu. Čo však v zahraničí? Hneď ako sa rozhodnete expandovať na zahraničné trhy, potrebujete pomocnú ruku. Zatiaľ čo vy môžete zdokonaľovať svoje produkty a služby, strategicky plánovať, kam sa má vaše podnikanie uberať v budúcnosti, na druhej strane bude stáť stabilná a spoľahlivá prepravná spoločnosť, ktorá doručí vaše produkty vašim zahraničným zákazníkom bez problémov a komplikácií. Pozná miestny trh, rozumie správaniu domácich a má roky skúseností. Vedeli ste, že?Bez ohľadu na to, v ktorej z pridružených krajín nakupujúci objednáva tovar online, GLS ho bude informovať o dodávke v jeho rodnom jazyku. Ktoré trhy lákajú do expanzie? Pri výbere logistického partnera myslite na špecifiká svojho podnikania a na trhy, na ktoré chcete expandovať. Ak pôsobíte iba na Slovensku, medzi prvými trhmi, na ktoré sa budete snažiť vstúpiť, budú zrejme krajiny V4, teda Česká republika, Maďarsko a Poľsko. Podľa ecommercedb.com je Maďarsko s počtom 9,77 milióna obyvateľov 54. najväčší e-commerce trh na svete, ktorý za rok 2019 vzrástol o 34 %. Medzi najrýchlejšie rastúce spoločnosti na maďarskom trhu patrí Alza, ktorá má pôvod v Českej republike. Medzi ďalšie trhy, ktoré lákajú podnikateľov, patrí aj Taliansko a Francúzsko. Krajiny západnej Európy inšpirujú k expanzii svojou silnou ekonomikou a veľkým množstvom potenciálnych zákazníkov. Podľa mordorintelligence.com Francúzsko s počtom 67 miliónov obyvateľov hlásilo za rok 2019 16 % nárast nových online e-shopov oproti roku 2018. Na francúzskom trhu je momentálne okolo 200 000 e-commerce webových stránok. Váš e-shop sa k nim môže pridať. Vedeli ste, že?Služba FlexDelivery Service, vďaka ktorej bude príjemca informovaný o predpokladanom čase doručenia e-mailom alebo textovou správou, je dostupná pre 21 európskych krajín? GLS ponúka aj expresné doručenie do Maďarska s názvom produktu HungaryExpress Parcel – balík bude zákazníkovi doručený predpoludním nasledujúceho dňa. Jeden logistický prepravca, desiatky trhov Ak nechcete spolupracovať s odlišným logistickým partnerom pre každý trh, vhodným riešením je spolupráca s prepravnou spoločnosťou, ktorá pokrýva viacero trhov. V tomto momente si vyberajte z veľkých prepravných spoločností, ktoré majú pôsobenie vo viacerých krajinách. Myslite aj na svoje plány do budúcnosti a vyberte si logistického partnera, ktorý doručuje do krajín, do ktorých chcete expandovať nielen teraz, ale výhľadovo aj o tri alebo päť rokov. Keď vravíme o logistickom partnerovi, neustále skloňujeme slovo spoľahlivosť. Áno, váš logistický partner musí byť v prvom rade spoľahlivý. Mal by mať roky skúseností, efektívny reťazec doručovania a transparentnú a rýchlu komunikáciu. Nezabudnite zohľadniť cenu za prepravu a ponúkané služby. Nákupné správanie zákazníkov sa v odlišných krajinách môže líšiť – ubezpečte sa, že váš prepravca ponúka širokú škálu služieb. Výber správneho logistického prepravcu hrá pri vstupe na zahraničné trhy veľkú rolu. Potrebujete stabilného a transparentného partnera, na ktorého sa môžete spoľahnúť a vďaka ktorému bude vaše podnikanie rásť. Držíme vám pri expandovaní palce!

prejsť na článok

Expandovanie na zahraničné trhy II

Rozhodli ste sa expandovať so svojím e-shopom na zahraničný trh? Tieto tipy na podnikanie vám pomôžu spoznať vašu konkurenciu, analyzovať ich e-shop a pripraviť zákaznícky servis. V predošlej časti nášho seriálu o expandovaní na zahraničné trhy ste sa

prejsť na článok

Stručný prehľad japonským automobilovým priemyslom

História japonského automobilového priemyslu sa začala v 20. storočí. Po druhej svetovej vojne, vďaka obnove krajiny a technologickej inovácii, Japonsko rýchlo napredovalo v automobilovej výrobe. V 60. rokoch 20. storočia japonské značky ako Toyota, Honda

prejsť na článok

Výborné zahraničné komédie

Čo môže niekomu pripadať smiešne, iný môže považovať za obmedzené, alebo naopak, za trápne. Avšak aj keď je to relatívne a niekedy ťažko určiť, čo je a nie je zábavné, my vám prinášame krátky zoznam komédii, ktoré patria k tým, pri ktorých sa určite zasme

prejsť na článok

Zahraničné pôžičky výhody, riziká a veci, ktoré treba vedieť

Zahraničné pôžičky sa stali dôležitým nástrojom pre jednotlivcov aj firmy, ktoré hľadajú finančné možnosti mimo hraníc svojej domovskej krajiny. V dnešnej globalizovanej ekonomike sa stáva bežným, že ľudia a podniky využívajú príležitosti poskytované zahr

prejsť na článok

Proconom Software: Stavebnímu trhu pomáháme uchopit digitalizaci za správný konec

Svým zákazníkům dokáže Proconom ušetřit několik hodin týdně. Vyvíjíme unikátní digitální nástroj, který na pár kliknutí vytvoří a řídí téměř jakýkoliv stavební projekt. Společnost Proconom Software postupně mění budoucnost v realitu. Její komplexní systém

prejsť na článok