Cestní dopravcovia v minulom roku zaplatili za mýto takmer štvrť miliardu eur

Elektronický výber mýta pre Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) v roku 2023 dosiahol 240,3 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Ide o takmer totožnú sumu, ako uhradili cestní dopravcovia za použitie vymedzených úsekov ciest a diaľnic v roku 2022, čo bolo 240,7 milióna eur. Spoločnosť SkyToll vo štvrtok informovala, že v rámci komplexnej služby v decembri vybrala na mýte 16,9 milióna eur.

prejsť na článok

Hypotéka od VUB prichádza s úrokom 1,39%

Sadzby na hypotékach sú historicky nízke. Pomohla tomu zmena zákona a konkurenčný boj. V minulom roku práve VUB banka vyprovokovala s akčným úrokom 1,49% takmer všetky banky k zníženiu sadzieb. Teraz VUB prichádza s úrokom 1,39% p.a. Čo to spraví s trhom?

prejsť na článok

Obnova hradu Gýmeš pokračuje v plnom prúde

Záchrana hradu Gýmeš nad obcou Jelenec v okrese Nitra pokračovala aj v minulom roku. Ako uviedli zástupcovia združenia Castrum Ghymes, ktoré sa podieľa na záchrane hradu, v minulom roku sa podarilo rozbehnúť náročné reštaurovanie vstupného portálu v renes

prejsť na článok

PODPORTE aktivity INEKO v roku 2023

V minulom roku zaznelo INEKO v médiách 1663-krát. Pomôžte nám, prosím, či už poukázaním 2 % z Vašich daní a/alebo príspevkom cez darovaciu stránku, aby sme v našich aktivitách smerujúcim k znižovaniu informačnej asymetrie vo verejných službách a formovani

prejsť na článok

Ktoré fondy v DSS v roku 2013 zarobili najviac?

Včera pri volebnej urne som sa rozhodol, že napíšem článok o zhodnotení fondov v DSS v roku 2013. Impulzom k tomu bolo jedno meno na kandidátke. Obnovili sa mi pri ňom spomienky o väčších istotách pre ľudí v garantovaných fondoch. Ja som našťastie odolal

prejsť na článok

Stavebné sporenie v roku 2017 - pre koho sa ešte oplatí?

Stavebné sporenie v roku 2017 je rovnako biedne ako v minulom roku. Základný úrok klesol len na 1% p.a. Na získanie štátnej prémie je potrebná ohromná suma. Aj napriek tomu patrí stavebné sporenie medzi obľúbené finančné produkty. Pre koho sa ešte naozaj

prejsť na článok