Ako som začal s content marketingom

Rok 2013 bol pre mňa výnimočný hneď v niekoľkých smeroch. Bol to rok kedy som končil 1. stupeň na univerzite a rozhodoval som sa, ktorú zo špecializácii na FM UK si vyberiem na druhom stupni, zároveň to bola moja prvá praktická brigádnická skúsenosť s marketingom. Keďže už v druhom ročníku na univerzite ma zaujal marketing a rok na to som sa zapojil do DMC (Digial Marketing Club), moje rozhodnutie bolo v tomto smere pomerne jednoduché. Vybral som si marketing a vedel som, že aj všetky moje voliteľné, či povinne voliteľné predmety budú zamerané na marketing a online marketing. Od toho momentu sa stal marketing súčasťou takmer každého môjho dňa a je tomu tak dodnes. Všeobecný rozhľad v online marketingu Moja prvá brigádnická skúsenosť a zároveň príležitosť výrazne ovplyvnila aj moje ďalšie smerovanie. Mal som totiž v praxi možnosť prejsť si rôznymi oblasťami online marketingu – od optimalizácie pre vyhľadávače a linkbuildingu, cez sociálne siete (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn), Google / Facebook platenú reklamu, copywriting, online PR až po content marketing, a tak som vedel posúdiť, ktorá z týchto oblastí ma láka najviac. A práve content marketing, teda tvorba a distribúcia zaujímavého a užitočného obsahu, ma fascinovala natoľko, že ma sprevádza odvtedy už 7 rokov. To čo ma presvedčilo azda najviac, boli viditeľné výsledky z tejto aktivity. Neprestávalo ma udivovať ako málo niekedy stačilo na to, aby rástla organická a celková návštevnosť webovej stránky iba vďaka tomu, že som tvoril obsah, ktorí ľudia vyhľadávali. Stačilo sa venovať analýze a videl som, že čím viac sa jej venujem, tým môže byť výsledok lepší. Prvé výsledky – portál Brigada.sk a rast o stovky percent Vtedy som však ešte detailné princípy content marketingu nepoznal. Nevedel som o metodológií a o rôznych možnostiach a prístupoch ku content marketingu. Nemal som ani jasne definované (SMART) ciele – vedel som iba, že našim cieľom je zvyšovať organickú návštevnosť portálu Brigada.sk, zvyšovať počet registrácií brigádnikov, čím sa portál stával atraktívnejší pre inzerujúce spoločnosti. A to sa darilo. Návštevnosť rástla o desiatky a neskôr o stovky percent. Portál počas jedného mesiaca navštívilo aj 100 000 ľudí. A články, ktoré som tvoril si čítali stovky tisíc ľudí. Stačilo prinášať odpovede na otázky a obsah, ktorí ľudia vyhľadávali a chceli čítať, venovať sa optimalizácii pre vyhľadávače a obsah ďalej šíriť. Výsledok sa už dostavil sám. Začiatky content marketingu na Slovensku V tom čase sa o content marketingu ešte nehovorilo. Bolo to v čase kedy neexistovala Kuchyňa Lidla, ani Sóda od O2 a neexistovali ani projekty, ktoré už roky realizujeme v ContentFruiter. No už vtedy som vedel, že content marketing je niečo, čo môže pomáhať nie len portálu pre brigádnikov, ale tiež akejkoľvek inej spoločnosti, ktorá môže odpovedať a radiť svojim zákazníkom. Toto boli v skratke moje začiatky s content marketingom. To ako to pokračovalo ďalej už bude témou iného článku. Máte otázky? Pýtajte sa. AK SA CHCETE DOZVEDIEŤ VIAC V článku ste sa možno nedozvedeli všetko čo vás zaujíma. Po prečítaní vám prišlo na um hneď niekoľko otázok. Neváhajte mi napísať a ja vám rád odpoviem na otázky a vypočujem vaše podnety. .fusion-button.button-2 {border-radius:0px;}ROZPRÁVAJME SA The post Ako som začal s content marketingom appeared first on Patrik Vavrovič - content marketing expert.

prejsť na článok

Čo je content marketing alebo obsahový marketing vysvetlenie

Ak sa zaujímate o online marketing už nejakú dobu, slovné spojenie content marketing by vám nemalo byť cudzie. Možno úplne neviete, čo to znamená, ale určite ste o content marketingu buď počuli alebo niekde čítali. Tento článok je tu ale preto, kto chce d

prejsť na článok

Tlačová správa: Na MDD začal platiť zákon, ktorý pomôže deťom a rodičom

Dnes je Medzinárodný deň detí. A práve v týchto dňoch začal platiť zákon z dielne strany HLAS sociálna demokracia,... Zdroj

prejsť na článok

Skyscraper content obsah čo vás vystrelí

Niet pochýb o tom, že mrakodrapový obsah (angl. skycraper content) je kráľom, pokiaľ ide o SEO. Tento typ obsahu je dlhý, obsiahly a pokrýva tému ako celok. Ak ho spravíte dobre, môže vás vystreliť do popredia Googlu a pomôcť vám predbehnúť konkurenciu. V

prejsť na článok

What We Do For You

It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using ‘Content here, co

prejsť na článok

Prečo začínam blogovať? [Príbeh]

Tento článok bude určite iný ako tie ostatné, ktoré ho budú nasledovať. Prvý blog, prvý krok, prvý deň, sú vždy iné a náročné. Vydať sa na nejakú (neznámu) cestu a spraviť prvé kroky je dobrodružstvo, cítite vzrušenie, no zároveň viac, či menej neistoty.

prejsť na článok