Ecocert, Cosmos ..a iné certifikácie

Ecocert, Cosmos ..a iné certifikácie Na niektorých výrobkoch, ktoré sa hrdo prezentujú ako bio/eko/prírodná/organická (o tomto označení chystáme samostatný článok), môžete nájsť označenie, resp. logo Ecocert-u. Čo to vlastne znamená? Ja som sa s týmto stretla až vtedy, keď som naozaj na ocenený produkt narazila pri nákupe, dovtedy som netušila, že nejaká takáto organizácia existuje. Vyvstala pre mňa otázka, o čom celý proces certifikácie vlastne je. Preto blog na túto tému. Nech vieme, čo nakupujeme. Ecocert bolo vlastne prvým certifikačným strediskom, ktoré sa nejakým spôsobom snažilo stanoviť štandardy pre to, čo je vlastne prírodná a organická kozmetika. Čo je dosť fajn, lebo veľakrát sa stretávame s tým, že výrobok má v zložení jeden esenciálny olej a hrdo sa nazve prírodnou kozmetikou. Aj voči nám spotrebiteľom je toto príjemný krok. Aké sú teda štandardy na to, aby niečo dostalo certifikáciu Ecocert-u? ◄ Zloženie výrobku je z obnoviteľných zdrojov, spracované procesmi šetrnými k životnému prostrediu. Ecocert kontroluje, či daný produkt neobsahuje: parabény, phenoxyethanol, GMO, silikóny, PEG, syntetické farbivá a parfumy, zložky živočíšneho pôvodu (okrem produktov zvierat ako napr.: mlieko, med, atď.) ◄ Obal výrobku je recyklovateľný alebo odbúrateľný. Ecocert v rámci kozmetiky udeľuje 2 typy označenia Ecocert – organic cosmetic alebo Ecocert – natural cosmetic. Označenie Organic cosmetic má prísnejšie kritériá, musí obsahovať minimálne 95% rastlinných zložiek a minimálne 10% z váhy zložiek musí byť organicky pestovaných. Označenie Natural cosmetic musí obsahovať 50% rastlinných zložiek a minimálne 5% z váhy produktu musí byť organicky vypestované. Ak produkt spĺňa tieto kritéria prechádza auditovou kontrolou pracovníkmi Ecocertu. Štandardy pre kozmetiku sú veľmi konkrétne špecifikované v asi 40-stranovom dokumente. Nieže by sa nám nechcelo, ale je to naozaj ťažko vyextrahovať, čiže ak má niekto veľký záujem tieto štandardy poznať, sú mu prístupné na tomto linku. Taktiež sa na kozmetike môžete stretnúť s označením COSMOS, ako s jednou z variánt certifikácie organickej alebo prírodnej kozmetiky. Spoločnosť COSMOS vznikla založením piatich organizácií v rámci Európskej únie. Založili ju spoločnosti: už spomínaný Ecocert z Francúzska, Cosmebio z Francúzska, BDIH z Nemecka, ICEA z Talianska a Soil Association z Veľkej Británie. Dohodli sa na zlúčení svojich štandardov pod touto hlavičkou. Okrem dôrazu na zloženie produktu, kladú taktiež dôraz na balenie, ktoré by malo byť minimalistické, priateľské voči životnému prostrediu, a taktiež výroba musí byť naplánovaná tak, aby bola tiež šetrná voči životnému prostrediu, čo zahŕňa aj odpadové plánovanie. Takže tu máme jednu stranu mince. Krásny certifikačný proces, ktorý sa nám snaží garantovať, že ich nálepka zaručí, že produkt, ktorý držíte v rukách je naozaj v poriadku vzhľadom na ich vysoké štandardy prírodnej a organickej kozmetiky. Ale máme tu jedno veľké ALE! Každá sranda niečo stojí. A aj certifikačný proces niečo stojí. A stojí dosť. Rádovo hovoríme o tisíckach eur, samozrejme že to nie je jednorazová záležitosť. Ecocert, Cosmos a iné organizácie si potrpia na pravidelných kontrolách produktu, s čím sú spojené ďalšie poplatky. Na jednej strane stojí zavedenie poriadku do celého chaosu okolo prírodnej a organickej kozmetiky a na druhej, nemalé náklady pre producenta takejto kozmetiky. Producent tieto náklady môže sekundárne preniesť na cenu produktu, resp. toto nie je asi proces, ktorý by si malá manufaktúra dokázala finančne vykryť, hlavne nie vo svojich začiatkoch. Je teda na každom z nás, či naozaj pre nás tá nálepka garantuje tú kvalitu, ktorú hľadáme, alebo sú pre nás prioritne dôležité iné aspekty produktu. Tu neexistuje, podľa nás, správnaodpoveď. Každý sa rozhodujeme na základe vlastných kritérií, a tak je to v poriadku. Každý máme na to právo. My sa určite produktom, ktoré toto označenie nesú brániť nebudeme, ale takisto to nebude pre nás prioritné kritérium, na základe ktorého by sme eliminovali zaradenie produktu do nášho e-shopu. V tom prípade by sme museli vyradiť takmer všetkých, ak nie všetkých, slovenských výrobcov. Kladie to nároky aj na spotrebiteľa. Ak nám záleží, čo nakupujeme, venujme pozornosť zložkám. My sa budeme snažiť priniesť čo najviac blogov na tému zložiek v kozmetických produktoch. Zdroje: Oficiálna stránka Ecocertu: http://www.ecocert.com/en/index.html Oficiálna stránka Cosmos: https://cosmos-standard.org/ Stránky producentov, ktorí uprednostnili dobrú povesť u zákazníkov pred nálepkou nejakej agentúry a prečo sa tak rozhodli: http://www.fromthebathtub.com/2013/01/certification-proliferation-real-costs.html https://www.annmariegianni.com/why-were-not-certified-organic/ The post Ecocert, Cosmos ..a iné certifikácie appeared first on NieTox.sk.

prejsť na článok

Nové produktové rady Sothys Paris

Na jeseň som vám predstavila novinky, ktoré si pre vás Sothys pripravil. Avšak v decembri k nim pribudli ešte ďalšie dva produktové rady jedinečná organická certifikovaná a vegánska línia Sothys Organics a pre tých z vás, ktorí ste si obľúbili líniu Nutr

prejsť na článok

Ask Jennifer: Your Gardening Questions Answered

I would like to grow some “barometer plants” to use as an early warning system for my garden. What plants are first to respond to frost, first to bolt and first to wilt? Is this a waste of time? It’s not a waste of time, but I’m not sure you’d have to inv

prejsť na článok

Aleppo Mydlo

Aleppské mydlo alebo čo o ňom vieme? Aleppo mydlo môžete nájsť na trhu pod viacerými názvami ( čo je niekedy zmätok spôsobujúce J ) : Savon d´Alep, laurel soap, Syrian soap. Ale pod týmito názvami sa ukrýva oveľa viac ako len obyčajné mydlo. Ved

prejsť na článok

Čo je digitálna garáž?

Digitálna garáž od Google je bezplatný online vzdelávací program. Umožňuje vám rozšíriť a upevniť svoje zručnosti cez kurzy z oblasti digitálneho marketingu. Možno dokonca aj získať prácu, po ktorej tak túžite a naštartovať novú kariéru  Každý, kto má chu

prejsť na článok

Makrowin získal certifikát FSC

Slovenský výrobca drevených a drevohliníkových okien, spoločnosť MAKROWIN, s.r.o. Detva, získal v júli 2020 certifikát FSC ® (Forest Stewardship Council). Znamená to, že jeho výroba a výrobky spĺňajú podmienky pre produkty vyrobené z dreva, ktoré pochádza

prejsť na článok