Ako vybrať produkty do eshopu

Aké produkty nakupujú Slováci najviac na internete? Ako si na základe toho vybrať odvetvie, alebo typ produktu, aby Váš eshop fungoval, čo najrýchlejšie? Aj o tomto bude dnešné video. Moje meno je Tomáš Bugáň, som s digitálnej agentúry BugesWeb a na našich eshopoch klienti predali produkty za posledný rok, za viac, ako 2 milióny eur. Ak sa pozrieme na to, ako Slováci nakupujú na internete a ktoré odvetvie, ako funguje, tak jednoznačne vyhráva móda, ktorá má zastúpenie nejakých 46%. Nasleduje kozmetika 37%, obuv 23%, knihy 25% a ešte tam následne je, ako posledná kategória elektronika, ktorá má cca 25%. Samozrejme, v týchto kategóriách je najväčšia konkurencia, takže je potrebné veľmi dobre zvážiť, či chcete vstupovať na takto konkurenčný trh, alebo naopak hľadať niečo iné. Ako takýto produkt nájsť, alebo ako nájsť takúto ideu, kde ten produkt hľadať? Jedna z vecí, ako to spraviť je začať sa pozerať v okolí, čo ľudom chýba, alebo kde možno majú najväčšie medzery, čo teraz riešia, že im napríklad chýba, či už je to nejaký produkt napríklad, alebo v eshope viete predávať kľudne aj službu. Môžete si sadnúť do kaviarne a napríklad sa pozerať pri pití kávičky, ako ľudia napríklad pracujú s elektronikou hej, či napríklad na nejakom počítači nechýba niečo, keď s ním pracujú v tej kaviarni, alebo keď napríklad idete do obchodu a vnímate, ako ľudia napríklad nakupujú alebo čo tam riešia. Tak isto v práci takéto veci veci môžete odsledovať a toto vám vie dať napríklad nejaký konkrétny nápad na to, čo by sa dalo predávať a čo tí ľudia už možno riešia, Sú z neho z toho, frustrovaní, ale nevedia to zatiaľ vyriešiť. Druhý spôsob je priamo to, čo napríklad vás frustruje v každodennom živote. Ako fungujete a čo vám v niektorých, ako keby činnostiach, alebo v tom vašom živote chýba. Frustruje vás to, pretože z toho častokrát vychádzajú najlepšie nápady. Totižto, keď sme v nejakej harmónii, v pohode, tak nehľadáme nejaké riešenia, alebo vylepšenia, ale pokiaľ nájdeme niečo, čo nás nejakým spôsobom frustruje, spomaľuje nám prácu, alebo sťažuje život, tak práve z toho vychádzajú tie najlepšie nápady, vďaka ktorým potom viete, možno zlepšiť tie životy aj iným ľuďom. Google Trends Ďalšou z takýchto možností je Google Trends, to je služba od Google, ktorá Vám vlastne povie, či už podľa krajín, alebo celosvetovo, čo ľudia vyhľadávajú a čo sú také tie top výrazy, čo vyhľadávajú. A je možné, že nájdete aj niečo v tejto časti, čo už ľudia vyhľadajú, len vyhľadávajú možno niekde na nejakých na nejakom západnom trhu, vo Francúzsku, v Nemecku, alebo v Amerike. Napríklad u nás to je ešte v plienkach a môže to byť príležitosť pre Vás, aby ste v tomto trhu ten eshop urobili a začali podnikať. Pri takejto trhovej analýzy samozrejme potrebujete vnímať aj to, či ten produkt je naozaj len eshopový, alebo či sa predáva aj na kamenných predajniach. Totižto, ak napríklad sa predáva len na eshopoch, možno je to možnosť nadviazať s nejakými kamennými predajňami, veľkoobchodný vzťah a dodávať ho aj tam. Ak napríklad takýto produkt je a možno nemá dostatočnú kvalitu, akú si Vy predstavujete, môžete nájsť v zahraničí niekoho, kto by vám tento rok vedel dodávať, a môžete mať ďaleko lepší produkt, možno aj za lepšiu cenu a tým pádom opäť získať konkurenčnú výhodu, čiže ak takýto produkt nájdete, potrebujete sa odlíšiť a nejakým spôsobom zlepšiť. Aj keby ste chceli napríklad poraziť nejakého už giganta, tak potrebujete sa zlepšiť tam, kde on má medzery. Pri nejakom, veľkej korporácii, alebo veľkom eshope to kľudne môže byť, že môžte mať nejaký prvotriedny zákaznícky servis, čo obvykle už pri tých veľkých eshopoch je viac problematické, alebo sa môžete na jeden segment špecializovať úplne do podrobna a tým pádom mať napríklad aj také produkty, aké ten veľký predajca nemôže mať alebo nemá, pretože má širšiu škálu tých produktov a už nejde tak do hĺbky v tom produkte. Taktiež môžete byť expert na dané odvetvie, to znamená, že ako Vašu výhodu môžte ponúkať kľudne aj nejaké poradenstvo alebo napríklad to, že dokážete tomu klientovi do detailu na mieru prispôsobiť napríklad ten produkt, alebo tú službu tak, aby ju vedel, čo najlepšie využiť a opäť tým získať nejakú výhodu oproti tej konkurencii. Ak už produkt nájdete, budete riešiť určite aj jednu z dvoch vecí, či ten produkt dokážete vyrábať sami. A v tom prípade, keď budete napríklad musieť riešiť, že ak potrebujete určité materiály na výrobu toho produktu, samozrejme potrebujete nejaké nejaké priestory na výrobu toho produktu a potrebujete aj nejakú nejakú kvalitu dodržovať, čiže nejaký proces, aby ste vedeli, ako ten produkt vyrobiť stokrát rovnaký, v rovnakej kvalite. Ak nie, ak nebudete predávať vlastné produkty, tak potrebujete nájsť dodávateľa. Pri týchto dodávateľov je niekoľko vecí, ktoré potrebujete zvážiť. A ktoré Vám výrazne vedia ovplyvniť to, ako sa tomu eshopu bude dariť. Kvalita Prvá z vecí, ktorú potrebujete riešiť pri dodávateľovi je kvalita. Dokáže ten dodávateľ dodávať ten produkt v dostatočnej kvalite a tak, aby tá kvalita bola stále rovnaká, či si objednáte tento týždeň, o mesiac alebo o pol roka? Toto je veľmi dôležité, pretože Vám to vie výrazne poškodiť meno, ak by ten produkt napríklad bol v horšej kvalite. Druhá vec je samozrejme cena. Potrebujete zistiť, či ten dodávateľ Vám vie ten produkt dať v takej cene, aby samozrejme aj Vy, keď ho budete potom s nejakou maržou predávať, alebo keď ho dokonca donesiete zo zahraničia a napríklad dostanete na nejakú DPH, Clo, tak, aby sa Vám to vôbec oplatilo, aby ste na tých produktoch neprerábali. Zastúpenie na trhu Tretia vec je zastúpenie na trhu. Veľakrát sa stáva pri tých väčších dodávateľoch, že požadujú, aby ste mali, ako keby, aby ste prevzali na seba výhradného distribútora na danom trhu. Toto samozrejme nesie so sebou výhody. To znamená, že iný konkurent na tom trhu bude musieť ten produkt odoberať od Vás, alebo veľakrát to tí dodávatelia, alebo tí predajcovia obchádzajú tým, že to nakúpia v zahraničí a potom to predávajú v našej krajine. Toto však nesie so sebou aj výhody, nevýhody. Výhoda je tá, že samozrejme, Vy máte ako, keby kvázi monopol na tom trhu a mali by to tí ostatní predajcovia brať od Vás. Nevýhoda je však to, že častokrát sú tam nejaké zmluvné podmienky, že musíte za určitý čas odobrať toľkoto a toľkoto produktov, alebo predať toľkoto a toľkoto produktov. Opäť je na Vás, aby ste si tieto výhody a nevýhody vyhodnotili, či sa Vám to oplatí, alebo či sa Vám to neoplatí. Minimálna objednávka Ďalšou vecou, čo budete riešiť od dodávateľa, je napríklad minimálna objednávka. To znamená, či môžte objednať kľudne aj napríklad po kusoch, alebo potrebujete urobiť napríklad nejaký väčší nákup v určitom množstve. To znamená, že potrebujete nakúpiť aspoň 50 produktov, alebo niečo podobné. Toto tiež výrazne môže ovplyvniť Vaše rozhodnutie, hlavne keď začínate s tým eshopom a možno tých objednávok na začiatku bude menej. A tým pádom vám to môže predĺžiť výrazne tie časy dodania produktu klientovi. Spoľahlivosť Ďalším bodom, ktorý budete riešiť u dodávateľa je spoľahlivosť. Je ten dodávateľ spoľahlivý? Dodá Vám to stále v rovnakom čase, keď sľúbi, že to príde zajtra, alebo príde to o dva dni, naozaj to vtedy príde? Toto je naozaj veľmi ťažké na začiatok, ako keby odsledovať a je možné, že niekedy budete odkázaní aj na dodávateľov, kde toto bude možno náročnejšie, ale na začiatku budete musieť ísť s tým dodávateľom, skrz možno iné faktory, ako je cena a množstvo a podobne. Ale toto optimálne, ak niekoho poznáte v tom odvetví, alebo možno niekto odoberá od tohto dodávateľa podobné produkty. Je super zdvihnúť telefón, zavolať. Získate veľmi rýchlo nejakú referenciu o tom, ako ten dodávateľ dodáva tie produkty a či bude vyhovovať tomu, ako Vy máte nastavený Vaše procesy v eshope a tie dodacie doby. Ako pri každom eshope, ani pri Vašom eshope sa nevyhnete reklamáciám. Preto je dôležité pri dodávateľoch riešiť aj to, ako napríklad riešia reklamácie. To znamená, že keď Vy, produkt, alebo nejaký, chybný produkt možno budete potrebovať reklamovať s tým dodávateľom. Tak ako postupuje? Ako rýchlo to dokáže tú vašu reklamáciu spracovať a buď Vám vráti peniaze, alebo vám vymení produkt kus za kus. A koľko takýchto produktov budete reklamovať? To je tiež dôležité. Ak budete mať módu, tak tých reklamácii bude ďaleko viac, pretože tam to nákupné správanie je ďaleko, ďaleko, emočnejšie a tí ľudia častokrát viac vracajú naspäť, ako napríklad pri nejakých počítačoch, kde si tento človek skôr premyslí, či si ten počítač kúpi, alebo nie na základe nejakých parametrov. Sklad Jednou z vecí, na ktorú by ste mali myslieť, keď budete riešiť dodávateľa, je aj to, kde sa ten sklad fyzicky nachádza, pretože je veľký rozdiel, či ten sklad bude od Vás napríklad, 20 kilometrov, 50 kilometrov, že keby naozaj fakt potrebujete urgentne nejaké produkty, aby ten dodávateľ súhlasí s tým, že si ich viete vyzdvihnúť osobne. Tak proste sadnete do auta a za pol hodinku, za hodinku to máte vybavené, alebo či ten sklad je napríklad na druhej strane republiky a Vy ste jednoducho odkázaný na to, kedy vám to ten dodávateľ doručí, takže vnímajte určite aj toto. Ako poslednú vec by som Vám chcel povedať jeden z tých kľúčovejších bodov, pretože ak by sa vám eshop naozaj rozbehol, aby ste neboli závislí len od jedného dodávateľa, pretože čokoľvek sa stane tomu dodávateľovi, tak musíte vnímať, že sa stane potom aj Vám. Tak to znamená, že ak jemu napríklad nedoručia tie produkty odniekadiaľ, odkiaľ ich on odoberá, alebo by nemal dostatočne naskladnené a Vy by ste boli závislí len od toho jedného dodávateľa, tak v podstate Vám môže úplne zastaviť eshop a Vy neviete predávať, čiže vždy je dobré mať v zálohe aspoň dvoch, troch dodávateľov ak v tom vašom segmente samozrejme sú. Lebo sú naozaj segmenty, kde na špecifické produkty je naozaj možno len jeden, dvaja dodávatelia na celom Slovensku. Práve kvôli tomu, aby keby sa hocičo stalo, tak vždy máte zálohu, viete objednať aj odtiaľ a doručiť to zákazníkovi. Aký produkt by ste si vybrali do eshopu Vy? Čo si myslíte, že najbližšie roky sa bude dať dobre predávať? Dajte mi vedieť do komentáru. Ak sa Vám video páčilo, nezabudnite ho zdieľať na sociálnych sieťach. Dajte nám odber na kanál, aby ste sa dozvedeli vždy o najnovších videách a nezabúdajte, ak plánujete eshop, alebo máte eshop, ktorý Vám nefunguje tak, ako by ste si predstavovali, napíšte nám na [email protected] a radi sa na to s Vami pozrieme. The post Ako vybrať produkty do eshopu appeared first on BugesWeb.

prejsť na článok

Nové zľavy na Zerex! Nakupujte lacnejšie až o -20%! Zľavové kupóny TU!

Zerex, ktorý patrí dlhodobo k najpredávanejším tabletkám na podporu erekcie na Slovensku, si aktuálne môžeme zakúpiť s výraznou zľavou, vďaka ktorej ušetríme až 20%! Stačí si vybrať svoj obľúbený produkt a v košíku si uplatniť zľavový kód. klasikup

prejsť na článok

INTERNETOVÉ OBCHODY

Získajte náskok vďaka vytvoreniu eshopu na mieru podľa Vašich požiadaviek. Eshop je najvýkonnejším predajným nástrojom v súčasnej digitálnej dobe.  Má neustále rastúci trend v celosvetovom meradle a je už jasné, že bez eshopu sa v dnešnej biznis dobe neza

prejsť na článok

Ako dostať produkty do eshopu

Produkty sú obrovská časť eshopu, ktorá Vám môže značne skomplikovať či, už rozpočet na ten eshop, alebo ten čas, za ktorý ten eshop dáte dokopy. V tomto videu si prejdeme možnosti, ako tie produkty dostať do Vášho eshopu v čo najkratšej dobe, aby ste moh

prejsť na článok

Vážna bezpečnostná chyba / diera v Prestashope 1.6 a 1.7

Prestashop vydal vyhlásenie o diere, ktorú môže využiť na ovládnutie eshopu. Chyba by sa mala týkať verzií Prestashopu od 1.6.0.10 po po 1.7.8.2. Verziu prestashop vidíte vo verziách 1.6 a 1.7 vždy v ľavom hornom roku viď obrázok nižšie. Kompletný

prejsť na článok

Produkty Kyani

Produkty Kyani produkty Kyani Dana | 05.06.2013 Drahý Bože, prosím, ak môžeš, daj nám odpoveď na otázku ohľadne užívania produktov tejto firmy, nakoľko to nazvali Trojuholník zdravia - praveká sila prírody. Či je naozaj také prosp

prejsť na článok