Je tento šport bezpečný? Bezpečie je relatívny pojem, čo pre niekoho znamená nebezpečenstvo, je pre iného zábava.V parašutizme tomu nie je inak. Aj ja sám považujem niektoré prvky či zoskoky za menej bezpečné. No jedna vec je na tomto športe úžasná, a to, že sa na bezpečnosť kladie najvyšší dôraz. Ako mnohí vravia „Safety first“. Prvky bezpečnosti Prvým najdôležitejším prvkom je samotný človek parašutista. Ľudia sa často predceňujú, radi sa pred ostatnými ukazujú a práve vtedy sa stávajú pre svoje okolie nebezpeční.Každý parašutista by sa mal chovať pokorne a nechať si poradiť od skúsenejších a tieto rady nebrať ako „Hate“, ale ako dôležité informácie.Ďalším prvkom je pripravenosť jednotlivca. Každý paragán musí poznať dropzónu na ktorej skáče, lietadlo a druh výskoku z neho, ľudí, s ktorými ide skočiť a najdôležitejšie zo všetkého padák, ktorý má na sebe.Aj ty najskúsenejší vám povedia, že nehody sú zoskupenie viacerých nebezpečných aktivít počas zoskoku. Samozrejme príprava na zoskok je samostatná kapitola. Mnohí parašutisti ju podceňujú a tvrdia, že oni prípravu na zemi nepotrebujú a práve títo ľudia sa ťa počas stúpania lietadla vypytujú na rôzne detaily zoskoku. Príprava začína príchodom na dropzónu. Ak je to letisko, na ktorom som nikdy predtým neskákal je dôležité zozbierať čo najviac informácií o správaní sa v danom leteckom priestore. Ak už vieš, kde sa môžeš pohybovať, z akého lietadla budeš skákať, kde môžeš lietať na padáku a kde a ako budeš pristávať, je čas na kontrolu svojho „Gearu“. Ja osobne si všetky svoje veci uložím na jednu kôpku pred seba a začnem kontrolou jednotlivých vecí.Zapnem AAD (automatic activation device)očami skontrolujem celý padák od vrchu po spodok, hľadám mikro trhliny na látke a aj na kovových častiach postrojakontrola hlavného aj záložného uzatváracieho tŕňa a očkakontrola všetkých troch uvoľňovačov. Stav, miesto uloženia, opotrebovanie bohdenovprezriem si uloženie záchranného nožapozriem si stav prilby a okuliarovzapnem a nakalibrujem si zvukový výškomer anásledne ho správne uložím do helmynakalibrujem si analógový výškomerak skáčem s kamerou tak skontrolujem stav batérie, SD karty a prejdem si nastavenia, aby som sa k tomu nemusel vracať.Takisto si cheknem upevnenie a uhol kamery na prilbe.Uistím sa o smere, sile vetra a ostatných poveternostných podmienkach Po oblečení kombinézy a nasadení padáku, výškomeru a rukavíc vykonám kontrolu „Troch“.Na padáku sa nachádzajú tri popruhy, takže pozerám či som správne dotiahnutý a či sú správne uložené v puzdrách.Očami prezriem trojkrúžkový systém na odhodenie sa.Hmatom prejdem všetky tri uvoľňovače a sledujem pri tom, či sú na správnom mieste a či sú správne zabezpečené. Po takzvanom ustrojení nájdem na dropzóne ľudí, s ktorými si idem skočiť.S nimi si prejdeme tieto veci:Druh zoskokuJednotlivé pozície parašutistovNatrénujeme si výskok a priebeh zoskokuDohodneme sa o výške a priebehu rozchoduPovieme si kto na akom type padáku ide skočiť Po určení priebehu zoskoku je potrebné zistiť svoje miesto v lietadle a poradie výskoku u „Load“ organizátora. Po vyzvaní na tzv. boarding, parašutisti prichádzajú k lietadlu. K lietadlu nechoďte nikdy z predu a k vrtuľníku naopak zo zadu. Do lietadla nastupujem vždy plne ustrojený. Po nasadnutí, ak je to možné opäť kontrolujem uvoľňovače a to robím pár krát aj v priebehu letu. Niektoré lietadlá sú vybavené bezpečnostným pásom, je ho nutné použiť do výšky stanovenej dropzónou.Samozrejme zoskok sa končí až zložením padáku v hangári a preto treba byť opatrný aj pri pohybe na nebi. Každá dropzóna má svojské predpisy, a preto je dôležité byť informovaný aj o paternoch lietania a pristávania na danom letisku. To be continued... K téme bezpečnosť budem pravidelne pridávať nové články, toto bol len akýsi úvod a môj pohľad na vec. O odborných veciach ohľadom bezpečnosti sa vždy informujte na oficiálnych portáloch ako www.pksna.sk a u ľudí, ktorí sú inštruktori alebo inšpektori.
Naši řidiči jsou každý den na silnici. Pro bezpečnost jejich i ostatních účastníků silničního provozu, provádíme jejich pravidelná školení, tréningy zručnosti a on-line kontrolujeme jejich styl jízdy pomocí GPS modulů. Článek Dbáme na bezpečnost provozu.
prejsť na článokZdravie našich zákazníkov je u nás na prvom mieste. Nosenie rúšok, dodržiavanie odstupov aj kvalitná dezinfekcia sú u nás samozrejmosťou. The post Dbáme na bezpečnosť! appeared first on Rezanie Ocele.
prejsť na článokVývoj smerom k udržateľnosti, napríklad podpora obehového hospodárstva alebo udržateľného uzatvárania zmlúv, môže priamo ovplyvniť bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci (BOZP).
Európsky úrad pre bezpečnosť potravín (EFSA) spustil celoeurópsku koordinovanú kampaň EÚ si vyberá bezpečné potraviny, ktorej cieľom je zvýšiť povedomie o vede, ktorá zaručuje bezpečnosť potravín, aby si
Poskytnite svojim domácim miláčikom na záhrade bezpečnosť pomocou produktov Betafence. Snáď každý majiteľ domáceho miláčika vie, že sloboda je to, čo si zvieratá cenia najviac. Avšak bezpečnosť domácich zvierat je pri hraní vonku vystavená rôznym nebezpe
prejsť na článok