Ako zvýšiť predaje na eshope

Ak nemáte eshop správne nastavený, prichádzate mesačne o stovky, až tisícky eur. V tomto videu si povieme o štyroch oblastiach, ktoré môžete zlepšiť, aby ste tomu predišli. Moje meno je Tomáš Bugáň. Som z digitálnej agentúry BugesWeb a na našich eshopoch klienti predali za posledný rok produkty za viac, ako 2 milióny eur. Štyri oblasti, ktoré môžete okamžite zmeniť, alebo začať meniť, aby ste zvýšili predaje na vašom eshope sú nasledovné: UX tzv User Experience, Grafika, Copywriting a Reklama. UX Konkrétne pri UX je to niekoľko vecí. Obvykle je to user experience, to znamená zážitok toho klienta, keď ten klient príde na stránku. Ako rýchlo dokáže nájsť svoj produkt, ktorý chce teda kúpiť napríklad alebo ktorý vyrieši problém, ktorý prišiel na váš eshop riešiť, následne, ako rýchlo si ho vie pridať do košíka a dokončiť objednávku. Toto je veľmi jednoducho vysvetlené, čo vlastne ten UX je. Ak by sme išli do detailov. Znamená to častokrát aj to, či ten klient napríklad musí hľadať, kde ten produkt si pridá do košíka, alebo či ten produkt vôbec na tom eshope vie nájsť. To znamená napríklad, či je tam dostatok filtrov, či si vie ľahko napríklad vyhľadať ten produkt a ďalšie takéto dôležité veci. Následne, keď je napríklad na produktovej stránke, či musí skrolovať niekam dole a hľadať ten gombík, pridať do košíka, alebo či ho má napríklad okamžite hore na stránke, keď napríklad si ten produkt pridá do košíka a prejde do toho košíka, tak či to musí niekde hľadať, že kde má vôbec kliknúť, aby mohol pokračovať, alebo či to je niekde výrazne nejakým jedným gombíkom zobrazené tak, aby vedel, ako má pokračovať v tom nákupe. To isté následne, keď z košíka prechádza do pokladne. Je to tam jasne zvýraznené. Čo znamená? Upraviť si obsah košíka a čo znamená napríklad pokračovať ďalej? Častokrát to môžu byť rovnaké gombíky. Máme tam aktualizovať košík, použiť nejaký zľavový kupón, alebo napríklad pokračovať a častokrát tieto gombíky sú úplne rovnakej farby. Ten gombík, ktorý by mal pokračovať v nákupe by mal byť vždy nejakým spôsobom odlíšený od tej stránky, od toho zvyšného obsahu, aby bolo jasne viditeľné, kade ten klient má pokračovať na tej stránke ďalej. Ak mate zle UX, tak je to niečo, ako keby ste prišli do obchodu, do kamennej predajne a hľadali 10 minút produkt. To sa vám možno aj bežne stáva. Následne, keď ten produkt by ste si pridali do košíka, do toho, čo máte so sebou. Tak následne by ste išli k pokladni a aby ste sa dostali k pokladni, tak by ste napríklad museli preskočiť nejaké 3 krabice, prejsť nejakým krátkym labyrintom medzi jednotlivými regálmi a následne by ste prišli k pokladni a napríklad pokladníčka by hovorila úplne iným jazykom. Toto je ako keby metafora na zlé UX v eshope. A keď si vezmeme napríklad, že máme 100% ľudí, ktorí prídu na našu stránku a dajme tomu, že teraz si vymyslím 50% si pridá produkt do košíka. Tak čím ten proces objednávky je jednoduchší, ten user experience je lepší, tak tým viac % vám tú objednávku dokončí. Hej? Čiže keď na začiatku máme napríklad 100 ľudí a zrazu ich máme potom 50 a tento počet sa nám znižuje, keď prichádzame jednotlivými bodmi toho nákupu, tak čím lepšie je tento UX zvládnuté, tým viac ľudí vám tú objednávku dokončí. Grafika Grafiku by som rozdelil do niekoľkých bodov. V predošlom bode sme si hovorili o user experience, čo tiež čiastočne súvisia s grafikou, ale skôr je to o tom, ako je tá stránka rozvrhnutá a ako sa ten človek na nej hýbe. Pri grafike hovoríme napríklad o farbách, akým spôsobom sú niektoré tie veci na tej stránke zobrazené. Táto farba by v nich mala vychádzať napríklad aj spolu s obrázkami a s grafikou na základe cieľovej skupiny, to znamená, že mala by byť príjemná pre vašu cieľovú skupinu. Niekedy to znamená aj to, že možno vám sa ten eshop nebude úplne páčiť, no nie je to eshop pre vás. Nie vy tam budete nakupovať, ale váš klient. Preto je extrémne dôležité, aby ten eshop bol, čo najviac prispôsobenému tomu, ako ten klient rozmýšľa, ako chce nakupovať a čo sa mu páči, pretože v konečnom dôsledku toto vám prinesie najviac predajov, nie to, či vám sa ten eshop najviac páči na svete. Pri grafike hovoríme často aj o tom, že pri niektorých produktoch, pri klientoch sa stretávame s tým, že majú veľmi zlé fotky, lebo napríklad tie fotky majú od dodávateľa, alebo pri popiskoch produktoch nie sú dovysvetlené niektoré funkcie tých produktov alebo tie benefity. Toto všetko napríklad súvisí konkrétne tou grafikou a je dôležité, aby napríklad ak máte produkt, ktorý je vizuálny, to znamená, že ľudia si ho kupujú na základe toho, ako vyzerá. Dajme tomu módu alebo možno nejaké dizajnové produkty do domácnosti. Tak je veľmi potrebné, aby tie fotky boli naozaj kvalitne urobené. A kľudne investujte aj do toho, aby ste tie fotky profesionálne nafotili, alebo sa napríklad naučte urobiť si tie fotky lepšie vy kľudne v nejakom domácom prostredí a zas Vám to úplne zmení nákupné správanie toho klienta. Pretože aj keď si bude vedieť na tom produkte pozrieť aj rôzne detaily na fotkách. To znamená, že nebude tam len jedna fotka, ktorá má veľkosť 200 x 200 pixelov. A ten človek musí normálne, že žmúriť, aby videl aspoň že čo je na tej fotke a ako ten produkt vyzerá. Vie to rapídne ovplyvniť to, akým spôsobom ten človek potom vníma ten produkt, či sa dozvie napríklad tie základné veci, ktoré od neho chcel vedieť a následne, či si ho potom pridá do košíka a dokončí objednávku. Pri grafike samozrejme sa bavíme aj o nejakých banneroch na tej stránke. Tie bannery by mali niekde ukazovať ako keby, ľudí, ktorí používajú ten produkt napríklad a majú nejaký ten výsledok, ktorý by ten produkt mal priniesť. Hej. Ak predávate krbové vložky, mohla by tam byť napríklad rodina, ktorá sedí na gauči a užívajú si spoločný čas. Potrebujete ukázať tomu klientovi alebo priniesť ho do takého príbehu, aby si vedel predstaviť, aký benefit mu tom produkt prinesie a toto napríklad viete, docieliť práve aj grafikou. Copywriting Tretia vec, ktorú môžete na stránke okamžite riešiť, je copywriting. Veľmi často sa stretávame pri klientských weboch a eshopoch s tým, že tie popisky napríklad produktov alebo tie texty, ktoré sú na stránkach, sú veľmi vágne alebo sú prevzaté alebo prípadne ešte v horšom prípade ešte nie sú ani preložené, alebo sú napísané len jednou, dvoma vetami. Pri každom produkte ten klient má určité otázky a možno nejaké prekážky, ktoré potrebuje mať zodpovedané, alebo nejakým spôsobom vyriešené, aby sa rozhodol, že ok, teraz si to chcem kúpiť. Keďže neprišiel na vašu kamennú predajňu a vy mu toto napríklad neviete odkomunikovať a ukázať osobne, alebo napríklad po telefóne vysvetliť. Tak to potrebuje mať vysvetlené na stránke. Častokrát sa nám stalo, že keď sme boli u klientov pri produktoch, kde takéto otázky boli a to je skoro pri každom produkte zlepšili popisky, tak sa zdvihol aj počet nákupov práve kvôli tomu, lebo klienti lepšie porozumeli tomu, či ten produkt, ktorý si pozerajú, im prinesie to riešenie na problémy, ktoré tam prišli riešiť. Toto je veľmi dôležité. Tie popisky následne vieme prehodiť aj do takej miery, že častokrát sa stretávame s tým, že klienti a ľudia predávajú tie produkty na základe vlastností. Ak idete predávať napríklad nejaký počítač, tak samozrejme tam potrebujete predávať cez vlastnosti, pretože tam už veľakrát ten zákazník sleduje napríklad koľko to má ramky, aký to má procesor a podobné veci. Ak by sme však išli do takého, že ideme predávať bicykel a ideme ho predávať laikovi, tak jemu zbytočne budete hovoriť, že to má 21 prevodov a má to, ja neviem polstrované sedadlo. A má to teraz nejaké štyri držadlá na volante a takéto veci. Potrebujete mu povedať, čo mu to prinesie? To znamená má to 21 prevodov a pýtajte sa, čo to znamená pre klienta. No pre klienta to znamená napríklad, že vďaka tým prevodom veľmi ľahko víde aj kopec a vie si prispôsobiť rýchlosť tak, aby mu maximálne vyhovovala pri jazde. Čo znamená polstrované sedadlo? Znamená to, že bude vedieť sedieť na tom bicykli kľudne aj dve hodiny, bez toho, aby zažil nejaký nekomfort, takže dôležité je veľakrát aj v tých popiskoch alebo v tých textoch na webe. Nepoužívať vlastnosti, ale pretaviť ich do benefitov, aby ten klient veľmi rýchlo a ľahko pochopil, čo mu to prinesie, pretože často, ako majitelia eshopov, vy už ten produkt poznáte z každej strany. Už ste ho videli posledné dva roky toľko krát, že pomaly ho už aj nechcete vidieť. A pre vás veľakrát aj možno tie laické veci, ktoré by sa klient spýtal, alebo ktorým nerozumie, sú už naozaj také, že načo by som to tam dával. Ale práve tieto veľakrát najviac presvedčia toho klienta k tomu, aby napríklad nakúpil. Čo je dôležité ešte pri tých textoch a copywritingu je, aby napríklad keď príde ten klient na tú produktovú stránku, aby tam mal nejaké info o tom, napr. či ten produkt je na sklade. Alebo ako rýchlo mu ho viete dodať, prípadne či napríklad je doprava zdarma, to isté v košíku, aby už v košíku okamžite vedel, či tam má napríklad nejakú formu dopravy, ktorá mu bude vyhovovať. Nerobte to, že schováte tú formu dopravy a cenu za ňu až do pokladne, lebo častokrát potom ten klient naozaj urobí nejaké úsilie, že príde až do tej pokladne. Až na to, aby sa potom sklamal, napríklad, že máte príliš vysokú dopravu. Často sa nám to stávalo pri eshopoch, kde sa predávali napríklad nielen eurové, dvoj, troj, štvor eurové veci. A potom klient sa preklikal až do pokladne, aby zistil, že jednoducho doprava ho bude stáť viac ako samotný produkt. Čiže je dobré tieto veci odkomunikovať oveľa skôr, aby ten klient naozaj vedel, že OK, viem to tu kúpiť. Vyhovuje mi cena, vyhovuje mi doprava, alebo nie? Musím ísť niekam inam. Reklama Štvrtá vec, ktorú viete pri eshope riešiť je reklama. A teraz sa nebavíme čisto o nejakej online reklame, sociálnych sietiach alebo ďalších veciach, ale bavíme sa kľudne možno aj o nejakom offline. Hej, ak máte produkt, ktorý sa ťažšie predáva a ten človek potrebuje napríklad ho lepšie spoznať, vidieť, chytiť, tak možno vám pomôže ísť aj na nejakú konferenciu. A tam ten produkt predstaviť, prípadne možno aj nejaký veľtrh, alebo urobiť napríklad nejakú ochutnávku v nejakom obchodnom centre. Netreba sa vždy seknúť vyslovene len na tú online reklamu, aj keď áno, tá oná reklama prináša okamžité výsledky na ten eshop. Pri tej online reklame potrebujete byť tam, kde sú vaši klienti. Čiže predtým, než sa pustíte vôbec do toho, či riešite, že ideme na Tik-Tok, alebo Instagram alebo Facebook, alebo Google, potrebujete sa vôbec pozrieť, kde tu vaši klienti najväčšou pravdepodobnosťou sú a kde tie produkty hľadajú? Častokrát sa nám stáva, keď nastavujeme kampaň klientom že urobíme analýzu kľúčových slov na Google a prídeme na to, že jednoducho ten produkt má strašne slabé vyhľadávanie. Tým pádom odporučíme radšej klientovi, aby sme vyskúšali kampaň na Facebooku, alebo skúsili radšej niečo na sociálnych sieťach, prípadne postupne budovať povedomie o tom produkte, aby napríklad aj to vyhľadávanie na Google sa následne zlepšilo. A potom malo zmysel vôbec pustiť tú reklamu aj na Google. Čiže aj tá online reklama by mala vychádzať z nejakej stratégie. A z toho hlavne, kde sa tí vaši klienti nachádzajú. Zbytočne totižto, ak budete mať produkt pre seniorov, zbytočne to budete dávať na Tik-Tok, pretože pravdepodobne tých seniorov na tom Tik-Toku je ďaleko ďaleko menej, ako napríklad ak by ste to dali na Facebook, čiže veľmi dôležité je vnímať to, kde ten klient je. A následne podľa toho nastaviť reklamu a nejakú stratégiu, ako to budete dlhodobo komunikovať, aby to nebolo len, že okej, teraz čo dáme tento týždeň a čo dám zajtra a teraz ešte nemám ďalší príspevok, ďalšiu reklamu, tak aby ste ju nevymýšlali proste za behu, ale aby to malo nejakú logiku a aby ste vedeli hlavne nejaké výsledky potom v čase odsledovať a na základe toho si vyhodnotiť, že toto bolo super, toto nie, toto poďme zmeniť a zase tú kampaň nejakým spôsobom iterovať a zlepšiť. Ktorá z týchto štyroch vecí podľa vás najviac ovplyvňuje predaje? Napíšte mi to do komentára. Ak sa vám video páčilo, zdieľajte ho na sociálnych sieťach. Dajte nám odber a nezabudnite, či už máte eshop alebo rozmýšľate na eshope a chceli by ste sa s niekým poradiť, napíšte nám na [email protected] a radi sa na to spolu s vami pozrieme. The post Ako zvýšiť predaje na eshope appeared first on BugesWeb.

prejsť na článok

E-commerce Marketing: Techniky a stratégie na propagáciu online obchodov a zvyšovanie online predajov

E-commerce marketing je neoddeliteľnou súčasťou online podnikania. S rastúcim počtom digitálnych obchodov je dôležité vyniknúť a privábiť zákazníkov. Tento článok poskytuje prehľad účinných techník a stratégií, ktoré môžu pomôcť zvýšiť online predaje. Prí

prejsť na článok

Ako zvýšiť návštevnosť web stránky pre rok 2021? SEO návod

Chcete vyššiu návštevnosť stránky? Lepšie pozície vo vyhľadávaní? Prečítajte si článok, ktorý obsahuje aktuálne informácie pre perfektné SEO. Príspevok Ako zvýšiť návštevnosť web stránky pre rok 2021? SEO návod zobrazený najskôr Fine.

prejsť na článok

Top e-commerce trendy pre rok 2022

Internetovým obchodom sa (nielen) na Slovensku darí každým rokom čoraz viac. Podľa portálu portálu Statista je nárast od roku 2014 enormný a do roku 2025 bude ešte stúpať. Zatiaľ čo sa v roku 2014 globálne retail e-commerce predaje počítali v 1,3 miliardá

prejsť na článok

Letná sezóna a podrezávanie muriva

Leto prináša pre oblasť stavebníctva, zaujímavá príležitosti pre podnikanie. Podrezávanie muriva je pre vlastníkov nehnuteľnosti ekonomickou príležitosťou, ako zvýšiť hodnotu nehnuteľnosti. Pekné počasie je ideálne pre podrezávanie muriva, izoláciu pivníc

prejsť na článok

Návod na použiie koruniek na vŕtanie za sucha

Ako vŕtať otvory do tvrdých obkladov a dlažieb pomocou uhlovej brúsky? Prečítajte si krátky návod na použitie a zopár typov ako zvýšiť životnosť koruniek.

prejsť na článok