Čo je to automatizácia a prečo automatizovať procesy v hotelovej prevádzke?

Automatizácia procesov je v dnešnej dobe už fakt a skutočnosť, ktorá funguje vo viacerých odvetviach ekonomiky. Prečo by sme sa preto aj v cestovnom ruchu nezviezli na tejto vlne a nevyužili jej potenciál? Čo sa pred niekoľkými rokmi považovalo za rozmar lídrov na trhu, dnes berieme ako nevyhnutnosť. A to na jednej strane najmä z dôvodu neustáleho rastu prevádzkových nákladov (hlavne mzdových) a na druhej strane zároveň rastie tlak na dosiahnutie vyššej efektivity prevádzky a všetkých jej procesov. Pri správne a rozumne nastavenej stratégií je možné na úseku hotelovej recepcie automatizovať veľké množstvo procesov a pokryť aj aspekty, ktoré si dovtedy vyžadovali veľkú mieru motivácie a pozornosti zamestnancov. Pozriem sa spolu na všetky klady a mínusy, ktoré automatizácia v hotelierstve prináša. Čo rozumieme pod pojmom automatizácia procesov? Definícia automatizácie hovorí, že je to proces vývoja a konštrukcie samočinne pracujúcich systémov, ktoré oslobodzujú človeka od duševnej, fyzickej, riadiacej a kontrolnej činnosti. Ako každá definícia, aj táto je zložitá. Čo sa za týmito slovami skrýva? Zjednodušene povedané, automatizácia znamená prenechať vykonávanie často opakujúcich sa a pre podnik neproduktívnych úkonov (alebo celých procesov) technológiám. Ušetríme tak pracovnú silu, ktorú môžeme využiť inde: na úkony s vyššou pridanou hodnotou – napr. rozvoj vzťahu so zákazníkom,alebo úplné vypustenie potreby ľudskej pracovnej sily, úsporu mzdových nákladov a zvýšenie produktivity. Ktoré procesy môžeme automatizovať a ktoré naopak nie? Samotná hotelová prevádzka pozostáva z veľmi rôznorodých činností. V našej firme sme sa prioritne zamerali na procesy , ktoré sa vykonávajú na hotelovej recepcii. Neskôr sa pozrieme aj na oblasť predaja a marketingu. Na hotelovej recepcii náš systém ČekniSa automatizuje: Online check-in hostí formou personalizovaného a unikátneho osobného portálu pre každú rezerváciu. Náš systém pošle každej rezervácii pozvánku na check-in. Pri príchode hostí sú už všetky ich údaje vo Vašom hotelovom systéme, takže „odpadá“ zdĺhavý moment prepisovania údajov z pasov . Ušetrený čas tak môžete venovať rozvoju osobného vzťahu so zákazníkom. Upselling hotelových služieb – v osobnom portáli si môže každý hosť zakúpiť dodatočné služby. Ich využitie pritom nie je odkázané na to, že počas check-inov sú na recepcii dlhé rady a recepčné v záujme vybaviť hostí v čo najkratšom čase neinformujú hostí o doplnkových službách. Upgrade rezervovaných izieb – vieme, že najdrahšia izba je prázdna izba. A vieme tiež, že na last minute predáte skôr štandardnú double izbu ako izbu DELUX. Prečo nevyužiť tento fakt a neponúknuť už existujúcim hosťom za menší doplatok izbu DELUX? Informovanie hostí o službách hotela alebo poskytovanie informácií – hosťom poskytnete informácie napríklad o verejnej doprave v okolí hotela, navigácii do hotela, o atrakciách v okolí, vyhradených otváracích hodinách pre dospelých v hotelovom wellness, špeciálnom menu, ktoré plánujete počas vianočných pobytov, alebo o čase odchodu skibusu spred hotela. Osobný a ľudský kontakt, príjemný pozdrav a úsmev na tvári nevyčaruje žiaden, ani ten najlepší softvér. A preto „človečina“ ostane na recepcii vždy potrebná. Preto by ste tieto aspekty nikdy nemali automatizovať a nechať ich len na „chladný a striktný kód napísaný v počítači“. Samozrejme iba vtedy, pokiaľ úplná automatizácia a robotizácia nie je súčasťou Vašej firemnej a marketingovej stratégie. Zámerom automatizácie nie je nahradiť ľudí, ale využiť jej pozitíva, pričom môžete využiť Vašu kreativitu a zvýšiť spokojnosť hostí z práce Vašich zamestnancov. Argumenty pre automatizáciu: úspora nákladovvyššie tržby za doplnkové službyvyšší prevádzkový ziskvyššia efektivita prevádzkyvyššia presnosť a nižšia chybovosť procesovodľahčenie a odbremenenie personálu recepcieviac času na klientov, menej na „administratívu a tabuľky“nižšia potreba kontroly Argumenty proti automatizácií(alebo na čo si dávať pozor): zachovajte mieru „človečiny“ a osobného kontaktuzámerom nie je nahradiť ľudí, ale odbremeneniť ich od veľkého množstva prácedostatočne si preverte produkt – vlastnosti, konektivita s Vašim PMS, súlad so slovenskou legislatívou (napr. pri produktoch z iných štátov), nahlasovanie bugov/chýb, responzivita, technická podpora, možnosť vývoja na mieru a pod. Automatizácia je súčasťou zmien, ktoré zažívame aj v hotelierstve. Preto sa jej nemusíte báť. Veď Vaši zákazníci sú už na mnohé takéto procesy dávno zvyknutí. Aj Vy sami si pri kúpe letenky urobíte check-in, v potravinách si sami nablokujete nákup v samoobslužnej pokladni, či sami vypĺňate formuláre pri kontakte so štátnymi inštitúciami. Ako vidíte, Vy aj Vaši zákazníci automatizáciu už naplno využívate. Nemusíte preto dlho čakať a zmodernizujte Vašu prevádzku už dnes. Odmenou Vám budú spokojní hostia, ktorí u Vás nielen prespia, ale využijú aj množstvo doplnkových služieb. Ak chcete mať náskok pred konkurenciou, sme pripravení Vám v tom pomôcť. Stačí nás kontaktovať. Kontaktujte nás The post Čo je to automatizácia a prečo automatizovať procesy v hotelovej prevádzke? appeared first on Be Smart Hotel.

prejsť na článok

Moderná digitalizácia pomocou ERP softvéru EcoSun

Moderná digitalizácia pomocou ERP softvéru EcoSun. Prečo Automatizácia a digitalizácia procesov v EcoSune? V súčasnej rýchlej dobe je automatizácia a digitalizácia priam až nevyhnutná. Prinášame moderné a efektívne riešenia, ktoré znižujú manuálnu prácu a

prejsť na článok

Technológie značenia a ich automatizácia videowebinár

Technológie značenia a ich automatizácia videowebinár na TechNitra 2021 Máj 2021 Vzhľadom na pandémiu COVID-19 sa tento rok konal Medzinárodný strojársky veľtrh v online priestore na podujatí TechNitra, na ktorom sme formou webinára predstavili jedn

prejsť na článok

Automatizácia stroja HAAS DM-2 pre Allex s. r. o.

Kolaboratívne robotické pracovisko na obsluhu 3-osej frézy HAAS DM-2 Zákazník: Allex s.r.o.  Na vstup a výstup materiálu slúžia gravitačné dopravníky. Robot UR5 s dvojitým uchopovačom od spoločnosti SCHUNK kusy zo vstupného dopravníka odoberá a vkladá do

prejsť na článok

Modernizácia a automatizácia nášho laboratória v Žiline

Vážená pani doktorka/pán doktor, chceli by sme Vás informovať, že spoločnosť KLINICKÁ BIOCHÉMIA s.r.o. v záujme zvýšenia kvality, efektívnosti, rýchlosti a dostupnosti výsledkov pre Vašich pacientov sa rozhodla výrazným spôsobom modernizovať a automati

prejsť na článok

Kalendár obsadenosti na web stránke

Ako vložiť kalendár obsadenostina Váš web ? Kód pre vloženie kalendára nájdete v Nastaveniach hotelovej recepcie: Nastavenia / Exporty na web / IFrame na web Vygenerovaný kód stačí označiť "skopírovať do schránky" a vložiť do zdrojového kódu na vašom we

prejsť na článok