Digitalizácia nenahradí poisťovacích agentov – naopak, pomôže im

Porozprával som si na obľúbené témy aj u našich českých susedov v ročenke časopisu Bankovnictví :) Stručná verzia na mojom Linkedin. Pozrime sa napr. na oblasť distribúcie poistenia. Nemyslím si, že digitalizácia nahradí poisťovacích agentov. Práve naopak. Ich rola zostane nezastupiteľná ☝️ V Generali Slovensko stále dávame do popredia osobný predaj, ktorý však neustále dopĺňame rozširujúcimi sa online službami. Chceme byť našim klientom ešte bližšie a neustále k dispozícii. Preto aj v roku 2021 budeme pokračovať v budovaní siete pobočiek. Verím, že online distribúcia nikdy naplno nenahradí osobný predaj. Práve poisťovníctvo je sektor, v ktorom hrá ľudský prístup a empatia nenahraditeľnú úlohu. Pevne verím, že to tak aj dlho zostane :) _____ Plný článok uverejnený v časopise Bankovnictví, ročenka Top Výhledy 2021 v januári 2021. : Slovenská Generali má za sebou úspešný rok, počas ktorého sa zvládla prispôsobiť nečakaným situáciám spojeným s pandémiou koronavírusu. Z finančného hľadiska stále vykazujeme najvyšší rast a zároveň si udržiavame najvyššiu úroveň finančnej stability (Solvency II). Aj v roku 2021 sa chceme sústreďovať na dynamický rast, pričom našou víziou je byť celoživotným partnerom – našich klientov, zamestnancov, obchodníkov aj obchodných partnerov. Tieto vzťahy chceme vytvárať a posilňovať tým, že do nich prinesieme ešte vyššiu kvalitu a spoľahlivosť, a to aj vo forme inovácií a digitalizácie, aby sme poskytovali najlepšiu možnú zákaznícku skúsenosť. Generali sa dlhodobo profiluje ako inovatívna poisťovňa a inovácie sú pevnou súčasťou našej stratégie. V nasledujúcom roku preto plánujeme naše klientske a predajné portály posunúť na ešte vyššiu úroveň užívateľského zážitku a funkčnosti. Naším cieľom je významne zrýchliť všetky procesy vďaka pokročilej automatizácii, čo klienti pocítia ako rýchle služby zo strany poisťovne a zároveň tak zlepšíme aj našu efektivitu. Dôveru klientov chceme naďalej posilňovať jasnou a otvorenou komunikáciou. Na potreby klientov budeme aj v budúcom roku reagovať na mieru vytvorenou ponukou a ich spätná väzba nás bude posúvať vpred. V oblasti distribúcie poistenia dávame do popredia osobný predaj, ktorý dopĺňame neustále sa rozširujúcimi online službami. Veríme však, že online distribúcia nenahradí osobný predaj a miesto poisťovacích agentov a maklérov ostane nezastupiteľné. Práve poisťovníctvo je sektor, v ktorom hrá ľudský prístup a empatia nenahraditeľnú úlohu. Našim klientom sme neustále k dispozícii a chceme k ním byť ešte bližšie, preto budeme aj v roku 2021 pokračovať v budovaní siete pobočiek. Po silnej vlne digitalizácie očakávam začiatok výraznejšieho využívania dát, čo otvorí nové možnosti pri cenotvorbe, ako aj pri riadení predaja. V Generali nezabúdame ani na naše komunity. Veľa úsilia venujeme prevencii a spoločenskej zodpovednosti a plánujeme v tom aj naďalej pokračovať. V nasledujúcom roku budeme aj naďalej v spolupráci s Úniou materských centier pomáhať znevýhodneným rodinám a ich deťom naplno rozvinúť ich potenciál. Podporovať budeme aj unikátnu aplikáciu Horská záchranná služba, ktorá má okrem okamžitej pomoci v horách aj prevenčný charakter. Na slovenskom poistnom trhu očakávam v roku 2021 niekoľko silných trendov. Poisťovníctvo bude ovplyvňované najmä všeobecnými zmenami v hospodárstve a spoločnosti, pričom rozhodujúce bude nielen tempo ekonomického rastu, ale aj vývoj špecifických ťahúňov poistenia – napríklad dynamika trhu hypoték, predaj automobilov, reštart zahraničného cestovného ruchu, vývoj zamestnanosti. Z hľadiska špecifických trendov je možné očakávať ešte väčší tlak a aktivity finančných subjektov v oblasti finančnej gramotnosti. K dlhoročnej snahe sprostredkovateľov sa pridávajú aj najväčšie banky a Národná banka Slovenska. Téma finančnej gramotnosti a osobného finančného plánovania bude silno rezonovať. Zlepšenie finančnej gramotnosti bude mať pozitívny vplyv na kvalitu nových poistiek a zladenie očakávaní klientov a poisťovní. Taktiež predpokladám pokračovanie transformácie jednotlivých hráčov na trhu následkom technologických inovácií, vysokého daňového zaťaženia a regulačných tlakov. Už v roku 2020 sme mohli vidieť prehodnotenie prístupu jednotlivých poisťovní k určitým segmentom trhu – poistenie zodpovednosti sprostredkovateľov, poistenie insolvencie cestovných kancelárií či nové investičné životné poistenie. V roku 2021 bude pravdepodobne pokračovať profilovanie jednotlivých poisťovní a postupná konsolidácia. Očakávam, že digitalizácia a využitie dát sa stane bežnou praxou vo väčšine poisťovní na slovenskom trhu, aj tých, ktoré k tomu doteraz pristupovali len obmedzene. Po silnej vlne digitalizácie tak očakávam začiatok silného využitia dát, čo otvorí nové možnosti pri cenotvorbe, ako aj pri riadení predaja. #insurance#digitalization#employerbranding Photo by Igor Miske on Unsplash

prejsť na článok

Tlačová správa: Len silný štát pomôže ľuďom

Jedinou cestou na zlepšenie života ľudí po parlamentných voľbách je podľa HLASu vybudovanie silného štátu, ktorý reálne pomôže ľuďom.... Zdroj

prejsť na článok

TS: Slovenské podniky v digitalizácii zaostávajú – polená pod nohy im neraz hádže aj štát – aký prístup by mala zaujať budúca vláda?

V oblasti digitalizácie procesov a efektívneho využívania dát v cestovnom ruchu Slovensko dlhodobo zaostáva. Úspešná adaptácia malých a stredných podnikov na zmeny, ktoré prináša digitalizácia, je pritom kľúčovým faktorom, ktorý už v najbližšom období zás

prejsť na článok

Poistenie Tesla

Tesla práve zverejnila výsledky za Q1 2023. Hlavnou témou je silný pokles marží z predaja áut. Podľa ich vyjadrení si to budú kompenzovať maržou z iných služieb, vrátane poistenia. Ako poisťováka už dlhšie pozorujem silný rast ich vlastnej poisťovne. Pr

prejsť na článok

Digitálne vouchery

Potešila ma štátna podpora na digitalizáciu malých a stredných podnikov. Vo forme dvoch nových výziev z Plánu obnovy môžu podnikatelia požiadať o inovačné a digitalizačné vouchery. Môžu tak získať podporu až do výšky 15.000 € na vypracovanie individualiz

prejsť na článok

RIZIKO a ZODPOVEDNOSŤ IV. 2016

  V Y P R E D A N É   Slovenská asociácia rizikového manažmentu  (SARM) pozýva svojich členov a priaznivcov odborného finančného vzdelávania pre sektor poistenia alebo zaistenia na odborný seminár  RIZIKO a ZODPOVEDNOSŤ IV., ktorý sa uskutoční dňa 

prejsť na článok