Drony by mohli znížiť emisie uhlíka na polovicu

/*! elementor - v3.12.1 - 02-04-2023 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block} Správa, ktorá bola zverejnená spoločnosťou Inmarsat a Cranfield University, uvádza, že bezpilotné letecké prostriedky (UAV) poskytujú „bezprecedentnú príležitosť pre logistický priemysel znížiť svoj vplyv na životné prostredie“. V Cranfield University použili vlastný model a zdroje primárnych dát na porovnanie emisií CO2, ktoré vypúšťajú UAV a ľahké úžitkové vozidlá (LCV). Na základe výsledkov zistili významné zníženie emisií CO2 produkovaných pri použití UAV na doručovanie zásielok. „Pokiaľ nie sú autonómne bezpilotné prostriedky a bezpilotné letectvo bezpečne integrované do riadeného vzdušného priestoru, ich skutočný potenciál nemožno v komerčnom meradle plne využiť.“ Anthony Spouncer Podľa správy sa zistilo, že ľahké úžitkové vozidlo doručujúce desať balíkov za osemhodinovú zmenu na dĺžke trasy päťkilometrov vyprodukuje 3 394 gramov CO2 za 24 hodín, zatiaľ čo veľký bezpilotný letecký prostriedok (dron) s 50 kilogramovou záťažou generuje 1 800 gramov emisií za 24 hodín. Stredne veľké UAV s päťkilogramovým nákladom a dĺžkou trasy 36 kilometrov vygeneruje za rovnaký čas 2 160 gramov CO2. „Táto nová správa z Cranfield University je plná cenných poznatkov, ktoré posilňujú pozitívny a ďalekosiahly vplyv komerčne využívaných dronov na mnohé aspekty spoločnosti a podnikania. Je však tiež jasné, že pokiaľ autonómne dopravné prostriedky a bezpilotné letectvo nebudú bezpečne integrované v rámci riadeného vzdušného priestoru, ich skutočný potenciál nemožno využiť v komerčnom meradle“ povedal Anthony Spouncer, hlavný riaditeľ spoločnosti zameranej na UAV Inmarsat. Zdroj: commercialdroneprofessional.com The post Drony by mohli znížiť emisie uhlíka na polovicu appeared first on Flydrone.sk | Letecké zábery dronom.

prejsť na článok

Triedy dronov

Drony so štítkami V zmysle delegovaného nariadenia komisie EÚ 2019/945 sa bezpilotné lietadlá UAS rozdeľujú na triedy C0 až C6 podľa viacerých parametrov. V súčasnosti sa vo vzdušnom priestore vysky

prejsť na článok

Očakávajú väčší záujem: Potrebný vek pre budúcich policajtov by sa mohol znížiť na 18 rokov

Potrebný vek na vstup do Policajného zboru by sa mohol znížiť na 18 rokov. Príspevok Očakávajú väčší záujem: Potrebný vek pre budúcich policajtov by sa mohol znížiť na 18 rokov zobrazený najskôr interez.sk.

prejsť na článok

Uhlíková neutralita

Ako iste viete, EÚ sa zaviazala dosiahnuť do roku 2050 uhlíkovú neutralitu. Uhlíková neutralita znamená, že by sme mali produktovať len toľko emisií uhlíka, koľko ho z atmosféry dokážu pohltiť tzv. uhlíkové zachytávače. Keďže sa táto téma týka všetkých, n

prejsť na článok

Najväčšie drevené mesto na svete postavia vo Švédsku

Vo Švédsku vyrastie najväčšie drevené mesto sveta. Postavia tu kancelárske budovy, obytné domy, obchody, reštaurácie a to všetko s množstvom zelene. Cieľom je vytvoriť udržateľný priestor na život i prácu v južnej časti Stockholmu. S ambicióznym projektom

prejsť na článok

Najvyššia úroveň leteckej autonómie Nader Elm generálny riaditeľ EYXN Technologies

Čo to znamená dosiahnuť najvyššiu úroveň leteckej autonómie? Nader Elm je generálnym riaditeľom a zakladateľom spoločnosti Exyn Technologies. Exyn Technologies je priekopníkom autonómnych robotických systémov pre komplexné riešenia bez použitia GPS. Ko

prejsť na článok