Silná značka miesta sa tvorí ťažšie, než vytvorenie iných značiek aj navzdory tomu, že procesy sú veľmi totožné. Zložité je to aj z toho pohľadu, že zodpovední činitelia a ľudia ktorí rozhodujú v záležitostiach miesta (mesto, kraj, krajina, ) majú rozličné pohľady a názory na značku miesta, čo by mala prezentovať a aká by mala byť vo svojej podstate. Značky aj tých najmenších miest sa tvoria omnoho zložitejšie ako značka plechovky polievky či mobilného telefónu. Žijú tam ľudia, pracujú tam, chodia do toho miesta na návštevy, študujú či vykonávajú iné činnosti. Treba si však uvedomiť, že silné značky nie sú zložité, ale jednoduché. Prvým krokom je prekúsať sa množstvom údajov, čísiel, názorov a vízií na miesto. Následne definovať základný aspekt značky a to príbeh, ktorý je presvedčivý, autentický, jasný a jednoduchý. Druhým krokom je aplikácia tejto vízie. Tá trvá niekoľko rokov a treba sa na začiatku zamerať na ľudí, ktorí novej značke veria, sústrediť sa na menší počet symbolov značky, ktoré dávať do popredia a získavať nových ambasádorov značky. Prejdime si päť krokov podľa Govers & Go (2009) Place Branding, Basingstoke, Palgrave Macmillan, ktorí stanovili kľúčové aspekty procesu tvorby značky miesta: 1) formulovať ciele; 2) analyzovať súčasné miesto; 3) návrh esencie značky miesta; 4) aplikovanie značky miesta a 5) sledovanie značky miesta. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Krok 1: Branding miesta spája víziu, misiu a ciele. V ideálnom prípade má značka miesta za cieľ vybudovať celkový obraz a stanoviť priority v oblasti turizmu, investícií, exportu a získavania talentov. V skutočnosti však mnoho miest má rozličné agentúry, ktoré sa snažia aplikovať vlastné priority a ciele, pričom majú svoje vlastné značky. Takýto roztrieštený prístup má za tendenciu stať sa neefektívnym vo vnímaní externého prostredia. Práve z tohto dôvodu je potrebné vytvoriť jednotnú značku prostredníctvom organizácie, ktorá bude riadiť celý tento proces. Je dôležité postupovať synergicky v každom aspekte tvorby značky. Je potrebné začať vytvárať spoločnú víziu, ktorá sa následne pretaví do misie a bude obsahovať špecifické ciele projektu. Krok 2: Analyzujte vnímanie miesta. Na to, aby ste sa mohli plnohodnotne rozhodnúť aká bude značka miesta, je potrebné zistiť aktuálnu reputáciu miesta. Na to, aby ste mali kompletný obraz miesta je potrebné analyzovať tri kategórie: aktuálny spôsob prezentovania miesta, vnímaný obraz miesta a predpokladaný obraz miesta. Po dôkladnom analyzovaní je potrebné stanoviť pozicioning konzistentnej značky miesta. Krok 3: Návrh novej esencie značky miesta. Vytvorenie obchodného názvu, hodnotný príbeh, vizuálnu identitu (v prípade potreby) a komunikačné rámce. Na konci tohto kroku, esencia značky je podobná s hociktorým iným brandom a zastrešuje služby ktoré ponúka a hospodárske možnosti s tým spojené. Často sa tento krok zníži len na úroveň vizuálnu (vytvorenie loga), treba však dbať najmä na emocionálnu stránku v prepojení so zážitkom z daného miesta. Je dôležité vytvoriť takú esenciu, ktorá predstavuje zhodu medzi hodnotou identity miesta a typom publika, ktoré sa snaží osloviť a získať. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Krok 4: Implementácia vychádza z troch aktivít. Prvou z nich je koncepcia zážitkových atrakcií, ktoré treba vystavať alebo upraviť podľa želaného efektu. Následne musí miesto vytvoriť postačujúcu infraštruktúru pre publikum, ktoré chce osloviť. A vytvoriť podporné politiky so symbolickými akciami. Ďalšou súčasťou trojuholníka je komunikácia, ktorá je kľúčová. Na špici pomyselného trojuholníka spolupráca všetkých zainteresovaných strán. Krok 5: Monitoring značky je posledným krokom celého tohto procesu. Je dôležité kontinuálne meranie vnímania značky a jej hodnoty. Silná značka je postavená aj na povedomí o značke, mieste. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); The post Ako vybudovať značku miesta first appeared on BrandInstitute.
Zvyšovanie osobného komfortu modernej doby sa dnes už prejavuje nielen v štýlovom zariadení našich interiérov, ale aj zväčšovaním vozového parku. Problémom je, že aj tento druh pokrytia potrieb si vyberá svoju daň v podobe nedostatočného miesta na parkov
prejsť na článokLeto je v plnom prúde a asi nikomu z nás sa nechce sedieť doma. Preto vymýšľame, kam by sme išli a čo nové by sme navštívili. Do úvahy treba v súčasnosti brať aj obmedzené možnosti cestovania. Ktoré miesta sa oplatí navštíviť a kde by ste mali tráviť svoj
prejsť na článokZískajte ešte viac zo svojho vozidla s MyCard! Ak ste majiteľom značky Volkswagen, Audi alebo VW Úžitkové vozidlá, máte možnosť bezplatne získať virtuálnu kartu MyCard. Táto karta je viazaná na vaše konkrétne vozidlo a prináša vám množstvo exkluzívnych vý
prejsť na článokVšetci máme radi kvalitné oblečenie. Okrem kvality, ktorá je pre mnohých z nás podstatná sa pozeráme aj na značku a dizajn. A práve o jednej takejto značke dnes budeme hovoriť. Módna značka Guess patrí medzi jednu z najpopulárnejších na našom e-shope. Pre
prejsť na článokKarl Lagerfeld, dnes už často skloňované meno, má za sebou úspešnú minulosť. Ide o celosvetovo známu značku vo svete módy. Jej navrhovateľ – Karl Lagerfeld bol úspešným návrhárom a získal si priazeň množstva zákazníkov. Čím všetkým sa vo svojom živote pre
prejsť na článok