E-SHOP: Dobierka a pošta už nestačia. Ako si vybrať dopravu a platby v roku 2023?

Ako riešiť dopravu a balenie v eshope tak, aby ste neprerobili. Aj o tom bude toto video. Moje meno je Tomáš Bugáň, som z digitálnej agentúry BugesWeb a na našich eshopoch klienti predali za posledný rok produkty za viac, ako 2 milióny eur. Pokiaľ sa bavíme o balení na eshope, je to strašne rozličné od produktu, ktorý budete predávať. Ak napríklad budete predávať fľaše s alkoholom, bude vás samozrejme to balné stáť o niečo viac, pretože aj do tej krabice budete musieť dávať nejakú výplň, aby tá fľaška nebola rozbitá, ak ju budete doručovať klientovi, či už to bude kuriér, pošta, alebo to bude nejaká Packeta, alebo niečo podobné. Ak napríklad budete predávať kancelársky nábytok, ako napríklad tento stôl, tak budete musieť riešiť úplne niečo iné. Čo sa týka balenia, možno, že vám to balenie doručí už priamo váš výrobca, alebo dodávateľ toho nábytku a vy to podstate nejak preštitkujete a dáte kuriérovi, alebo niekomu, kto to bude doručovať ďalej. Ak napríklad budete predávať, dajme tomu, že nejakú chémiu do bazéna, tak zase budete musieť riešiť iné balenie, pretože to je považované, ako nebezpečný produkt alebo nebezpečný nebezpečný tovar. A tým pádom aj niektorí kuriéri od vás tento produkt nezoberú a budete musieť hľadať iného kuriéra. Čiže to balenie je potrebné určite pri e-shopoch riešiť tak, aby ste na ňom neprerábali. A ak vás to balenie stojí viac peňazí, tak buď to premietnuť potom do ceny toho produktu, alebo to premietnuť do ceny dopravy, aby jednoducho ste neprerábali tam, kde nemusíte. Ak sa bavíme o doprave a jej možnostiach, tak toto by malo byť presne podľa vašich cieľovej skupiny prispôsobené. To znamená, ak tam máte napríklad cieľovú skupinu ľudí, ktorí sú zaneprázdnení, častokrát nie sú na jednom mieste, dajme tomu, aby počkali kuriéra, že im doručí ten balík, je potrebné určite riešiť, aj možno nejaké výdajné miesta. Jednou z prvých možností, ktorú môžete mať na vašom eshope, je Slovenská pošta. Tá má svoje výhody aj nevýhody. Medzi tie hlavné výhody by som pridal už momentálne aj tie balíko boxy, ktoré máte pomerne asi v každom meste na niekoľkých miestach a dokážu podstatne usporiť čas oproti tomu, ak by napríklad vám tu mal doručovať nejaký poštový kurier, ktorý často nedoručuje úplne optimálne. To ešte možno veľmi pekne povedané. Alebo potom by ste museli chodiť na poštu vy, kde častokrát musíte čakať veľmi dlho a hlavne v momentálnej aktuálnej situácii je to ešte dlhšie. Druhou z možnosti, ako doručiť takéto balíky sú kuriérske spoločnosti. Tých je na Slovensku niekoľko. A samozrejme aj počas posledného roku. Napríklad sme zaznamenali asi dve nové, ktoré už napríklad doručovali aj počas víkendu, alebo napríklad mali aj vlastné depa, kde si ten produkt mohol ten klient vyzdvihnúť, ak ho napríklad nevedel vyzdvihnúť u kuriéra, alebo nechce byť obmedzený tým, že by musel na to kuriéra čakať, alebo prispôsobovať sa mu, keďže napríklad cestuje, alebo má stretnutia a podobne. Tých kuriérskych spoločností je naozaj veľa, preto vždy odporúčam klientom, keď spolu riešime aj eshopy osloviť aspoň 3, 4 kľudne aj 5 spoločnosti. Napísať im kto ste, čo ste, koľko balíkov cca budete posielať? A vypýtať si od nich ponuky. Tieto ponuky sú extrémne dôležité, lebo, na čo treba dávať pozor, je nielen samostatná cena, lebo cena je jedna vec, ale treba dávať aj pozor, ako často napríklad chodia po tie objednávky. To znamená, kedy je zvoz tých objednávok, čiže ak napr. sú kuriéri, ktorí keď si objednáte prepravu do 12 tej daného dňa, tak poobede prídu po balík a na druhý deň ho doručujú. Toto je veľká výhoda, ak chcete napríklad na eshope tvrdiť, že do 48 hodín bude mať klient svoj balík doma. Čiže dôležité je, ako často je takýto zvoz napríklad, alebo či napríklad nemajú nejaké depo, kde to vy môžete zobrať, pretože napr. tých balíkov môžete mať viac. Ďalšia vec, ktorá je dôležitá je, ako doručujú ten balík. Niektorý kurier, niektoré kuriérske spoločnosti posielajú sms, niektoré posielajú e-maily, niektoré volajú. Je dôležité, či tú sms napríklad posielajú deň vopred a deň doručenia, alebo či napríklad len v ten deň, či sa pokúšajú napríklad ten balík doručiť len raz a potom vám ho vrátia, že nebol doručený, alebo či napríklad sa pokúsia doručiť ten balík, prvý deň, druhý deň, tretí deň a až potom vám ho vrátia, ako nedoručený. Ďalšia vec, na ktorú treba myslieť pri kuriérskej spoločnosti je, že či je možné napr. aké ceny majú za dobierku, pretože častokrát tá dobierka je už pomerne vysoko spoplatnená a hlavne keď napríklad tí klienti vám budú platiť tú dobierku tomu kuriérovi, tak ak ju napríklad zaplatia kartou. Či tam je tá možnosť zaplatiť ju kartou a koľko si tá kuriérska spoločnosť za takúto platbu kartou bude účtovať. To vám totižto často môže tiež tú dopravu v nejakej forme predražiť. A pokiaľ pracujete pri produkte s malou maržou, tak toto je veľmi dôležitý bod, na ktorý treba myslieť. Ďalšou možnosťou, ako doručovať klientom produkty sú tzv. miesta na vyzdvihnutie ako je napr. Packeta, alza boxy, balíko boxy a ďalšie veci. Toto je veľmi dobrá vec, ak napríklad predávate aj malé produkty, ktoré častokrát môže. Ak si klient objedná len jeden produkt, tak doprava ho môže stáť častokrát viac, ako samotný produkt. Ak by ste mali napríklad nejaký bioshop, alebo niečo podobné, kde by ste predávali aj nejaké múky, napríklad za 2 €, alebo s by ste mali nejaký obchod s koreninami alebo podobne. Jednoducho malé produkty za malé ceny. Tak práve takéto formy dopravy, kde je tá doprava podstatne lacnejšia, sa Vám veľmi oplatia a veľa klientov dokáže presvedčiť, pretože častokrát si objednávajú tie produkty na miesta, ktoré napríklad majú po ceste z práce domov, čiže nemusia riešiť teraz, kedy im zavolá klient a či budú doma, či si to objednajú do práce, alebo domov, alebo to objednajú niekomu inému, alebo kto to vyzdvihne, ak náhodou nie sú doma, ale objednajú si to na takéto miesto, na vyzdvihnutie, kde jednoducho prídu. Majú tam čas, Ja neviem, od deviatej do piatej, ak to stíhajú po práci napríklad alebo počas obednej pauzy si to vyzdvihnú a nemusia byť závislí od kuriéra alebo od niekoho iného. Ďalšou z možností, ak máte napríklad kamennú predajňu, alebo nejaký sklad, ktorý je dostupný verejnosti, je osobný odber. Tu je hlavná výhoda tá, že ten klient vie prísť po to sám. Vy to teoreticky potrebujete len zabaliť. Nemusíte riešiť kuriéra. Čiže ani klient nemá náklady na dopravu, ani vy nemáte náklady na dopravu. Tu je nevýhoda tá, že sa musíte s tým klientom vždy dohadovať, Ak tých klientov už bude napríklad 10, 20, 30 mesačne. Už je to značný čas a potrebujete riešiť to, že kto v tom sklade v tom čase bude, či tam bude napríklad niekto, kto vám tie balíky bude baliť a vydávať klientom. A samozrejme, potrebujete riešiť to, aby ste si vedeli evidovať nejak tie objednávky. To znamená, že teraz napríklad o polhodinu príde tento klient. Má takúto a takúto objednávku. Tento balík potrebuje dostať a v evidencii ho musíme zaznamenať, že už bol vydaný. Pri takomto niečom potrebujete samozrejme riešiť aj to, ako vám tí klienti zaplatia, keď si prídu po ten balík. Ak by ste chceli, aby vám zaplatili na mieste, tak buď budete potrebovať nejakú kasu alebo nejakú pokladňu, alebo potom potrebujete urobiť to, že tí klienti vám zaplatia vopred a potom si len vyzdvihnú balík. Je to však niečo, čo treba určite vnímať z toho širšieho hľadiska, aby ste naozaj sa nedostali do situácie, že potom vy budete musieť behať každú chvíľu niekam, vydávať ten produkt namiesto toho, aby ste sa sústredili na to, aby ste tých objednávok mali viac. Ak by ste chceli vidieť kompletný zoznam tých dopravcov a kľudne aj napríklad rozšírení do WordPress, alebo Woocommerce eshopov, nájdite si náš článok na našej stránke, bugesweb.sk Ako založiť eshop, alebo napríklad aj v popisku tohto videa, je tam kompletný zoznam tých dopravcov, kde si viete pozrieť, ktorí dopravcovia napríklad aj majú nejaké rozšírenia do tých eshopov, ktoré tam viete napojiť a ďaleko rýchlejšie potom a jednoduchšie s tým dopravcom komunikovať prostredníctvom takýchto rozšírení. Aký typ dopravy je podľa vás najdôležitejší v dnešnej dobe? Dajte mi to vedieť v komentároch pod videom. Ak už eshop máte, alebo nad ním rozmýšľate a chceli by ste sa s niekým poradiť? Napíšte nám na [email protected] a radi sa na Váš projekt pozrieme. Ak sa vám video páčilo, zdieľajte ho na sociálnych sieťach, dajte nám odber, aby ste vždy vedeli o nových videách a Ja sa na Vás teším v ďalšom videu. The post E-SHOP: Dobierka a pošta už nestačia. Ako si vybrať dopravu a platby v roku 2023? appeared first on BugesWeb.

prejsť na článok

IA (Information Architecture) pre webstránku a e-shop

Čo je Information Architecture (IA)? Ako mi pomôže budovať moju značku? Ako začať s IA? The post IA (Information Architecture) pre webstránku a e-shop appeared first on MojaWebstranka.sk.

prejsť na článok

Internetový obchod - Joomla eshop

Chceli by ste pred vať svoj tovar cez vlastn e-shop? Vytvor me V m internetov obchod, ktor sa jednoducho spravuje a zar ba peniaze! Čo je to Virtuemart Roz ren pre eshop v Joomle je veľa, ale Virtuemart je jedno z najpopul rnej ch. Virtuemart spra

prejsť na článok

Spôsoby dopravy a platby e-shopu. Ako vybrať tie najvhodnejšie?

Z nedávneho prieskumu spoločnosti Stemmark pre spoločnosť Packeta vyplýva, že až 42 % zákazníkov nakupuje cez internet hlavne cez víkend. Za výhodu ľudia považujú najmä absenciu otváracích hodín.  ,,Ľudia čím ďalej tým viac trávia čas na internete a vyhľa

prejsť na článok

Otváracia doba počas vianočných sviatkov a nového roku

Až do 22. 12. 2022 n s m žete nav t viť na pobočke v Kynceľovej od 9.00 15.00 hod. Od piatka 23. 12. 2022 až do nedele 1. 1. 2022 m me zatvoren a v kancel ri ch budeme až od pondelka 2. 1. 2023 v čase od 9.00 do 15.00 hod Podnikov predajňa je od 22.12

prejsť na článok

Ingrediencie a pomôcky

500 g poťahovej hmoty 250 g FunCakes Mix na piškótu Deluxe (index.php?option=com_shop Itemid=1040 page=shop.product_details category_id=337 product_id=10862)125 g FunCakes Zmes na Buttercream (index.php?option=com_shop Itemid=1040 page=shop.product_detai

prejsť na článok