Čo je PPC reklama? Aké sú jej výhody a nevýhody?

/*! elementor - v3.5.6 - 28-02-2022 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#818a91;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#818a91;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block} PPC reklama je marketingový model, pri ktorom platíte za reklamu iba v prípade, že potenciálny zákazník klikne na vašu inzerciu. Zvyčajne je to práve na Google.Na Google? Takéto zhrnutie je veľmi zjednodušené a vy si stále môžete klásť otázky ako: je PPC reklama pre mňa a moju firmu vhodná? Aké sú jej výhody a nevýhody? V našom článku si jednoducho prejdeme, čo znamená PPC, CPC, Google Ads a ďalšie pojmy, s ktorými sa môžete stretnúť práve súvislosti s PPC reklamou. Obsah:Nástroje PPC marketinguVýhody PPC reklamyNevýhody PPC reklamyTipy a trikyZhrnutie Nástroje PPC marketinguNa začiatok si predstavíme nástroj, ktorý je najčastejšie skloňovaným pojmom v rámci ppc marketingu so zľudoveným názvom: reklama na google.Google Ads je reklamná platforma, pri ktorej platíte za kliky na vašu inzerciu (PPC znamená pay-per-click), ktorá pomáha obchodníkom a firmám efektívne osloviť cieľové publikum na základe ich vyhľadávania Google. Pomocou ppc reklamy cez Google môžete nádejným zákazníkom zobraziť váš web v prvých výsledkoch vyhľadávania, v YouTube videách, ktoré pozerajú, alebo reklamné bannery v rámci siete Google.Bez ohľadu na to, aký typ reklamnej kampane Google si vyberiete, vaše reklamy sa rozšíria takmer všade (podľa rozpočtu a zamerania). Google má totiž viac ako 80 % podiel na trhu vyhľadávacích nástrojov a Reklamná sieť Google má dosah na viac ako 90 % používateľov internetu na celom svete., Výhody PPC reklamy Na začiatok si prejdeme, aké výhody nám ponúka PPC marketing.Okamžité výsledkyPravdepodobne najväčšou výhodou je, že na výsledky nemusíte čakať veľmi dlho. Ak ste strávili veľa času tvorbou obsahu a prácou na vašom SEO, viete, že je to beh na dlhé trate. Pri ppc reklame je však všetko inak. Máte v rukách zbraň, ktorá hneď od spustenia oslovuje od stoviek až desaťtisíce ľudí.Avšak nenechajte sa zmiasť, že ppc marketing by mala byť jediná marketingová stratégia, na ktorú by ste sa mali spoliehať. Kvalitné SEO síce trvá, no každý veľký hráč na trhu vie, že organická návštevnosť je z dlhodobého hľadiska nemenej dôležitá ako z ppc marketingu. Na začiatok je to však veľká pomoc a spôsob ako osloviť relevantných zákazníkov a vyskúšať odozvu na trhu.Merateľnosť výsledkovĎalšou dôležitou výhodou ppc marketingu je, že výsledky sú spoľahlivo merateľné vo forme návštevnosti, nákladov, konverzií, alebo iných KPIs, pomocou nástrojov ako Google Ads alebo Analytics.Viete si tak ustrážiť, koľko ste minuli na ppc kampane, ako zákazníci reagujú na jednotlivé typy reklám, aké zisky prináša, o ktoré produkty je najväčší záujem a poskytuje vám dôležité dáta pre plánovanie ďalších kampaní a rozpočtov.Presná kontrola nákladovAko sme načrtli vyššie, kontrola rozpočtu na kampaň hrá dôležitú úlohu pri rozhodovaní o tom, akým smerom sa budú uberať naše kampane a online marketing. Svoj rozpočet môžete pri ppc reklame kontrolovať veľmi presne. Stačí si určiť strop rozpočtu na 1 deň. Je to na vás, či to budú 2 eurá alebo 200 eur denne.Týmto spôsobom sa dá  ppc reklama prispôsobiť inzerentom všetkých veľkostí a druhov. To, koľko miniete na jednotlivé kampane, už viete vopred a nemusíte sa obávať, že vám spravia škrt cez rozpočet. Zároveň je dobré si sledovať CPC, čo je skratka pre Cost-per-Click a je vyjadrením nákladov za jedno kliknutie. V závislosti od sily konkurencie sa môže pohybovať v centoch až desiatkách eur. V tomto prípade je dôležité, aby pri vyššom CPC kliky naozaj prinášali úžitok vo forme konverzií.ZacielenieĎalšou z hlavných výhod ppc reklamy je, že svoje reklamy môžete zacieliť priamo na ľudí, ktorí sa s najväčšou pravdepodobnosťou stanú zákazníkmi. Reklamu tak uvidia iba používatelia, na ktorých zacielite vybrané kľúčové slová a hľadajú informácie o vašich produktoch alebo službách. Taktiež môžete svoje reklamy zacieliť aj na používateľov na základe presnejších charakteristík publika, ako sú demografické údaje, záujmy, alebo predošlé nákupy. To prináša kvalitnejšie výsledky, pretože používateľ, ktorý je súčasťou takéhoto cieľového publika, má vyššiu šancu kliknúť na vašu reklamu a uskutočniť nákup. Toto platí najmä, ak zacielite na publikum v rámci remarketingu na zákazníkov, ktorí už u vás v minulosti nakúpili. Nevýhody PPC reklamyS každým pro, prichádza aj svoje proti. Tu je niekoľko dôležitých faktov, ktoré stojí za to zobrať do úvahy pred tým, než sa pustíte do PPC marketingu. Časová investíciaNastavenie PPC kampane môže od založenia Google Ads účtu po samotné spustenie kampaní trvať dlhšie a byť zložitejšie, ako sa na prvý pohľad zdá, najmä, ak ide o tvorbu obsiahlych kampaní pre e-shopy so stovkami výrobkov alebo väčšie projekty s desiatkami reklamných skupín. Vyžaduje si to častokrát aj technickú a odbornú zdatnosť, prípadne pomoc ďalších nástrojov na správu feedov a správne meranie konverzií. Údržba a optimalizáciaSpustením kampaní ešte všetka práca nekončí. Aby bola reklama efektívna a udržiavala krok s konkurenciou a ich ťažením na bojovom poli ppc marketingu, je potrebné aktualizovať kľúčové slová, identifikovať správne publiká, skontrolovať údaje služby Google Analytics, porovnávať ich s vašimi vlastnými údajmi a neustále monitorovať a vylepšovať kampane. Drahé pokusy a omylyPre neskúseného marketéra sa môže stať ppc marketing drahým pokusom a tápaním v tme, najmä ak si nie ste 100% istí rozhodnutiami, ktoré v rámci ppc systémov ako Google Ads robíte alebo úplne nerozumiete jeho fungovaniu. Stačí si zvoliť nevhodné kľúčové slová, vybrať nekompatibilný typ reklamy či publika a peniaze vynaložené na získavanie zákazníkov sú nenávratne preč. Nastavenie efektívnych kampaní si vyžaduje určitú prax a znalosti. Mnohé podniky sa rozhodnú využiť špecializovanú online marketingovú agentúru alebo profesionálov na ppc marketing.  Tipy a rady Starostlivo zvoľte vhodný typ reklamy spomedzi ponúkaných možností v rámci Google Ads, ktorý je vhodný pre vaše podnikanieKontinuálne pracujte na vylepšení SEO aj po spustení PPC kampaníPravidelne aktualizujte kľúčové slová a negatívne kľúčové slováStarostlivo selektujte a vylučujte publikáPo nazbieraní dostatočného množstva dát, aktivujte remarketingové kampaneNeustále optimalizujte kampane aj po ich spustení Zhrnutie na záverV našom článku sme si prešli, aké základné výhody má PPC marketing a zároveň jeho úskalia, na ktoré môžete naraziť, ak sa odhodláte spustiť reklamu na Google. Vo všeobecnosti platí, že aj keď patrí medzi najvýkonnejšie nástroje na inzerciu a získavanie zákazníkov, najmä s pribúdajúcimi funkciami strojového učenia, ktoré dokáže nájsť čoraz relevantnejších návštevníkov. Netreba však zabúdať aj na to, kam zákazníkov posielame. Kvalitná webstránka alebo e-shop je nakoniec tým obchodníkom, ktorý z návštevníka získaného pomocou google reklamy urobí nakoniec zákazníka.  The post Čo je PPC reklama? Aké sú jej výhody a nevýhody? appeared first on ClickFactory.sk.

prejsť na článok

Zásady tvorby reklamy a reklamných materiálov takto sa to robí správne!

Reklama je v súčasnosti kľúčová pre úspešnosť podniku, oslovenie vybraných zákazníkov a dosahovanie stanovených cieľov. Je viacero foriem tlačená reklama, reklama

prejsť na článok

Reklama Technov

The post Reklama Technov appeared first on MTR Media.

prejsť na článok

Webstránka na mieru má výhody aj nevýhody

Mám pre teba dobrú správu, oddnes už nebudeš mať zmätok čo je to webstránka na mieru. Dnešný článok ti otvorí oči, a možno ťa aj prekvapí! Čo znamená webstránka na mieru? Webový dizajn na mieru je vytvorený od základov, výlučne pre firmu. Inak povedané,

prejsť na článok

Prečo je PPC reklama silným motorom rastu aj v čase krízy?

PPC (pay-per-click) reklama je formou digitálneho marketingu, ktorá môže byť pre mnohé spoločnosti silným motorom rastu aj v čase krízy. Tu sú niektoré z dôvodov, prečo:

prejsť na článok

Čo je public relations?

PR public relations, prekladáme z angličtiny ako vzťahy s verejnosťou. Mnohí si PR zamieňajú s reklamou. V úvode teda treba podotknúť, že PR nie je reklama. Ide o rôzne techniky a nástroje, ktorými firma dlhodobo buduje a udržiava dobré vzťahy s verejnos

prejsť na článok