#B2BMARKETING VAN-DAMMOVÁ ROZNOŽKA

Van Dammová roznožka / B2B marketing čo je to Peťo Najlepšie B2B všetkých čias. Pamätáte si video so Jean-Claude van Damme ako. Gabo Áno. Peťo Urobil roznožku na dvoch kamiónoch, to je asi spred 6, 7 rokov. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Vtedy som nežila, akože ja telku nekukám, kde to bolo? Peťo Prosím? Gabo Určite si to videla, nie to bola najvýraznejšia kampaň na svete. Peťo Prosím? Je to najlepšia kampaň daného roka. Gabo Isto si to videla. Peťo A vtip je v tom, že to je kampaň na predaj kamiónov. Je to B2B kampaň. Niekto z nás, kto to videl. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Si to neuvedomil, že je to toto. Peťo V živote kamión nekúpi. Takže otázka základná je, prečo by Volvo Truck robilo kampaň celosvetový virál so Jean-Claude van Dammom, to video stálo milióny dolárov a tá odpoveď je, že presne to bol tak dobre spravená kampaň, že to trafilo všetkých, vrátane tých rozhodovačov tých firmách, ktorí rozhodovali o tom, či pôjdu do Mercedesov Scania alebo Volvo Truck, keď budú kupovať najbližšie kamión alebo flotilu kamiónov do svojej firmy. Dovtedy vedeli, že Volvo vyrába kamióny a teraz si už o nich myslia, že wau oni sú cool. Ahojte, vitajte pri ďalšom Buzzworlde. Gabo na začiatku mám taký feedback od fanúšikov, tak sa ťa to musím opýtať. Sľubil som, že sa opýtam. Ževraj si v posledných epizódach dosť smutný, čo mi k tomu vieš povedať. Gabo Neviem, lebo fakt mám dobrú náladu. Ja som ti práve chcel povedať, že ten tvoj úvod bol taký komútny, komúrny, taký akože tichý. Peťo No tak lebo rovno som išiel k veci, čiže nie si smutný. Môžeme všetkým povedať, že si šťastný. Gabo Vždy, keď tu sedím a nahrávam s tebou podcast, tak som extrémne šťastný. Peťo Dobré, lebo keby si bol smutný, tak dnes mám pre teba dve krásne novinky. Tá prvá je, konečne sa mi splní sen a hosť príde naozaj akože in medias res normálne, že v strede nahrávania, čiže ešte tu nesedí. Gabo Ak to stihne. Peťo Ak to stihne, ešte tu nesedí a predtým mám základnú otázku, a to jr aj dnešná téma. Dnešná téma je B2B marketing. Gabo, čo je to B2B? Gabo Keďže som vedel, že sa to spýtaš. Včera som sa normálne, že akože hecol a študoval som. A je to Business to Business marketing, je to v podstate, keď to tak veľmi zjednodušim, to asi každý vie, ako keby je to na rozdiel od B2C, čo je Business to (???) marketing, to je to akokeby pre firmy, ktoré majú biznisových klientov a nie sú retailové, jednoducho povedané. Peťo Áno, B2C je priatelia je Business to Consumer, ale nevadí. Gabo (???), nie. Peťo Busisness to Consumer a čo je B2G, to by si mal vedieť ty ako politológ. Gabo B2G? Busisness to Government. Ok, aspoň niečo. Peťo Presne tak. No čiže dnes sa budeme trošku baviť o B2B. Gabo sa veľmi tešil na túto epizódu, má aj veľkú prípravu pred sebou, takže som zvedavý, čo všetko si vytiahol, ale teda začnem ja. B2B marketing, to je taká vec, ktorá vždy na mňa vyskočí, keď mám nejakú prednášku niekde na konferencii alebo workshop alebo hocičo a hovorí sa o ľubovoľnej téme. Je to úplne jedno, že o čom, niečo marketingové teda a vždy sa tam hovorí a webstránka a také banery a taký podcast a túto Facebook a tu TikTok a tu Instagram, vieš normálne ideš si spanilú jazdu a vždy na tom slido, vždy tam niekto sa opýta podľa mňa inač to je ten istý človek. Gabo Ktorý chodí po všetkých konferenciách. Peťo Ktorý chodí všade a pýta sa všade túto jednu otázku a hovorí a pýta sa plus mínus v tomto znení, no ale aké je uplatnenie tejto veci, o ktorej sa práve rozprávame v B2B marketingu? A ja normálne najprv som prvé roky som sa snažil byť slušný a som tak akože hľadal, tam tie uses case, hej tie prípadové použitia, že, že takto a takto a však v podstate niečo a už som normálne akože asi pred rokom som si povedal, že a dosť akože koniec slušnosti a normálne moja odpoveď základná je, viete aké, úplne rovnaké, ako v B2C marketingu, pretože tí ľudia, ktorí v tej firme v tom biznise, pre ktorý robíte reklamu, rozhodujú o tom nákupe, sú tí istí ľudia, ktorých stretávate vonku na ulici, sú to tí istí ľudia, ktorí čítajú bulvár, ktorí pozerajú mainstreamové televízie. Sú to tí istí ľudia, ktorí zabíjajú svoj čas na sociálnych sieťach a sú to tí istí ľudia, ktorí majú vo vrecku Android alebo iPhone. Sú to tí istí ľudia a správajú sa úplne rovnako ako my všetci ostatní, takže uplatnenie je úplne rovnaké, len im hovoríme inú časť tej informácie tu tá, ktorá by sa mohla týkať ich firmy. Gabo A toto je podľa mňa to dôležité, čo si povedal, lebo to čo si hovoril prvé, áno, že sú tí majú také isté komunikačné kanály, takými istými komunikačnými nástrojmi ich zasiahnete ako v inom typu marketingu, ale ten message ten obsah čo im hovoríme je trochu iný, že predsa len, že keď to použijem na príklade nás dvoch, Peťo ako našich agentúr, tak v podstate my to, čo robíme ako agentúry, robí B2B. Peťo Čisté B2B. Gabo Lebo, presne tak. Pre nás sú potencionálni zákazníci veľké stredné firmy, inštitúcie a podobne a predsa len keď sa im predávaš, tak ukazuješ trochu niečo iné, nazvem to, že akokeby nejakú tvoju odbornosť, kvalitu, neviem servis, ktorý poskytuješ a je to trochu iný message, ako dávaš do toho B2C. Peťo To je pravda, ale väčšina ľudí, ktorí sa pýtajú túto otázku na tých konferenciách a workshopoch, tak ich potom taká základná úvaha je, že no, keďže toto je B2B kampaň, tak mohli by sme ísť do TA3, potom by sme ešte mohli ísť do Trendu, tam si dáme inzerát v Trende, hej celostranový A4 veľký farebný dráhy, no a celé to zaklincujeme, ja mám nápad, založíme si LinkedIn stránku. Musí aj v tejto v tejto epizóde odznieť LinkedIn, lebo naši fanúšikovia sa tešia na to, či to použijeme alebo nepoužijeme, no a takto nejako uvažujú a ja hovorím dobre, tak takto, koľko reklám, akých ste kedy v živote videli na TA3 vy osobne? No ja to úplne nepozerám, no ale tí B2B títo pozerajú, jak to môžu oni pozerať, oni pozerajú tú istú Farmu a ten istý Československo má talent a pozerajú proste tú istú Smotánku, keď už sme ju mali, nech má aspoň nejaký (???) a pozerajú tie isté filmy a seriály. Ja viem, že samozrejme v Talente nenakúpim pre 1 000 000 ľudí reklamu, keď to uvidí 1000 ľudí B2B. Gabo Svojej cielovky, áno. Peťo Tomuto rozumiem, ale nekúpim si ani reklamu v TA3 alebo v nejakej spravodajskej televízii, lebo tí ľudia nie sú prilepení, len pretože robia firme, nie sú prilepení na spravodajské televízie od rána do večera a dokonca väčšina z nich ich nepozerá rovnako ako ich nepozerá zvyšok populácie. Gabo No a tu sa dostávame podľa mňa k tomu, že čo je kľúčové pritom B2B marketingu a samozrejme asi to neplatí, že úplne, ale v segmentoch, v akom to robíme my, je to fajn, že tú cieľovú skupinu ty dokonca vieš poznať takmer celú osobne alebo aspoň po mene, že keď si B2C a predávaš jogurty, tak samozrejme ty vieš, že ja neviem, že pol milióna Slovákov sú tí, ktorí kupujú jogurty a asi nemáš ambíciu ich poznať, ale v tom B2B nazvem to, že keď ja neviem pre nás ako agentúry, keď poviem zjednodušene máš na Slovensku možno 300 firiem, ktoré vedia využiť služby digitálnej agentúry alebo PR agentúry, tak tam už tých ľudí môžeš mať minimálne ako by identifikovaných v nejakom zozname, nazvem to, že šéfov komunikácie a marketingu jednotlivých firmách a vieš, ako keby riešiť niečo, čo by som nazval nejaký (???) personalizovaný marketing na tých ľudí. Peťo, vieš aký je najväčší filter CO2 vôbec? Peťo Tipnem si. Bude to les. Gabo Je to presne tak, je to les. Peťo A prečo sa na to pýtaš? Gabo No, lebo teraz máš produkt v SPP Uhlíková stopka, vďaka ktorému vlastne vysadí za každého klienta, ktorý má tento produkt, vysadí až 4 stromy ročne, čo povieš? Peťo Ty o tom hovoríš preto, lebo beháš po lese, fotíš sa tam, švácaš sa to na Instagram a chceš, aby si to všetci kúpili, aby si mohol viac behať po lese a viac sa schváliť. Gabo Čím viacej ľudí s Uhlíkovou stopkou, tým viacej lesa, kde môžem behať. Trendy B2B marketérov v roku 2022 Peťo Čím viac lesa, tým šťastnejší Gabo. Priatelia, ak chcete o tomto produkte vedieť viac, vygooglite si uhlíková stopka. Ako vždy hovoríme, nájdete to na internete, takže to musí byť pravda. Uhlíková stopka, viac info tam. Mám tu je taký graf, opäť zdroj internet, takže to musí byť pravda, ja chcem vždy dodať tie zdroje, to je dôležité pre akékoľvek naše dôveryhodnosť a ten graf sa volá, je to teda (???) spotu, aby som tentokrát povedal naozajstný zdroj. Že aké sú trendy B2B marketérov v roku 2022, že čo bude rásť, hej, že čo bude fičať. Number one, číslo 1. Podcasty a iný audio obsah. Gabo sme tu správne. Pomáhame našim agentúram podľa tohto prieskumu najlepšie ako vieme. Toto je najlepší spôsob, ako robiť B2B marketing z pohľadu. Gabo Ale teraz akože my to vysvetlí, lebo opäť sme ako trocha pri tej TA3, to znamená, že čože, že naše cielovky akože viac počúvajú podcasty? Peťo Áno, že niekto, kto si napríklad kto si chce najať marketingovú agentúru, určite si radšej vypočuje alebo skôr je väčšia pravdepodobnosť, že nás zachytí v podcaste o marketingu ako na TA3. A teraz tento podcast neni proti TA3, berte to ako nejaké veľmi úzko profilovaná nejaká televízia o ekonomike, lebo väčšinou sa z B2B spája ekonomika, hej, že všetci v tej firme robia na finančnom oddelení alebo sú generálny riaditeľ. Ale pravda je taká, že aj v tom middle manažmente, hej v tých (???) funkciách, sú proste ľudia, ktorí sa venujú rôznym veciam, hej niekto má na starosti nákup, niekto marketing, niekto predaj, niekto má na starosti vzťahy so zákazníkmi, no ale nepozerajú všetci spravodajskú televíziu. Gabo Výhoda toho podcastu je hlavne teda v tom, že tým, že ten podcast je dlhší a ideš tam do hĺbky v nejakej špecifickej téme. Peťo Napríklad B2B. Gabo Alebo B2B a o marketingu, tak akokeby zasahuješ tých ľudí, ktorí práve o tejto téme chcú vedieť viac a zase. To znamená, že bežný človek, ktorý nepracuje v marketingu si asi tento podcast nezapne a ľudia, ktorí práve pracujú v marketingu a v PR, asi majú väčšiu šancu, že si ho vypočujú, lebo hovorí o niečom, s čím pracujú a chcú ako keby viac informácií. Peťo No krásne si si odpovedal, poďme ďalej. Číslo dva, to ťa prekvapí. Ako hovoríme stále o tých trendoch B2B marketingu. Použitie VR a AR virtuálnej a rozšírenej reality, poď, zhejtuj to. Gabo To je blbosť úplna. Peťo Prečo? Gabo Neviem, lebo nikto (???) všade, kde používa AR, VR je to hovadina, to znamená, že aj v B2B marketingu. Peťo Vidíš ale minimálne si mi dal za pravdu, že marketing je iba jeden a aj tí ľudia sú iba jedny. Ja si nemyslím, že je to až taká blbosť, ak máš naozaj, poviem príklad, si predajca vysokozdvižných vozíkov alebo kamiónov a chceš napríklad ohúriť nákupcov z veľkých firiem, no tak keď tam nabehneš proste s virtuálnou realitou, že poď sa tuto povoziť v našom novom vozíku elektrickom, ktorý má výtlak nie neviem čo 200 kíl ale 400 kíl a pozri a takto vysoko vieš akože, chápeš, že toto môže byť spôsob, ako ten B2B marketing reálne robiť, aj keď je samozrejme, tak ako si povedal one by one hej, že jeden na jedného, ale môže to pomôcť B2B marketingu. Gabo Akože áno, ale aj neviem, keď kúpiš niekomu večeru alebo pozveš ho do striptíz baru, aj to môže pomôcť ale nemáš to v trendoch. Peťo Dobre Gabo, očividne máme každý svoju inú techniku, ako získavať klientov. Gabo Naši klienti sú spokojní. Peťo Ja chodím ako debil za nimi s virtuálnymi okuliarmi. Gabo Peťo potom po skončení tejto relácie ti dám pár tipov ako na klientov. Peťo Prosím vás po skončení, bonusová epizóda ako skutočne získavať klientov v B2B marketingu, iba s Gabom. Striptízové bary, sex, drogy a rock and roll, priatelia. Poďme ďalej. Trojka tu je, že, že dáš svojim zákazníkom väčšiu kontrolu nad ich dátami. Gabo No neviem si to úplne v praxi predstaviť. Peťo Dobre ďakujem. Potom integrácia, automatizácia alebo umelej inteligencie, napríklad Chatboty, dobre. Gabo Okej. Peťo A štvorka päťka, ktorá je podľa mňa alfou a omegou B2B marketingu, ale toto není poradie, že najdôležitejšie, ale najviac trendové, hej a päťka virtuálne eventy, webináre a konferencie všeobecne offlinove. Toto je skutočný B2B marketing. Napríklad, že urobíš nejakú odbornú konferenciu na nejakú tému, tam všetci uveria, že tej téme rozumieš a následne ti z toho vlastne padajú zákazky, pretože tí ľudia ťa z toho eventu pamätajú. Súhlasíš? Gabo A toto je presne to, čo som akokeby povedal pri tých podcastoch, že ja si myslím, že ten B2B marketing bude vždy o tom, že dávaš tomu zákazníkovi nejakú pridanú hodnotu, nejakú pridanú informáciu, niečo, čomu v tej práci pomáha, dovzdeláš ho, ukážeš mu, vysvetlíš nejakú službu, trendy, novinky. To je to a zároveň vlastne tým si buduješ ten svoj know-how, že aha však tento vie, to sú tie tvoje spomínané Peťo raňajky, že akože podľa mňa nie je lepší príklad ako o tom, že proste urobíš si digitálne raňajky, kde povieš čo sú novinky trendy v marketingu, zároveň tam tí klienti prídu a teba považujú za človeka, ktorý vie. Peťo Prípadne konferencie. Gabo Áno. Peťo Ktoré robíme, ale samozrejme, že tam už je veľa partnerov, už tam nie sme len my, ale tie raňajky alebo alebo ty napríklad robíš, ako sa to volá? Gabo Komunikační experti. Peťo Komunikační experti. Gabo A to nerobíme ako agentúra, to robíme ako skôr voľné združenie ľudí. Peťo Áno, ale tiež tam vy sa ukážete v nejakej téme dezinfo, niečo niečo niečo a tí ľudia si vlastne pamätajú, že Gabo Tóth mi o tom prednášal, nájmem si ho, keď ten problém budem riešiť. Gabo Je to tak. Peťo Mám tu aj aj trošku z teórie. B2B marketing je to predaj produktov alebo služieb jednej spoločnosti voči inej spoločnosti, ale v obidvoch tých spoločnostiach pracujú ľudia a sú to tí istí ľudia, ktorí nakupujú tenisky a mlieko a jogurty, čiže netreba sa úplne toho báť, že je to proste človek, ktorý teraz prepne mozog a povie, nevidel som to v Trende alebo nevidel som to vo Forbese, tak si to nebudem všímať. Jeho to zaujíma, či mu to pomôže zvýšiť tržby jeho firmy, znížiť náklady jeho firmy alebo iným spôsobom pomôcť jeho firme. Koniec. Ale nerieši úplne, že či to bolo na dostatočne reprezentatívnom mieste, že toto podľa mňa týmto trpia tí B2B prepnutí marketéri. Pravidlo 95% v B2B marketingu Gabo Tu mám akokeby jednu takú, že zásadnú vec, čo sa pre mňa ako keby líši ten B2B a B2C marketing a to je v tom, že ako často ľudia robia rozhodnutia a tým pádom ako keby ako často, ako keby na nich chceš ako keby logika tej kampane. Že keď si povieme, že zase poviem náš príklad ale to platí podľa mňa veľmi často v B2B, že tam je nejaké, že majú nejakého dodávateľa IT softwaru alebo nejakej služby atď. Majú zazmluvneného jedného na 3 roky, to znamená, že tri roky majú nejakú zmluvu, nejaké toto a rozhodujú sa po tých troch rokoch v nejakom momente, že koho si nájmu na ďalšie 3 roky, vytendrujú a podobne. A toto je podľa mňa je veľmi akokeby, že základná vec, že to je to pravidlo, neviem či si to počul, pravidlo 95 %, že v tom okamihu, keď ty robíš tú komunikáciu, tu B2B, tak sa o tom rozhoduje iba 5 % trhu. Už iba 5 % vtedy rieši, že by si ťa mohla kúpiť a 95 % ľudí v tej chvíli ťa nepotrebuje, lebo majú tu agentúru vytendrovanú na ďalšie 2 roky, tak prečo by riešili, že digitálna agentúra. Takže v momente, keď ty robíš tú kampaň, tak akokeby a to úplne funguje na to rozdelenie na to performance verzus brand awareness-ové kampane, že performance-ové kampane okej, sú dôležité, lebo cieliš na tých ľudí ale iba tých 5 %, ktorí sa v tom rozhodujú, chcem najekú agentúru nechcem. Peťo Áno. To, sorry len ti skočím do toho, že to samozrejme závisí od ceny, hej, že či je tá vec lacnejšia, tým je ten nákup intenzívnejší. Gabo Áno. Peťo Čiže ten jogurt si môže aj 95 % ľudí kúpiť dnes, no ale to auto alebo alebo kabelku za 1 000 EUR. Gabo Službu. Peťo Alebo službu alebo úbytko nejaké drahšie si nekúpi dnes. Čiže súhlasím, že väčšinou robiš brand awareness aj tým B2C veciam. Gabo Tak. Peťo Ale v B2B ho robíš podľa mňa v podstate vždy, lebo. Gabo Musíš. Peťo Aká je šanca, že práve teraz niekto hľadá takého dodávateľa. Gabo Presne to som chcel povedať, že ako kebyže podľa mňa ten B2B je hlavne o tom brand awarenesse, že ty sa snažíš dlhodobo tam akokeby hovoríš, že tu som tu som tu som tu som a potom reálne ako keby sa človek bude za dva roky rozhodovať, tak si na teba spomenie, si top-of-mind. Peťo Sorry, volá nám hosť. Gabo prerušil som ťa, ale máme tu teda hosťa. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Ahojte. Peťo Ahoj. Našim hosťom je Ľubka Mardiaková z agentúry DIVINO, ale teda okrem iného aj hyperaktívna PR-stka, marketérka. Máš veľa funkcií v rôznych firmách. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Viem spať aj 12 hodín, čiže nie som až tak hyperaktívna. Peťo Presne tak. My sa tu s Gabom rozprávame o B2B marketingu v tomto momente. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) B2B milujem. Peťo Presne tak a ukázalo sa, že aj Gabo a máme tu také 2 pohľady na vec. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Okej. Peťo Ja som išiel takouto tradičnou cestou, že tie konferencie a proste osobný prístup a ukážky a VR a neviem čo, také akože také, že ukázať sa. Gabo povedal, že treba zavolať obchodného partnera do strip baru. Tak skúsme si povedať, ktorú z týchto dvoch ciest preferuješ. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Akože podľa mňa sa to tu trošku skoltivovalo od strip baru na ku futbalu v Qatare napríklad. Gabo To je dobrý nápad, to sa mi páči. Peťo To si ešte neskúšal. Gabo Akože už teraz vyskúšam. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Akože nie je to úplne akože optimálne nákladovo, keďže viem, koľko tam stojí aktuálne noc v hotely lebo sa to teraz akože riešilo, nie akože za mňa, len chalani hovorili. Peťo Áno. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Internety písali, takže je to pomerne nákladné, ale akože podľa mňa aj ten Skybox na Live stream festivale, tuto v Bratislavskom štadióne je v pohode. Peťo Okej, no a teda prebrali sme, že čo sú aktuálne trendy a ako triafať a netriafať ľudí v B2B, len teda pre teba zhrniem. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Netriafať, ľudí nebijeme. Peťo Presne tak a ja zhrniem, že môj zásadný problém je, že podľa mňa B2B marketing akože úplne neexistuje z pohľadu. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Je to dosť nuda no. Peťo Ale ani z pohľadu toho cielenia, že sú to stále tí istí ľudia, ktorí to isté čítajú, pozerajú, počúvajú ako všetci ostatní ľudia. Len to, že máš firmu neznamená, že pozeraš celý deň TA3, hej to je moja akože pevné presvedčenie. Gabo Ale Peťo ale ok, že (???) spolu komunikačných kanálov, je to je to podobné. Peťo Áno. Gabo To sme sa zhodli, ale keď sa vrátime a to ma bude zaujímať Ľubkin názor, že akože, že naopak, že akože v tom B2B marketingu a to robíte aj vy, že že dôležité poznať tu cieľovú skupinu, ako sme sa bavili o tom poznať tých 300 ľudí, ktorí sú tvoji potenciálni klienti alebo 500 000 ja neviem podľa toho v akom biznise pôsobíte, v našom to je asi 300, môj guess a s nimi akoby budovať vzťah, to je o tom, že aby tí ľudia vedeli, že jednak existuješ a jednak akože povedali, bol si top-of-mind, keď za 2 roky ten človek bude trendovať digitálnu alebo PR agentúru, aby si na teba spomenul a to nie je úplne ako bežný B2C marketing. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Mám aktuálne príklady, ako sa nadháňa, inak rozmýšľam, že že aby som potom si dala nejaký auto correct, že čo vlastne môžem povedať a čo nie. Gabo Všetko tu môžeš všetko. Peťo Všetko, čo povieš sa použije. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Nič proti tebe. Peťo Buď pokojná. Gabo Nič sa nevystrihne, tak. Peťo Presne tak. Podstata LinkedIn v B2B marketingu Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Super. Nie je ale akože je to totálne o osobných vzťahoch. Podľa mňa, že ono tá tvorba obsahu a všetky tie newslettere a tieto krásne veci, na ktorých sa strašne nadreš a klienti ti za to zaplatí, je veľmi pekné. A podľa mňa je to akože poučné a má to svoj zmysel, ale reálne v B2B akože nechcem byť úplne tá golfistka alebo ale akože na golfe sa urobí veľa vecí, a tak isto sa urobí veľa na eventoch. Takže ja som videla teraz naživo, ja som sa akože vrátila toď nedávno pred jedným dňom z veľkej konferencie v Ríme a videla som ako tam approach-ovali nejakí ľudia nejakých potenciálnych klientov a im sa nenápadne na bare pripomínali, že keď bude tender, takto sú oni. Aj inak je super vec, že normálne dneska už na takýchto B2B akciách nefunguje, že že vlastne tam není ten Facebook. Ja viem, že ty miluješ Facebook, ale my, čo máme radi Linkedin, tak to je normálne, že. Peťo Teraz si sa ku komu pripojila schválne. Gabo Na mňa sa nepozeraj. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Ty nemáš rád Linkedin? Gabo Ježiš Mária, to je najhoršia sieť na svete. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Heeeej. Peťo Ale povedz pokračuj. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Ale to je normálne, že to je. Peťo Dobre tí, čo majú radi Linkedin. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Tí čo majú áno, takže tí, čo majú radi Linkedin, že dneska keď normálne prídeš k niekomu, akože na evente, ktoré by mohol byť tvoj potenciálny ako keby klient a normálne, prídeš, že ahoj, ja som Ľubka, že prepojíme sa na Linkedin, že keby si to povedal, že budem tvoj kamarát na Facebooku tak kukám na neho, že asi nie asi nie. Peťo Ja kukám aj na tých, čo mi Linkedin ponúknu rovnako. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Ale ty si čudný a starý. Gabo Ty si asociál vieš, ale nie ja súhlasím, ten Linkedin akože v tomto je omnoho normálnejši. Peťo Dobré ale mám tu aj dáta, ktoré to potvrdzujú teda, aby som teda trošku zobral Linkedin na milosť, lebo bude potom na mňa škaredo Ľubka pozerať. Otázka, mám tu taký prieskum z (???), čiže ktoré sociálne siete používajú marketéri B2B firmách na postovanie video contentu konkrétne. 49 % Linkedin, ale pozor 28 % TikTok. B2B a TikTok priatelia. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Ja som akože. Peťo Big deal. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Som som úplne, že fandím tomuto prieskumu. Akurát ja tu reprezentujem tu ešte nudnejšiu časť B2B, že nudnú časť nudného B2B, ktorá robí finančné služby aj IT-čko a Micro Mobility a takéto. Čiže tam sme sa nerobím v zásade také tie pekné, že môžeš kričať, značky sa (???) máš super neviem aké ceny a pritom tancovať, takže toto ja nerobím, tak ja úplne tam priestor zatiaľ na TikTok nevidím. Videla som video a môžem aj konkurenciu spomínať? Videla som video s jedným nemenovaným človekom z agentúry (???). Peťo No však povedz. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) O TikToku, no však Juraj Kováč to raz hovoril. Peťo No jasné. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Že vlastne, kde na Linkedine inak bol toto video od TikToku CZ a presne hovoril, že na ktoré, že ktoré firmy by do toho mali ísť a ktoré by nemali ísť a je to presne, že keď tam máš ako keby tu cieľovku, že bolo by možno čudné keby ľudia, ktorí robia corporate banking alebo (???) banking tancovali ako keby na TikToku, i keď myslím si, ja viem, že na TikToku sa iba netancuje, bola som poučená. Peťo Akože absolútne s tebou. Gabo No ale ja túto dilemu práve teraz riešim, že prakticky. Peťo Abosolútne s tebou nesúhlasím. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Tam sa netancuje? Peťo No jasné, že sa tam iba netancuje. Na druhej strane jeden z najúspešnejších českých aj slovenských účtov. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Krypto nejaké. Peťo Je účtovnícke firma. Účtovnícka firma, ktorá na TikToku robí už asi 2 roky brutálny obsah. Čo je DPH-áčka, čo je daňové priznanie, ako si dať auto do nákladov. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Ale pre B2C. Peťo To neni B2C, a načo by to hovorili bežným ľuďom? Oni to hovoria na TikToku začínajúcim podnikateľom, ktorých si následne najímajú. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Ok, čiže startup. Peťo Je to čisté B2B. Načo by si si ty ako zamestnanec najímala účtovnícku firmu? Na nič, a keď máš 15, tak už dvakrát na nič. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) No tak je to start-up comunity, je to opäť zase. Peťo Je to B2B. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) B2B ale vieš, že ja ešte B2B segmentujem. Peťo Áno. Ale teda, že, že Linkedin vyhráva, ale už mu dýcha na krk TikTok. Poďme ešte pár takých tých naozajstných typov. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Ozajstné typy. Peťo Okrem, že točte s áčkovými hollywoodskými hercami, áčkové spoty. Určite sa zhodneme, že výborný marketingový nástroj B2B-čkový je email marketing. To znamená, buduješ si nejakú komunitu, posielaš im dobré rady, tipy, udržuješ sa v povedomí, aby v čase, keď majú rozhodovacie konania alebo výberové konanie na tvoj typ služieb alebo produktu, tak si vlastne nezišiel si im z mysle, asi sa na tomto zhodneme. Potom je samozrejme digitálny marketing, výhoda napríklad, my v Digitáli robíme často to, že cielime na konkrétne firmy. My normálne vieme cieliť región lokálne hej, čiže vidia to, napríklad sme už už veľakrát cielili na konkrétne redakcie. Gabo No jednak redakcie alebo môžeš používať. Peťo Alebo na konkrétne ministerstvá sme cielili. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Na Facebookoch? Peťo Na Facebookoch, hej, že a ľudia, ktorí v tej budove sedia celý deň a nejaký čas trávia na Facebooku, tak primárne sa im ukáže táto reklama. Gabo No my ideme o level ďalej troška v tomto, že my cielíme na konkrétnych ľudí cez custom listy na Facebooku. Peťo To sa, ale to by si musel mať na nich. Gabo Máš, keď sa zapíšu na tvoj newsletter a dajú ti akokeby súhlas s odoberaním. Peťo Ale ten email ich by sa, sa musí zhodovať s e-mailom. Gabo Áno. Peťo Ktorý je prihlásený do Facebooku a to sa veľmi málokedy zhoduje. Gabo No tak akože keď máš v databáze neviem 500 ľudí, tak 200 sa ti zhoduje povedzme. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) (???) rozmýšľam úplne inak. Peťo Ale minimum máš 1000. Gabo 100, to máš (???) custom list máš 100 minimum na Facebooku. Peťo 1000. Gabo 100. Peťo 1000. Gabo Dobre máme tu ďalšiu akokeby stávku. Všetky predchádzajúce som vyhral, takže. Peťo Jednu z ôsmich. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Keďže ja Facebook nepoužívam, tak k tomuto neviem sa akože vás rozsúdiť, či 100 alebo 1000 ale ja rozmýšľam, že úplne inak. Ja mám proste, že úplne iných B2B-čkových klientov, že tam máš naozaj, že tebe stačí osloviť, že do 5 s kampaňou akože, lebo nejakého akože, ty (???) lebo sú to služby, ktoré sú za iks desiatok 100 000 EUR a nepotrebuješ masu, čiže tam ten prístup vyzerá úplne inak. Gabo No ten 5 v jednej firme myslíš teda. (???) Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) No niekedy aj 1 kus v piatich firmách. Peťo Dobre no veď však pozri, ďakujeme za názor. Poďme ďalej. Potom je tu marketing na sociálnych sieťach. Ja som stále zástanca toho, sú to tí istí ľudia, ktorí svoj čas zabíjajú na úplne rovnakých miestach na Facebooku, Instagrame, Linkedine, TikToku, samozrejme v nejakom pomere na tých jednotlivých sieťach asi na Linkedine trošku viac, ale neni to, že nie sú nikde inde. Čiže áno, keď robíš dobrý obsah a ukazuješ sa im tým 95 % iba ako awareness a tým 5 % zrovna padneš do rany, to Gabo hovoril ako príklad a potom je celý ten obsahový marketing, ktorý si ty spomínala Ľubka, bársjaké blogy, e-booky, videá, webináre. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Bársjaké, edukatívne, ty bársjaké. Peťo No veď áno, o tvojej téme, tak si vlastne buduješ v hlavách tých rozhodovačov reputáciu, že tej téme rozumieš alebo ten tvoj produkt je vhodný na nejaké riešenie ich problému a tým pádom máš veľkú šancu, že ťa buď na oslovia napriamo alebo ťa aspoň pozvú do nejakého tendra. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Akože ja opäť (???) budem sa tu takto toto čudne, lebo ja si aj tak stále myslím, že najlepšie funguje proste výhra dobre. Toto je akože pre mňa, že krok jedna ale krok dva je, že tam proste dôjdeš, urobíš 100 % (???) a robíš proste upsell na rôzne iné typy svojich vecí a potom akože dodávaš. Peťo Ale kam tam, o čom hovoríme? Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Tam tam v nejakej veľkej firme. Peťo Akože čo, že vyhráš. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Tender na. Peťo Na malú vec na (???) a začneš sa rozťahovať do iných. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Povedzme, tak. Gabo Takto funguje akože. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Toto funguje, lebo tí ľudia oni nemajú radi, to máš, že keď máš, neviem tuto asi nie je úplne cielovka, ale že nikto nemá rád, že furt nového frajera, že vieš, že vždycky je lepšie, keď si s niekým, tak akože spokojný a máš stabilného. Gabo má rád dobre, potom si povieme potom iného frajera nového. Gabo Ja som tu úplne ticho tu sedím, nič som nepovedal, nič som neurobil. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Peťo sa dusí, padá, videla som mu všetky plomby a proste, že, že tí ľudia tiež radi spolupracujú, že vedia, že sa majú na koho proste spoľahnúť a tým pádom proste zadávaš, keď sa osvedčíš, tak tí zadávajú viacej a viacej zadaní, ak ich teda vieš kapacitne a odborne zvládnuť. Gabo No a tu som napríklad počul a to je fakt, že reálne to mám z literatúry, (???) v angličtine to mám. Peťo Tentokrát tentokrát som to počul v literatúre. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Som počul. Gabo (???) to není len také, že niekto hovoril, ale toto je normálne, že ozajstná literatúra. Peťo Počkajte Gabo počul v literatúre . Gabo A (???) v angličtine, neviem to ani preložiť. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Povedz, skús. Gabo Double (???), ktoré hovorí, že keď si akože firma. Peťo (???), len, aby si vedel. Gabo A hovorí okej. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Není to leopard? Peťo No poď ďalej. Gabo Ktoré hovorí to, že na to, aby si rástol, potrebuješ stále nových klientov okej, ale že keď si malá firma a máš málo klientov, tak tí klienti sú ti menej lojálny ako keď si veľká firma a máš veľkých klientov, tí sú k tebe ešte viacej lojálny, to je ten paradox, že čím si väčší, máš viac klientov a tým sú lojálnejší. Peťo Okej, to je zaujímavé. Gabo No a reálne, akože bolo do toho opísané, a že vyzerá to, tak to je. To znamená, že tí veľkí v tom B2B väčšinou berú všetko, lebo majú viac klientov, ktorí sú im dokonca lojálnejší, čo mi dáva zmysel. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Oni to berú potom aj tak ako keby prestížovo by som povedala, že okej, že ja mám tú istú agentúru, ktorú má henten iný druhý veľký. Gabo Že keď poviem príklad, že na tých trhoch digitálnych a PR agentúr to podľa mňa akože celkom platí, že proste, keď dosiahneš nejakú veľkosť a nejaký počet klientov, tak už len to ti vlastne pomáhať ďalej rásť. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) A nejaký typ klientov hlavne. Gabo Typ klientov, to ti pomáha ďalej rásť. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Hej hej. Peťo Inač to mi pripomína starú známu múdrosť, keď hovoríš o type klientov, že väčšina klientov samozrejme si vyhradzuje tzv. konkurenčnú doložku, že. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Ježiš Mária ja mám. Peťo No však. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Ja mám nonstop. Peťo No však počkaj počkaj. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Konflikt záujmov. Peťo Že teda pointa je, že, že nemôžeš robiť pre dvoch klientov z rovnakého segmentu naraz. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Nemôžeš. Peťo A na to je taká marketingová jedna múdrosť, ktorá hovorí o tom, že keď máš dvoch klientov z rovnakého segmentu, tak je to konflikt záujmov. Keď máš troch a viac, tak je to špecializácia. Gabo A toho sa treba držať. Peťo Ja by som to už len zhrnul. Ľubka teda predstavila svoj invazívno parazitický spôsob. To znamená strčíš. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Na bare. Peťo Na bare strčíš nohu medzi dvere do jednej firmy a potom sa ju snažíš ovládnuť celú. Ja som tu. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Presvedčiť. Peťo No áno, veď áno, ja som tu hovoril, ja som tu hovoril o tom, akokeby druhom príklade, čiže snažíš sa ten trh natoľko zaujať svojim obsahom a vedomosťami a kvalitami produktu a služieb, že vlastne a presne ako Gabo povedal, na 95 % iba sa udržuješ v povedomí v tej kategórii a na 5 % zrovna v tom momente trafíš niekoho, kto kto trenduje alebo hľadá dodávateľa. Myslím si, že obidve tieto cesty sú v pohode. Dôležité je, či ste pekná baba alebo škaredý chalan, vyberte si správne podľa seba. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Škaredý chalan sa viacej narobí. Peťo No presne tak ale vo finále si myslím, že je šanca. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Obratoch je to rovné, same same. Peťo Pamätajte si, všetci tí z toho B2B sú úplne obyčajní ľudia, ktorí chcú ušetriť čas alebo zarobiť viac peňazí. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) No dobre už si povedal, že nemám klásť otázky. Peťo No však polož, potom sa to vystrihne. Ľubka MARDIAKOVÁ (z agentúry DIVINO, PR marketér) Nieže neviem, či chcú ušetriť penia, podľa mňa je to o vzťahoch. B2B je veľmi veľmi veľmi veľa o vzťahoch a keď si tie vzťahy vybuduješ, tak sa potom tam ako keby vezeš, tak by som to povedala. Čiže budujte si vzťahy, nemusíte byť na bare, akýkoľvek spôsob je fajn, aj golf aj futbal aj strip bar podľa preferencií podľa klientely. Čaute. Peťo Ďakujeme, počujeme sa na budúce.

prejsť na článok