E-SHOP: Vyhnite sa POKUTÁM! Zákony, ktoré potrebujete poznať (2023)

Moje meno je Tomáš Bugáň. Som z digitálnej agentúry BugesWeb a na našich eshopoch klienti predali za posledný rok produkty za viac, ako 2 milióny eur. Na eshope budete musieť riešiť niekoľko základných vecí, čo sa týka jeho legálnosti. Prvá vec je, pod akou formou budete podnikať, či to bude živnosť, alebo to bude s.r.o. Každá z týchto vecí má samozrejme svoje výhody a aj nevýhody. Toto odporúčam naštudovať si, alebo ideálne prebrať s vašim účtovníkom, ktorý vám bude vedieť najlepšie poradiť, ako to urobiť tak, aby vám to vyhovovalo. Druhá vec, ktorú budete musieť riešiť na eshope, sú obchodné podmienky. Obchodné podmienky Toto je veľmi dôležitá vec, pretože uzatvárate, ako keby zmluvu s klientom na diaľku, čiže nepríde za vami do vašej predajne a prejdete si, že teda aké sú podmienky, čo to robí, ako to robí, ale potrebujete to urobiť na diaľku, to znamená, ten klient potrebuje mať možno jasné pravidlá, akým spôsobom ten obchod prebehne. A čo sa stane, ak napríklad mu príde poškodený tovar, alebo ak napríklad by to chcel reklamovať. A toto všetko musí byť, či už v obchodných podmienkach, alebo dajme tomu aj v nejakom reklamačnom poriadku. Obchodné podmienky totižto neslúžia len na to, aby ste ich mali na eshope niekde vytlačené, ale slúžia aj na to, aby vás ako majiteľa toho eshopu ochránili. Ochránili nielen pri tom, keď vám príde nejaká kontrola. A budú sa pýtať teda, že ako niektoré veci na tom ešte robíte, Ako skladujete niektoré základné veci, ale ako s tým zákazníkom, ako keby tu zmluvu uzatvoríte a akú dodržujete? Aká forma dopravy je na tom eshope? Čo toho klienta čaká? Je množstvo klientov, ktorí predtým než nakúpia na takomto eshope, tak si aspoň zbežne tieto obchodné podmienky prejdú. Tu vidím najčastejšie jednu základnú chybu, ktorú klienti robia a to je, že tie podmienky odniekadiaľ skopírujú. Základným problémom, keď si takto skopírujete obchodné podmienky je to, že nemáte poňatia, aké sú tie podmienky aktuálne. Je možné, že boli napísané pred piatimi rokmi a niektoré veci tam už vôbec neplatia. Ak by vám prišla sojka, tak vás pokutuje a nestálo to za to, však? Druhá vec je, že tie podmienky by mali byť ušité na mieru vášmu podnikaniu. To znamená, akú tam máte dopravu, aké máte platby, ako riešite napríklad reklamácie a podobné veci. Ak si toto skopírujete odniekadiaľ, je možné, že budete musieť riešiť tie veci úplne inak, ako by ste chceli, alebo v tom horšom prípade, že vás to bude stáť kopec peňazí, pretože klienti tam nájdu nejaké medzery. Ako vás pritlačia k múru. Vypracovať takéto obchodné podmienky viete prostredníctvom rôznych internetových služieb. Za nejakých, dajme to možno 100, 150 €, ktoré si potom doplníte na mieru podľa seba, alebo to, čo odporúčam ja, sadnúť si s právnikom, vypracovať tieto podmienky, lebo vás to vyjde možno nejakých 350, 400 €, ale bude to urobené kvalitne, bude vás to chrániť a bude to urobené tak, že ak by vám prišla sojka, pri ktorej je základná pokuta 500 €, tak prejdete. Čiže odporúčam zaplatiť to, radšej mať pokoj a viete, že hocičo sa stane, ste chránený. Ďalšou z dôležitých vecí sú reklamačné podmienky. Reklamačné podmienky Tu by ste mali presne mať špecifikované, čo sa stane, ak napríklad klient bude chcieť vrátiť ten produkt a pretože vždy sa s tým stretnete, hocičo budete predávať, tak budú klienti, ktorí napríklad, buď netrafia veľkosť, alebo si to rozmyslia a budú chcieť svoje peniaze naspäť. V tomto dokumente, ktorý by ste opäť mali dať dokopy s právnikom, by ste mali mať špecifikované presne, čo sa stane, ak takáto situácia nastane, aké sú tam čakacie doby, čo musí klient spraviť, aby vôbec vedel reklamáciu podať a ako k nej budete pristupovať? Súčasťou reklamačného procesu je aj formulár na odstúpenie od zmluvy. To kľudne môže byť jednoduchý formulár na jednu A4, kde sú nejaké základné údaje o klientovi, kedy objednávku urobil, aké je číslo objednávky, aby ste vedeli identifikovať, keď vám tento formulár príde, kto to vlastne poslal? Vedeli ste si to pozrieť vo svojom systéme a následne sa tomu klientovi, k tej reklamácií vyjadriť. Reklamačný poriadok Reklamačný poriadok je dôležité napísať s právnikom tak, aby vás ochránila pred špekulantmi. Bohužiaľ, stane sa vám počas vášho podnikania minimálne raz, že prídu ľudia, ktorí budú chcieť nájsť nejaké kľučky, alebo nejaké medzery v tom, ako máte napísané obchodné podmienky, alebo reklamačný poriadok, preto odporúčam sadnúť si s právnikom, dať to dokopy kvalitne, nech máte menšiu šancu, že vás niekto o tie vaše peniaze oberie. Všetky tieto dokumenty, ktoré som spomínal, je extrémne dôležité dávať aj do e-mailu o prijatej objednávke. Toto je niečo, čo častokrát vídavame na eshopoch, najmä u ľudí, ktorí si tam napríklad si tie eshopy vytvorili na vlastnú päsť, alebo nemajú dostatočnú vedomosť v tom, ako ten eshop vytvoriť, keď príde potvrdzujúci e-mail z vášho eshopu klientovi, musí obsahovať tieto základné údaje. To znamená. Obchodné podmienky, reklamačný poriadok a formulár na odstúpenie od zmluvy. Pretože tým, že uzatvárate zmluvu na diaľku, tak ten klient nielen súhlasí na tom eshope s tými obchodnými podmienkami, ale Vy ako majiteľ ste povinný mu to doručiť do emailu, aby si to kedykoľvek vedel znova pozrieť a prípadne, keby chcel odstúpiť od tej objednávky, aby Vám vedel vyplniť ten formulár na odstúpenie od objednávky. GDPR V neposlednom rade tu máme GDPR, takzvaná ochrana osobných údajov. Potrebujete mať na stránke dokument a taktiež pri potvrdzovaní objednávky oboznamovať toho klienta s tým, že súhlasí s týmto dokumentom, kde špecifikujete, ako budete spravovať jeho osobné údaje. Kto k nim má napríklad prístup, dajme tomu, že ak by ste mali len nejaký Facebook Like Button na stránke, alebo dajme tomu nejaký, nebodaj Facebook Pixel, prípadne nejaký Google Analytics na stránke, potrebujete to mať špecifikované, aby ten klient vedel presne, čo ho na tej stránke čaká a kto má k tým údajom prístup. Súčasťou GDPR a sú samozrejme aj Cookies, to sú tie krásne malé bannery, ktoré odsuhlasujete na každej stránke a sú čoraz zložitejšie. Toto všetko je povinné, aby ste na tom eshope mali, aby ten eshop bol legálny a ak by vám prišla kontrola, aby ste nedostali pokutu. Verím, že vám tieto informácie pomôžu vyhnúť sa pokute. Ak sa vám video páčilo, zdieľajte ho na sociálnych sieťach. Nezabudnite nám dať odber na náš YouTube kanál a vidíme sa v ďalších videách. The post E-SHOP: Vyhnite sa POKUTÁM! Zákony, ktoré potrebujete poznať (2023) appeared first on BugesWeb.

prejsť na článok

Božie zákony tvoja duša neprekoná.

Božie zákony tvoja duša neprekoná. 09.02.2022 Veľa vedcov sa opiera o informácie, ktoré pravdivé nie sú. Čo je pravdou veľkou, nosiť rúška. Kde máte rukavice pri preberaní tovaru od kuriéra, umyješ si ruky dotykom prebratia? Zabudneš, lebo kuriér sa veľm

prejsť na článok

IA (Information Architecture) pre webstránku a e-shop

Čo je Information Architecture (IA)? Ako mi pomôže budovať moju značku? Ako začať s IA? The post IA (Information Architecture) pre webstránku a e-shop appeared first on MojaWebstranka.sk.

prejsť na článok

Ingrediencie a pomôcky

500 g poťahovej hmoty 250 g FunCakes Mix na piškótu Deluxe (index.php?option=com_shop Itemid=1040 page=shop.product_details category_id=337 product_id=10862)125 g FunCakes Zmes na Buttercream (index.php?option=com_shop Itemid=1040 page=shop.product_detai

prejsť na článok

Ingrediencie

Suroviny na prípravu : Ingrediencie 250 g FunCakes Zmes na Cheesecake (index.php?option=com_shop Itemid=1040 page=shop.product_details category_id=536 product_id=11117) 250 g šľahačkovej smotany 250 ml vody 200 g sušienkové keksi podľa vlastn

prejsť na článok

Aktualizácia 22.2 pre Microsoft Dynamics 365 Business Central 2023, vydanie 1

Na nasledujúcom odkaze 5027892 nájdete najaktuálnejšiu verziu vydanú pre Microsoft Dynamics 365 Business Central series. BC 22 je označenie pre Business Central 2023, verzia 1.V prípade, že potrebujete viac informácii, vyplňte prosím kontaktný formul

prejsť na článok