Rok 2013 bol pre mňa výnimočný hneď v niekoľkých smeroch. Bol to rok kedy som končil 1. stupeň na univerzite a rozhodoval som sa, ktorú zo špecializácii na FM UK si vyberiem na druhom stupni, zároveň to bola moja prvá praktická brigádnická skúsenosť s marketingom. Keďže už v druhom ročníku na univerzite ma zaujal marketing a rok na to som sa zapojil do DMC (Digial Marketing Club), moje rozhodnutie bolo v tomto smere pomerne jednoduché. Vybral som si marketing a vedel som, že aj všetky moje voliteľné, či povinne voliteľné predmety budú zamerané na marketing a online marketing. Od toho momentu sa stal marketing súčasťou takmer každého môjho dňa a je tomu tak dodnes. Všeobecný rozhľad v online marketingu Moja prvá brigádnická skúsenosť a zároveň príležitosť výrazne ovplyvnila aj moje ďalšie smerovanie. Mal som totiž v praxi možnosť prejsť si rôznymi oblasťami online marketingu – od optimalizácie pre vyhľadávače a linkbuildingu, cez sociálne siete (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn), Google / Facebook platenú reklamu, copywriting, online PR až po content marketing, a tak som vedel posúdiť, ktorá z týchto oblastí ma láka najviac. A práve content marketing, teda tvorba a distribúcia zaujímavého a užitočného obsahu, ma fascinovala natoľko, že ma sprevádza odvtedy už 7 rokov. To čo ma presvedčilo azda najviac, boli viditeľné výsledky z tejto aktivity. Neprestávalo ma udivovať ako málo niekedy stačilo na to, aby rástla organická a celková návštevnosť webovej stránky iba vďaka tomu, že som tvoril obsah, ktorí ľudia vyhľadávali. Stačilo sa venovať analýze a videl som, že čím viac sa jej venujem, tým môže byť výsledok lepší. Prvé výsledky – portál Brigada.sk a rast o stovky percent Vtedy som však ešte detailné princípy content marketingu nepoznal. Nevedel som o metodológií a o rôznych možnostiach a prístupoch ku content marketingu. Nemal som ani jasne definované (SMART) ciele – vedel som iba, že našim cieľom je zvyšovať organickú návštevnosť portálu Brigada.sk, zvyšovať počet registrácií brigádnikov, čím sa portál stával atraktívnejší pre inzerujúce spoločnosti. A to sa darilo. Návštevnosť rástla o desiatky a neskôr o stovky percent. Portál počas jedného mesiaca navštívilo aj 100 000 ľudí. A články, ktoré som tvoril si čítali stovky tisíc ľudí. Stačilo prinášať odpovede na otázky a obsah, ktorí ľudia vyhľadávali a chceli čítať, venovať sa optimalizácii pre vyhľadávače a obsah ďalej šíriť. Výsledok sa už dostavil sám. Začiatky content marketingu na Slovensku V tom čase sa o content marketingu ešte nehovorilo. Bolo to v čase kedy neexistovala Kuchyňa Lidla, ani Sóda od O2 a neexistovali ani projekty, ktoré už roky realizujeme v ContentFruiter. No už vtedy som vedel, že content marketing je niečo, čo môže pomáhať nie len portálu pre brigádnikov, ale tiež akejkoľvek inej spoločnosti, ktorá môže odpovedať a radiť svojim zákazníkom. Toto boli v skratke moje začiatky s content marketingom. To ako to pokračovalo ďalej už bude témou iného článku. Máte otázky? Pýtajte sa. AK SA CHCETE DOZVEDIEŤ VIAC V článku ste sa možno nedozvedeli všetko čo vás zaujíma. Po prečítaní vám prišlo na um hneď niekoľko otázok. Neváhajte mi napísať a ja vám rád odpoviem na otázky a vypočujem vaše podnety. .fusion-button.button-2 {border-radius:0px;}ROZPRÁVAJME SA The post Ako som začal s content marketingom appeared first on Patrik Vavrovič - content marketing expert.
Ak sa zaujímate o online marketing už nejakú dobu, slovné spojenie content marketing by vám nemalo byť cudzie. Možno úplne neviete, čo to znamená, ale určite ste o content marketingu buď počuli alebo niekde čítali. Tento článok je tu ale preto, kto chce d
prejsť na článokDnes je Medzinárodný deň detí. A práve v týchto dňoch začal platiť zákon z dielne strany HLAS sociálna demokracia,... Zdroj
prejsť na článokNiet pochýb o tom, že mrakodrapový obsah (angl. skycraper content) je kráľom, pokiaľ ide o SEO. Tento typ obsahu je dlhý, obsiahly a pokrýva tému ako celok. Ak ho spravíte dobre, môže vás vystreliť do popredia Googlu a pomôcť vám predbehnúť konkurenciu. V
prejsť na článokIt is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using ‘Content here, co
prejsť na článokTento článok bude určite iný ako tie ostatné, ktoré ho budú nasledovať. Prvý blog, prvý krok, prvý deň, sú vždy iné a náročné. Vydať sa na nejakú (neznámu) cestu a spraviť prvé kroky je dobrodružstvo, cítite vzrušenie, no zároveň viac, či menej neistoty.
prejsť na článok