Čo je to automatizácia a prečo automatizovať procesy v hotelovej prevádzke?

Automatizácia procesov je v dnešnej dobe už fakt a skutočnosť, ktorá funguje vo viacerých odvetviach ekonomiky. Prečo by sme sa preto aj v cestovnom ruchu nezviezli na tejto vlne a nevyužili jej potenciál? Čo sa pred niekoľkými rokmi považovalo za rozmar lídrov na trhu, dnes berieme ako nevyhnutnosť. A to na jednej strane najmä z dôvodu neustáleho rastu prevádzkových nákladov (hlavne mzdových) a na druhej strane zároveň rastie tlak na dosiahnutie vyššej efektivity prevádzky a všetkých jej procesov. Pri správne a rozumne nastavenej stratégií je možné na úseku hotelovej recepcie automatizovať veľké množstvo procesov a pokryť aj aspekty, ktoré si dovtedy vyžadovali veľkú mieru motivácie a pozornosti zamestnancov. Pozriem sa spolu na všetky klady a mínusy, ktoré automatizácia v hotelierstve prináša. Čo rozumieme pod pojmom automatizácia procesov? Definícia automatizácie hovorí, že je to proces vývoja a konštrukcie samočinne pracujúcich systémov, ktoré oslobodzujú človeka od duševnej, fyzickej, riadiacej a kontrolnej činnosti. Ako každá definícia, aj táto je zložitá. Čo sa za týmito slovami skrýva? Zjednodušene povedané, automatizácia znamená prenechať vykonávanie často opakujúcich sa a pre podnik neproduktívnych úkonov (alebo celých procesov) technológiám. Ušetríme tak pracovnú silu, ktorú môžeme využiť inde: na úkony s vyššou pridanou hodnotou – napr. rozvoj vzťahu so zákazníkom,alebo úplné vypustenie potreby ľudskej pracovnej sily, úsporu mzdových nákladov a zvýšenie produktivity. Ktoré procesy môžeme automatizovať a ktoré naopak nie? Samotná hotelová prevádzka pozostáva z veľmi rôznorodých činností. V našej firme sme sa prioritne zamerali na procesy , ktoré sa vykonávajú na hotelovej recepcii. Neskôr sa pozrieme aj na oblasť predaja a marketingu. Na hotelovej recepcii náš systém ČekniSa automatizuje: Online check-in hostí formou personalizovaného a unikátneho osobného portálu pre každú rezerváciu. Náš systém pošle každej rezervácii pozvánku na check-in. Pri príchode hostí sú už všetky ich údaje vo Vašom hotelovom systéme, takže „odpadá“ zdĺhavý moment prepisovania údajov z pasov . Ušetrený čas tak môžete venovať rozvoju osobného vzťahu so zákazníkom. Upselling hotelových služieb – v osobnom portáli si môže každý hosť zakúpiť dodatočné služby. Ich využitie pritom nie je odkázané na to, že počas check-inov sú na recepcii dlhé rady a recepčné v záujme vybaviť hostí v čo najkratšom čase neinformujú hostí o doplnkových službách. Upgrade rezervovaných izieb – vieme, že najdrahšia izba je prázdna izba. A vieme tiež, že na last minute predáte skôr štandardnú double izbu ako izbu DELUX. Prečo nevyužiť tento fakt a neponúknuť už existujúcim hosťom za menší doplatok izbu DELUX? Informovanie hostí o službách hotela alebo poskytovanie informácií – hosťom poskytnete informácie napríklad o verejnej doprave v okolí hotela, navigácii do hotela, o atrakciách v okolí, vyhradených otváracích hodinách pre dospelých v hotelovom wellness, špeciálnom menu, ktoré plánujete počas vianočných pobytov, alebo o čase odchodu skibusu spred hotela. Osobný a ľudský kontakt, príjemný pozdrav a úsmev na tvári nevyčaruje žiaden, ani ten najlepší softvér. A preto „človečina“ ostane na recepcii vždy potrebná. Preto by ste tieto aspekty nikdy nemali automatizovať a nechať ich len na „chladný a striktný kód napísaný v počítači“. Samozrejme iba vtedy, pokiaľ úplná automatizácia a robotizácia nie je súčasťou Vašej firemnej a marketingovej stratégie. Zámerom automatizácie nie je nahradiť ľudí, ale využiť jej pozitíva, pričom môžete využiť Vašu kreativitu a zvýšiť spokojnosť hostí z práce Vašich zamestnancov. Argumenty pre automatizáciu: úspora nákladovvyššie tržby za doplnkové službyvyšší prevádzkový ziskvyššia efektivita prevádzkyvyššia presnosť a nižšia chybovosť procesovodľahčenie a odbremenenie personálu recepcieviac času na klientov, menej na „administratívu a tabuľky“nižšia potreba kontroly Argumenty proti automatizácií(alebo na čo si dávať pozor): zachovajte mieru „človečiny“ a osobného kontaktuzámerom nie je nahradiť ľudí, ale odbremeneniť ich od veľkého množstva prácedostatočne si preverte produkt – vlastnosti, konektivita s Vašim PMS, súlad so slovenskou legislatívou (napr. pri produktoch z iných štátov), nahlasovanie bugov/chýb, responzivita, technická podpora, možnosť vývoja na mieru a pod. Automatizácia je súčasťou zmien, ktoré zažívame aj v hotelierstve. Preto sa jej nemusíte báť. Veď Vaši zákazníci sú už na mnohé takéto procesy dávno zvyknutí. Aj Vy sami si pri kúpe letenky urobíte check-in, v potravinách si sami nablokujete nákup v samoobslužnej pokladni, či sami vypĺňate formuláre pri kontakte so štátnymi inštitúciami. Ako vidíte, Vy aj Vaši zákazníci automatizáciu už naplno využívate. Nemusíte preto dlho čakať a zmodernizujte Vašu prevádzku už dnes. Odmenou Vám budú spokojní hostia, ktorí u Vás nielen prespia, ale využijú aj množstvo doplnkových služieb. Ak chcete mať náskok pred konkurenciou, sme pripravení Vám v tom pomôcť. Stačí nás kontaktovať. Kontaktujte nás The post Čo je to automatizácia a prečo automatizovať procesy v hotelovej prevádzke? appeared first on Be Smart Hotel.

prejsť na článok

Technológie značenia a ich automatizácia videowebinár

Technológie značenia a ich automatizácia videowebinár na TechNitra 2021 Máj 2021 Vzhľadom na pandémiu COVID-19 sa tento rok konal Medzinárodný strojársky veľtrh v online priestore na podujatí TechNitra, na ktorom sme formou webinára predstavili jedn

prejsť na článok

Dizajn interiéru hotelovej izby

Každý cestovateľ očakáva od dizajnu hotelovej izby niečo iné. Niektorí si vyberajú také, ktoré sú niečím unikátne a jedinečné, a niektorí zas prihliadajú skôr na svoj budget ako na dizajn. Čo by mali mať ale všetky typy a dizajny hotelových izieb spoločné

prejsť na článok

Automatizácia stroja HAAS DM-2 pre Allex s. r. o.

Kolaboratívne robotické pracovisko na obsluhu 3-osej frézy HAAS DM-2 Zákazník: Allex s.r.o.  Na vstup a výstup materiálu slúžia gravitačné dopravníky. Robot UR5 s dvojitým uchopovačom od spoločnosti SCHUNK kusy zo vstupného dopravníka odoberá a vkladá do

prejsť na článok

Modernizácia a automatizácia nášho laboratória v Žiline

Vážená pani doktorka/pán doktor, chceli by sme Vás informovať, že spoločnosť KLINICKÁ BIOCHÉMIA s.r.o. v záujme zvýšenia kvality, efektívnosti, rýchlosti a dostupnosti výsledkov pre Vašich pacientov sa rozhodla výrazným spôsobom modernizovať a automati

prejsť na článok

Automatizácia stroja Hermle C400 pre Pentagon s. r. o.

Kolaboratívne robotické pracovisko na obsluhu 5-osej frézy Hermle C400 Zákazník: Pentagon s.r.o. Vstupný materiál je operátorom nedefinovane rozsypaný na stôl. Robot pomocou kamery ONROBOT zisťuje pozície polotovarov. Robot UR10 s dvojitím uchopovačom SCH

prejsť na článok