Ako písať články na blog, ktoré ľudia skutočne čítajú

O tom, že treba mať na svojej web stránke blog, vám povie každý marketér. Na to, že to nie je prechádzka ružovou záhradou už ale budete musieť prísť sami. Prečo písať blogové články a ako na to, aby vaše texty boli čítané, vám rada prezradím v tomto článku. Prečo písať blogové články Písať články na blog je dnes veľmi populárne. Dôvodov je niekoľko. Ak má váš blog zaujímavý obsah, pritiahne pozornosť a v očiach potenciálneho zákazníka zažiarite ako naozajstný odborník, ktorý srší nápadmi, kráča s dobou a je kreatívny. Texty vás odlíšia od konkurencie. Vďaka použitým kľúčovým slovám vás ľahšie nájdu vaši potenciálni zákazníci a správne napísané texty urobia z vašich produktov či služieb niečo, čo skrátka musia mať. Správne texty budujú vašu značku. Okrem toho vás písanie nových článkov prinúti neustále sa zlepšovať v oblasti, v ktorej podnikáte, hľadať nové možnosti a napredovať. A to je pre vašich klientov určite pridaná hodnota. Máte dve možnosti Jednou z možností je nechať si písať blogové články profesionálnym copywriterom, ktorý má s písaním bohaté skúsenosti. Po naštudovaní potrebnej tematiky vám na mieru napíše článok s použitím kľúčových slov, ktorý bude štylisticky i gramaticky správny a bude sa dať ľahko vyhľadať aj vo vyhľadávačoch. Ak chcete tvoriť obsah na svoj blog sami, potrebujete hlavne kreativitu, čas a disciplínu. Rozhodli ste sa, že idete do toho a váš blog na webe zaplníte novými článkami, snažte sa držať niekoľkých zásad. Spravte si research Ak sa chcete vyhnúť neúspechu, urobte si najskôr jednoduchý prehľad o témach, ktoré sú vo vašej oblasti najviac vyhľadávané a tu začnite. Snažte sa písať na témy, ktoré vašich zákazníkov zaujímajú najviac. Je to jednoduché – zistite, čo ľudí trápi a tieto námety pretavte do článkov. Ak si ale vôbec neviete rady, inšpirujte sa (bez kopírovania) článkami vašej konkurencie. Ak zvolená téma funguje u nich, je vysoko pravdepodobné, že bude i u vás. Uvedomte si však, že každý deň sa produkuje nekonečné množstvo nového obsahu a tak treba prísť vždy s niečím novým. Odlíšte sa od svojej konkurencie a napíšte článok inak. Z iného uhla, s novou myšlienkou, v novom kontexte. Nečakajte, že každý jeden článok bude rovnako úspešný. Všímajte si čítanosť a zdieľanosť článkov na sociálnych sieťach. Čísla vám prezradia, o čo sa vaši čitatelia najviac zaujímajú a tejto problematike sa venujte viac i vy. Článok môžete rozšíriť alebo po čase recyklovať, teda zverejňovať opakovane.Poznajte svoju cieľovú skupinu Každý človek je iný, má iné preferencie a nároky. Nie každý teda môže byť vašim zákazníkom, preto sa nesnažte svoj blog zaplniť rôznorodým materiálom pre každého. Špecializujte sa na problémy, ktoré sa týkajú vašej cieľovej skupiny. Určite sa vám bude písať lepšie, ak presne viete, pre koho texty píšete. Ste presvedčení o jedinečnosti vášho produktu alebo služby? Každý superlatív si zaznačte, vžite sa do úlohy čitateľa a opíšte mu ho. Ak v čitateľovi prebudíte túžbu po tom, aby ich vlastnil alebo využil, námaha na napísanie vášho článku nebola zbytočná. Nepíšte však len reklamné texty, ktoré chcú predávať. Píšte aj o iných témach, ktoré s vašim biznisom úzko súvisia. Snažte sa o originálne a neodolateľné texty, ktoré zaujmú. Píšte Ak už viete, čo klienti chcú, stačí o tom už len napísať. Samozrejme, nie je to také jednoduché, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Treba dodržať istú štruktúru a dbať na to, aby mal článok, ako sa hovorí, hlavu a pätu. Snažte sa o jednoduchosť a zrozumiteľnosť. Ak budete mať v texte priveľa odborných slov, čitateľ začne strácať dôveru a pravdepodobne váš článok zatvorí. Dajte si pozor i na zdĺhavé úvody a „vatu“, ktorou sa autori často snažia vyplniť a natiahnuť svoje texty. Siahnite po vyčerpateľných témach. Je lepšie písať o konkrétnej téme, ktorú dokážete na ploche jedného článku vyčerpať. Čitateľ sa dozvie konkrétne informácie, ktoré môže okamžite využiť vo svoj prospech. A váš web navštíviť aj nabudúce. Voľte správne obrázky. Nikoho nebaví čítať haldy nekonečného textu. Dbajte na správnu grafiku, urobte z nudnejších pasáží zaujímavé. Dajte si záležať na správnej optimalizácii obrázkov. Použite správny typ, farbu a veľkosť písma. Stavte na kreativitu. Nudné články nikoho nezaujímajú, snažte sa niečím zaujať. Píšte inak, píšte kreatívne. Pozor však na prílišnú uvoľnenosť, ktorá by mohla evokovať neprofesionalitu. Dajte si záležať na gramatike a štylistike. Nikdy neviete, kto bude váš článok čítať. Ak chcete pôsobiť ako expert, no v gramatike a štylistike nie ste celkom doma, svoje články si radšej dajte skontrolovať skúsenejším. Zapisujte si nápady. Ak v noci nemôžete spať alebo vás počas dňa niečo inšpiruje k novej téme na článok, zapíšte si to. Taktiež ak natrafíte na zaujímavé linky na webe, uložte si ich. Zaujmite nadpisom Vedeli ste, že vhodne zvolený nadpis rozhoduje o tom, či váš zákazník na článok klikne alebo nie? Je to ako s oblečením na figurínach v obchodoch. Ak hľadáte nové šaty a tie vystavené vám na prvý pohľad padli do oka, určite vás bude lákať vojsť do obchodu. Z toho pre váš blog vyplýva jediné ak ste si dali záležať na perfektnom článku, výklad, teda nadpis určite neodfláknite. Naopak – správnym nadpisom vzbuďte záujem. Snažte sa o čo najjednoduchšie a pritom čo najvýstižnejšie nadpisy. Nesnažte sa písať príliš všeobecné titulky, ktoré pôsobia nudne. Môžete použiť emotívne prívlastky a veľmi obľúbené sú i číslovky. Inšpirujte sa v médiách, napríklad na spravodajských portáloch a pri vymýšľaní nadpisov pokojne môžete použiť i vzorce, napr. Ako čítať články, ktoré ľudia skutočne čítajú Akým darčekom prekvapiť/potešiť deti, ktoré majú už takmer všetko 10 spôsobov, ako získavať nových klientov 17 najobľúbenejších receptov, ako využiť medvedí cesnak Myslíte si, že vašu bielizeň periete správne? Budete prekvapení, túto chybu robíte možno tiež! Dokonalosť na prvý pokus neexistuje A preto si vždy pred publikovaním článku nechajte čas na korekciu. Po čase sa vám aj ten najlepší text môže zdať trošku nedokonalý, preto si vyhraďte čas na to, aby ste ho mohli upraviť. Ak máte z článku dobrý pocit vy, bude ho mať i čitateľ. A dobré články vám časom prinesú nových návštevníkov a klientov. Obráťte sa na nás Radi by ste pravidelne písali články a nemáte na ich plánovania a tvorbu čas? Pomôžeme vám vytvoriť publikačný plán aj samostatné články. Kontaktovať The post Ako písať články na blog, ktoré ľudia skutočne čítajú appeared first on Marketing Art.

prejsť na článok

Kto napíše články pre firemný blog?

O tom, aký je textový obsah v dnešnej dobe dôležitý sme písali už v predchádzajúcom článku. Dnes si predstavíme službu spoločnosti ContentPress ale aj to, kto napíše články pre firemný blog najlepšie a na koho túto tvorivú činnosť delegovať. Firemný blog

prejsť na článok

Kto mi napíše článok a prečo je dôležité publikovať textový obsah

Dnešná otázka znie, prečo tvoriť textový obsah v podobe článkov a kto mi napíše článok? Mám články písať ja alebo to mám nechať na profesionála? A má dnes vôbec zmysel písať články? Ak sa trocha venujete online marketingu alebo podnikáte na internete, urč

prejsť na článok

5 dôvodov prečo potrebujete firemný BLOG a ako na to

Mať vlastnú firemnú web stránku je dnes nutnosť, nech sa venujete čomukoľvek. Kto ju nemá jednoducho zaspal dobu a ide sám proti sebe. Web stránku teda berieme ako samozrejmosť. Prečo však potrebujete na webe aj firemný blog? Pre tých, ktorí nevedia čo to

prejsť na článok

Náš kompletný zoznam webstránok, kde je možné publikovať SEO články

Chcete optimalizovať firemný web pre vyhľadávače? Potrebujete zvýšiť organickú návštevnosť webstránky? Riešením je neustále a organizované získavanie spätných odkazov smerujúcich na vašu stránku alebo eshop prostredníctvom publikovania SEO článkov. Prináš

prejsť na článok

Blogovanie a marketing 21. storočia

Písanie blogov je v dnešnej dobe neoddeliteľnou súčasťou marketingu. Ak podnikáte na internete, máte firemnú stránku (ktorá firma ju dnes nemá?) a je pre Vás pozicionovanie v rámci vyhľadávania kľúčové, blogy budú pre kvalitné SEO nevyhnutné. Spôsobov

prejsť na článok