Budovanie brandu

Čo je to brand a prečo ho budovať ? Je úplne jedno, či vediete malé rodinné podnikanie alebo väčšiu firmu so spoločníkmi, vždy je dôležité okrem budovania biznisu, zároveň budovať aj BRAND – ZNAČKU. Hlavne malým podnikateľom to pomôže konkurovať veľkým značkám s veľkými rozpočtami a možnosťami. Aj toto je jedna z oblastí, ktorá vám zabezpečí masívny rast a nových zákazníkov. Značka nie je len super moderné a profesionálne logo a vizitka. Nie je to ani nekresťansky drahá reklama. Značka je jednoducho povedané to, ako vás vnímajú vaši zákazníci a čo o vás hovoria. Pekfektne to vystihol Jeff Bezos: „ Vaša značka je to, čo ostatní ľudia hovoria o vás, keď nie ste v miestnosti. „ Nikdy som nebola na „ZNAČKY“. Ale toto je iné. Teraz je to iné. Vždy, už od mala, som vnímala „značky“ ako niečo hanlivé. Ako niečo, čo v mojom hodnotovom rebríčku nemá čo robiť. A ani ľudia, ktorí sa „značkami“ oháňali. A viete prečo ? Pretože mi nikdy nikto nevysvetlil, čo „značka“ znamená. Vždy som vnímala „značky“ len cez ľudí, ktorí ich v mojom okolí reprezentovali. Vlastne, to je silné slovo – reprezentovali. Proste ich nosili. ( týkalo sa to najčastejšie oblečenia – to som vnímala ako malá ) Tí ľudia boli väčšinou nafúkané indivíduá, ktorým nosenie „značiek“ zabezpečovalo určitý status, pocit nadradenosti a právo na všetko. Je pravda, že toto moje vnímanie „značiek“ sa pevne budovalo v hlbokom socializme, ale nie o tom chcem písať. To možno niekedy inokedy, v budúcom živote. Chcem tým povedať, že doba našťastie pokročila, že dnes mám už iné vedomosti a skúsenosti o tom, čo „značka“ #BRAND znamená a ako rýchlo si „značka“ dokáže pokaziť svoje dobré meno a reputáciu. Spôsoby budovania značky: Osobná značka a firemná značka sú dva rôzne spôsoby, ktoré môžeme z pohľadu podnikania budovať. Každý z týchto spôsobov má svoje vlastné charakteristiky a výhody. To, či je lepšie budovať osobnú alebo firemnú značku závisí od konkrétneho biznisu a cieľov podnikateľa. V niektorých prípadoch môže byť výhodné budovať osobnú značku, ak ste v oblasti, ktorá vyžaduje vysokú úroveň dôvery a autenticity, napríklad ako odborník v danej oblasti, tvorca alebo autor. ( napr. realitní makléri, poisťovací konzultanti, rôzni tvorcovia, autori, mentori, konzultanti, tréneri, ale aj dobrý inštalatér, či elektrikár nie je na zahodenie. ) Na druhej strane, v prípade firiem, ktoré chcú rásť, mať väčší tým, viac zamestnancov a ponúkať širšiu ponuku produktov alebo služieb, môže byť výhodnejšie budovať silnú firemnú značku. A tiež je to výhodnejšie, ak do budúcna plánujete firmu predať, alebo urobiť generačnú výmenu v rodinných firmách. Aký je rozdiel pri budovaní osobnej a firemnej značky ?   Osobná značka: Zameraná na vás ako osobu. Ideálna pre tých, čo ponúkajú služby alebo špecifické produkty. Pomáhajú vytvárať, pretože ľudia dôverujú konkrétnym ľuďom. Firemná značka: Zameraná na celú firmu. Lepšie pre firmy s fyzickými produktmi. Posilňuje firemnú identitu. Budovanie značky je dlhodobý proces. Aj budovanie značky je dlhodobá záležitosť, je to proces vytvárania povedomia o vašej značke medzi širokou verejnosťou. Neudeje sa zo dňa na deň a vyžaduje si svoju vlastnú stratégiu, ktorá je v súlade s vašou celkovou víziou, alebo víziou vašej spoločnosti. Na pocitoch zákazníkov záleží: Toto všetko síce sprostredkujete verejnosti pomocou vizuálov, ale najdôležitejší zostáva aj tak pocit zákazníkov, ktorý získajú pri kontakte s vami, vašimi zamestnancami, s vašou firmou. nbsp; Spomeňte si, aký máte pocit, keď znova po roku uvidíte v telke reklamu na vianočný kamión Coca-Coly ? Usmievate sa ? Tešíte sa ? Asi áno. Tak nejako by sa mali cítiť aj ľudia, keď budú o vás a vašich službách počuť. Máte odvahu zistiť, ako vás vaši zákazníci vnímajú ?   P.S.: Ako budovať osobnú alebo firemnú značku ? Stiahnite si ťahák PDF a ten vám to prezradí. Rozhodnutie bude len a len na vás. Rozdiel medzi firemnou a osobnou značkou Budovanie osobnej značky Budovanie firemnej značky Som Andrea Kopinská. Biznis mentorka, konzultantka a externá manažérka a vyladím vaše podnikanie. Páčil sa vám tento článok? Chcete ich vidieť viac?  Prihláste sa na odber NEWSLETTERA Sledujte #restartbiznis na sociálnych sieťach  Napíšte mi, alebo si rovno vyberte termín online konzultácie Budem sa na vás tešiť. Andrea Príspevok Budovanie brandu je zobrazený ako prvý na Reštart biznis.

prejsť na článok

Vplyv pôrodu a prvého kontaktu na budovanie vzťahovej väzby

To, ako sa matka cíti v čase pôrodu, má nesmierny vplyv na jeho priebeh. Ak je uvoľnená a teší sa na narodenie svojho dieťaťa, má dobré vyhliadky, že pôrod bude jednoduchý a bezproblémový. The post Vplyv pôrodu a prvého kontaktu na budovanie vzťahovej väz

prejsť na článok

Zima: Ideálny čas na budovanie formy?

Aj vy si dávate každý rok predsavzatie, že od Nového roku začnete cvičiť a chudnúť? To je, samozrejme, fajn, ale vždy to aj dodržíte? Väčšina ľudí je totiž nastavená tak, že ich to baví len niekoľko týždňov. Následne ich celé cvičenie omrzí, a tak ich veľ

prejsť na článok

Workshop Udržateľná mobilita v mestách/obciach

OCI BB v spolupráci so Slovenskou agentúrou životného prostredia (SAŽP) organizuje workshop Udržateľná mobilita v mestách/obciach, ktorý je určený  pre zástupcov samospráv, neziskových organizácií, inštitúcií, aj zástupcov škôl. Príklady dobrej praxe, kto

prejsť na článok

Envirorezort: nové výzvy na budovanie kanalizácií, vodovod a ČOV

Ministerstvo životného prostredia SR ako sprostredkovateľský orgán pre Program Slovensko 2021-2027 vyhlásilo výzvy na čerpanie finančných prostriedkov na vodohospodársku infraštruktúru z fondov EÚ. Prvé dve výzvy z Programu Slovensko s celkovou alokáciou

prejsť na článok

Merali sme rozpálené centrum

Martin horí. Divadelné námestie, Námestie SNP a okolie I. budovy Matice slovenskej sú na tom už teraz kriticky. Rozkliknite si tieto 4 fotografie, ktoré sme nafotili s termokamerou na vybraných miestach v centre Martina. Každá z nich dokazuje, že na mno

prejsť na článok