Cestovateľské tipy Marrakech (Maroko) 2. časť

Tento článok je druhé pokračovanie môjho článku o Marrakechi. Pre ešte viac tipov, ako si spríjemniť pobyt v tomto meste, si prečítajte článok Cestovateľské tipy: Marrakech (Maroko) časť 1. Článok pokračuje pod reklamou (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); 5. Palais Bahia V Marrakeši ako takom nie je až tak veľa pamiatok, ktoré stoja za zhliadnutie. Jednou z tých, ktoré ak by ste po návšteve tohto mesta nevideli by ste pravdepodobne začali zle spávať nie len počas splnu, je Palais Bahia. Ide o najhonosnejší a najväčší palác v Marrakeši postavený medzi rokmi 1966 a 1967 bývalým otrokom, ktorý sa postupne vypracoval. Palác neskor slúžil pre jeho rodinu - 4 manželky a 24 mileniek. Obsahuje 150 izieb, ktoré sú však prázdne. Aj napriek tomu je hodný návštevy, keďže je na ňom nádherne vyobrazená marocká architektúra, vzory a farby. Vstup do paláca vás vyjde 7 eur. 6. Bary, reštaurácie, strava Ak ste videli Sex v meste a očakávate od Marrakeša, že strávite dovolenku na drinkoch s kamarátkami, tak vám odporúčam navštíviť inú krajinu (napríklad moje milované Gruzínsko). Pre marocké bary totiž nie je typické podávanie alkoholu. Islam káže nepiť alkohol, čo sa taktiež dostatočne odráža v tomto meste. My sme strávili väčšinu času v medine, kde nájdete iba pár barov či reštaurácií, ktoré ponúkajú vo svojom menu víno či pivo. Ak ich aj nájdete, musíte byť pripravení, že ceny nebudú ako v šenku v Malackách. Preto odporúčam dať si očistu od alkoholu a piť napríklad výborné tradičné marocké čaje (napr. mätový) či kávu. Reštaurácie nájdete v Marrakeši na každom kroku. Väčšina reštaurácií má približne rovnaké menu – niekoľko druhov Kuskusu (vegetariánske aj mäsové), Tajine (tradičný marocký pokrm podávaný v horúcich keramických nádobách, ktoré vám čašník efektne otvorí pri servírovaní) či hummus. Ak ste milovníkom orientálnej kuchyne si tu určite prídete na svoje. To však ja nie som, a tak som väčšinu výletu jedla tradičný marocký chlieb „khobz“, ktorý sa podobá na svojho bratranca „pita chlieb“ akurát je menší a hrubší. Mne sladké síce nič nehovorí no ak vám áno, Maroko a Marrakeš sú rajom sladkostí. Na trhoch nájdete mnohé koláčiky, či už podobné bakhlave alebo nášmu vianočnému pečivu. Taktiež stojí za to ochutnať marockú palacinku, ktorá je podobná ako naša no hrubšia a viac krát prekladaná, plnená sladkou či slanou plnkou. Článok pokračuje pod reklamou (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Maroko je známe svojimi chutnými pomarančami, ktoré nájdete rásť v každej záhrade, dokonca aj keď sa iba tak prechádzate po ulici. Práve na námestí, ktoré som vám spomínala v bode č. 1 sa budú predajcovia v stánkoch predbiehať, aby vám čerstvú šťavu predali. Výjde vás od 0,50 eura do 1 eur (veľká). Jediná nevýhoda je, že po jej ochutnaní už na tú, čo dostanete doma, mať chuť nebudete. 7. Trhy, nákupy Keďže Marrakeš sám o sebe neponúka veľké množstvo pamiatok (no a do mešít vás ak nevyznávate Islam nepustia) ak sa nerozhodnete pre žiadny výlet na pobrežie alebo do hôr je dosť pravdepodobné, že veľkú časť výletu strávite práve nákupmi. Ako pravá obeť konzumu musím zhodnotiť, že tie v Marrakeši naozaj stoja za to. Marocký trh sa nazýva „souk“ a je presne taký, ako ste o ňom počuli – chaotický, hlučný, plný predavačov, ktorí sú pripravení s vami zjednávať ceny do nemoty. Najhlavnejšie z pravidiel je, aby ste hneď na začiatku nepovedali najvyššiu cenu, akú ste za tovar ochotní kúpiť. Povedzte si nereálnu nízku cenu, pomocou ktorej sa spolu s predavačom dopracujete práve k takej, akú ste ochotní zaplatiť, aby sa stretla ponuka s dopytom. Ak sa vám cenu vyjednať nepodarí nezúfajte – vo väčšine obchodov či trhov predávajú to isté, čiže to môžete skúsiť odznova. AK prejavíte k predavačom náklonnosť a srdečnosť, mnohí z nich vám ju vrátia, v podobe dobrej energie či darčekov k nákupu. Veľmi známe sú kožené výrobky, ktoré tu získate na každom rohu. Odporúčam neinvestovať do imitácií drahých kabeliek, lebo by si na vás Erika v Smotánke poriadne zgustla. Použite preto trošku fantázie a skombinujte vaše outfity s koženými výrobkami originálnej marockej tvorby. Marrakeš je známy výraznými vôňami. Tie putujú najmä z obchodov s koreninami, čajmi či prírodnými koncentrovanými vôňami (z ktorých si moje srdce získal jantár a doteraz mi z neho vonia celá izba) . Medzi koreninami nájdete kvalitné kari, papriku alebo ako to nazval pán predavač – „spicies for lazy women“, ktoré sa hodí do každého marockého pokrmu (od kuskusu po tajine). V týchto obchodoch taktiež nájdete marocké voňavé čaje, sušené ruže alebo známy marocký íl, ktorý je obľúbeným v oblasti nedekoratívnej kozmetiky a pomáha takmer na všetko. Argánový olej je v kozmetike už pojmom, ktorý pozná každá žena. Práve ten je pre Maroko typický a tak ho tu nájdete v rôznych formách, či už ako šampóny, sprchové gély alebo oleje na telo. Ceny sú tu neporovnateľne nižšie ako u nás, preto odporúčam do tohto fešáka jednoznačne investovať. Článok pokračuje pod reklamou (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Z marockých trhov by ste si vedeli zariadiť celý byt – od nádherných tyrkysových keramických misiek po ručne robené lampáše. To by však ceny za batožinu v aerolinkách nemohli dosahovať astronomické sumy. Určite si však prineste minimálne nejaký suvenír do domácnosti, ktorý vám túto voňavú a jedinečnú krajinu bude pripomínať. The post Cestovateľské tipy Marrakech (Maroko) 2. časť appeared first on lleba blog.

prejsť na článok

Tipy a triky ako šikovne odstrániť staré dlaždice

Keď sa rozhodnete pre rekonštrukciu domu, bytu, príp. iného priestoru, okrem úvodného plánovania je potrebné vyriešiť aj jej praktickú časť. Praktická časť rekonštrukcie začína búracou fázou, počas ktorej sa odstraňujú...

prejsť na článok

Tipy na využitie korálikov pri rozvojových aktivitách

V tomto článku sa dozviete tipy na rozvojové aktivity s pomocou korálok. Zároveň prinášame aj návod na výrobu perlového materiálu, ktorý slúži na rozvoj matematických predstáv.

prejsť na článok

Ako napísať kvalitnú PPC reklamu v Google Ads – 3 tipy

Reklama na Googli je jedným z najsilnejších marketingových nástrojov, ktoré majú firmy k dispozícii. Zobrazuje sa totiž v prvom rade tým, ktorí prejavili záujem o relevantné kľúčové slovo. Ním môže byť názov vašej služby či produktu. Cieliť na tento segme

prejsť na článok

V kašmíre so žltými trabantami

Nemám žiadne cestovateľské sny. V mojej hlave neexistuje žiadny zoznam krajín, ktoré musím vidieť. Vždy sú to len miesta, ktoré by som si rád pozrel. Až po navštívení konkrétneho miesta viem, či ma niečím uchvátil a vrátil by som sa tam. Najsevernejší ind

prejsť na článok

Tipy a triky: SEO optimalizácia pre vyhľadávače

Ako zvýšiť návštevnosť a dosah svojich služieb na publikum? Univerzálny návod v podstate neexistuje. Existuje však niekoľko tipov a rád, ako tento ideál dosiahnuť. V nasledujúcom článku o SEO optimalizácii pre vyhľadávače vám dáme niekoľko tipov, ako dos

prejsť na článok