Ako najať najlepších zamestnancov: Naučte sa to pomocou metódy Who

Mnoho ľudí sa snaží zdokonaliť svoje vlastné zručnosti. Nemenej dôležité umenie obklopiť sa špičkovými odborníkmi sa však väčšine z nich príliš nevenuje. Ak nechcete urobiť rovnakú chybu, bestseller Geoffa Smarta a Randyho Streeta “Who: The A Method for Hiring“ ponúka jasného a systematického sprievodcu hľadaním a výberom najlepších zamestnancov, ktorí posunú vaše podnikanie vpred. 4 kroky k prijatiu „áčkového zamestnanca“ Metóda Who poskytuje všetkým manažérom neoceniteľné rady o tom, ako nájsť a udržať si najlepších zamestnancov. Smart a Street ich vo svojej knihe označujú ako zamestnancov zoznamu A a môžu vám pomôcť zefektívniť prijímanie zamestnancov v štyroch krokoch: Scorecard: Pracovná náplň Prvým krokom je vytvorenie dokumentu, v ktorom jasne popíšete, čo očakávate od nového zamestnanca. Podľa tohto dokumentu neskôr posúdite, či potenciálna posila bude robiť svoju prácu dobre na pozícii. Source: Nájdenie vhodného kandidáta Druhá fáza je o hľadaní vhodných kandidátov. Je to nepretržitá, ale mimoriadne dôležitá práca. Ak sa mu budete venovať pravidelne, budete mať neustály prehľad o trhu práce a budete mať databázu ľudí, ktorí by mohli byť užitoční pre vašu spoločnosť. Select: Výber vhodného kandidáta Výber nového Áčkara je zložitý a zahŕňa niekoľko pohovorov a overovanie faktov o kandidátoch. Cieľom tejto fázy je nájsť nielen kandidáta s najlepšími schopnosťami, ale aj so správnou osobnosťou a motiváciou. Sell: Ponuka vybranému kandidátovi Všetci sme zažili situácie, keď sme mali pred sebou osobu, ktorá sa k nám skvele hodila, ale nakoniec ju k vám pritiahol niekto iný. Takže v záverečnej fáze je vaším cieľom presvedčiť vybraného kandidáta, aby sa pripojil k vašej spoločnosti. Pozrime sa bližšie na jednotlivé kroky pri prijímaní zamestnanca triedy A. Scorecard: Vytvorte nepriestrelný manuál Prehľad ukazovateľov výkonu je kľúčovým dokumentom, ktorému by ste mali venovať veľkú pozornosť. Bude to váš maják na rozbúrenom mori, vďaka ktorému vás nebude rozptyľovať vaša aktuálna nálada, správanie kandidáta ani časový tlak. Zakaždým, keď sa pozriete na dokument pred pohovorom, pripomeniete si, že nechcete vziať len tak hocikoho. Hľadáte A, ktoré posunie vašu spoločnosť vpred. Prehľad ukazovateľov výkonu by preto mal obsahovať tieto prvky: Poslanie Najprv opíšte dôvod, prečo práca vôbec existuje. Pokúste sa konkrétne a presne opísať poslanie novej výstuže. Napríklad poslaním nového obchodného riaditeľa by mohlo byť zvýšenie obratu budovaním vzťahov s veľkými spoločnosťami. Výstupy Ďalej určte ciele, ktoré by nová posila mala dosiahnuť na svojej misii. Ciele by mali byť konkrétne a merateľné, čo vám pomôže s metóda SMART. Budete chcieť do konca roka zvýšiť svoj obrat o 20%? V ideálnom prípade si zapíšte 3-8 podobných cieľov. Kompetencia Pravdepodobne viete, aké vlastnosti by mal mať ideálny kandidát. Chcete, aby bol kandidát efektívny, organizovaný, proaktívny alebo mal motiváciu? Chcete, aby bol časovo flexibilný, dokázal zostať pokojný vo vypätých situáciách a byť tímovým hráčom? Zapíšte si vlastnosti, ktoré musí mať A a bez ktorých s vami neuspeje. Nezabudnite na veci, vďaka ktorým zapadá do tímu. Chémia je dôležitá. Doprajete si pri obede čierny humor? Absolvent katolíckej školy to môže mať ťažké. Konzistentnosť a zlučiteľnosť Nakoniec zvážte, ako by pozícia mala ovplyvniť celkovú stratégiu spoločnosti a ako by mala byť kompatibilná s ostatnými úlohami v spoločnosti. Je dôležité, aby celková stratégia a hodnotiace karty jednotlivých pracovných miest boli v súlade s cieľmi spoločnosti a aby pracovné miesta komunikovali a navzájom si pomáhali. Sourcing: Uchádzači vám musia predložiť svoje dvere Väčšina spoločností sa pozerá len vtedy, keď potrebujú obsadiť pozíciu. Ale to je chyba. Generálni riaditelia najväčších spoločností sa zhodujú, že hľadanie nových ľudí je jednou z najdôležitejších častí ich pracovnej náplne a venujú jej veľkú pozornosť. Hľadanie nových ľudí by nemalo byť len reakciou na súčasnú potrebu, ale malo by byť súčasťou pravidelného procesu. Pokúste sa nájsť zdroje, kde sú vaši ideálni kandidáti môže to byť LinkedIn, špecializované konferencie alebo iné miesta, kde sa zhromažďujú ľudia s podobnými záujmami. Pravidelným vyhľadávaním získate časovo vytvorenú databázu potenciálnych kandidátov, ktorí by mohli byť v budúcnosti užitoční pre vaše podnikanie a na ktorých sa môžete obrátiť, keď ich potrebujete. Select: Ako si vybrať Áčkara“ Máte dostatok kandidátov? Skvelé, teraz urobte dobrú voľbu. Bohužiaľ, spoliehanie sa na to, ako ľudia reagujú počas jedného pohovoru, nestačí na informované rozhodnutie. Smart a Street dokonca odporúčajú štvorkolový rozhovor: Screening Interview Ak nechcete tráviť čas pohovormi s nevhodnými kandidátmi, urobte krátky telefonát, aby ste rýchlo odfiltrovali ľudí, s ktorými na prvý pohľad nesúhlasíte. Ktokoľvek vo vašej firme môže uskutočniť hovor, pokiaľ budete dodržiavať rovnakú štruktúru. Môžete sa opýtať, čo chce kandidát dosiahnuť v nasledujúcich rokoch, aké sú jeho silné stránky, čo ho nebaví, alebo ako by ho jeho bývalí nadriadení hodnotili na stupnici od 1 do 10. Topgrading Interview Klasický pohovor, ako ho každý pozná, a najmä kľúčové kolo, kde si podrobne prejdete pracovné skúsenosti kandidáta. Snažte sa čo najlepšie pochopiť osobu, ktorú sa chystáte najať. Mnohé z vecí, ktoré kandidát riešil v predchádzajúcich zamestnaniach, budete riešiť aj vy. A nebojte sa ísť oveľa hlbšie. Vyšší manažéri často strávia na podobnom pohovore s kandidátom až 3 hodiny. Focused Interview V ďalšom kole pohovoru sa môžete zamerať na výstupy a kompetencie z vašej výsledkovej listiny. Zistite presne, ako chce kandidát dosiahnuť ciele, ktoré od neho očakávate. Zapojte ďalších ľudí do spoločnosti, aby ste otestovali, či má kandidát predpoklady na to, aby s vami uspel. Reference Interview Zlepšite svoj proces prijímania zamestnancov získaním relevantných referencií od ľudí, ktorí najlepšie poznajú vašich kandidátov. Použite svoje poznámky z pohovorov a požiadajte kandidátov, aby vám poskytli kontakty na ľudí, ktorí s nimi pracovali. Opýtajte sa na silné a slabé stránky kandidáta. Pokúste sa získať čo najviac informácií o tom, s čím kandidát zápasil na predchádzajúcich pozíciách a aké boli jeho výzvy. Týmto spôsobom môžete posúdiť, či sú vaši kandidáti skutočne ideálnymi kandidátmi pre vaše podnikanie. Sell: Urobte ponuku, ktorú nemôžete odmietnuť Musíte nielen nájsť a skontrolovať svoje vysnívané posily, ale aj presvedčiť ich, prečo by mali pracovať pre vás. Áčkoví výrobcovia sú cenným tovarom na trhu práce a často nebudete jediný, kto má záujem o kandidátov. Smart a Street identifikovali päť oblastí, o ktoré sa väčšina kandidátov zaujíma pri hľadaní novej práce: Fit: Ukážte svojmu kandidátovi, ako jeho životné ciele, silné stránky a hodnoty zapadajú do vašej ponuky a firemnej kultúry. Family: Chcete niekoho presvedčiť, aby sa presťahoval za novou prácou? Ukážte kandidátovi, že nové mesto a prostredie je skvelé pre rodinný život a výchovu detí. Freedom: „Áčka nemajú radi mikromanažment. Ukážte ľuďom, že im môžete ponúknuť prostredie, kde môžu voľne dýchať a robiť veci po svojom. Fortune: Hovorí sa, že peniaze nie sú všetko, ale váhy môžu ľahko zvíťaziť. A ak prepojíte bonusový systém s výstupmi výsledkovej karty, môžete ľudí finančne motivovať. Fun: Dokážete dosiahnuť, aby sa ľudia cítili dobre a boli súčasťou skvelého tímu? Nezabudnite to spomenúť, veľa nových kandidátov o tom určite počuje. Záver Nájsť pracovné kone, vďaka ktorým bude vaše podnikanie rásť, je veľkou výzvou. Keď jeden z nich odíde a je potrebné rýchlo najať náhradníka, je to ešte náročnejšie. Mnohé spoločnosti sa potom na dlhú dobu zamotajú do pokusov a omylov a keď sa im podarí nájsť skutočnú triedu A, je to skôr náhoda. Ak sa nechcete spoliehať na náhodu, metóda Who opísaná v knihe „Who: The A Method for Hiring“ od Geoffa Smarta a Randyho Streeta vám poskytne komplexný návod, ako spoľahlivo vybudovať víťaznú zostavu. Keď budete mať okolo seba všetky áčka, budete efektívnejší. The post Ako najať najlepších zamestnancov: Naučte sa to pomocou metódy Who appeared first on eWay-CRM.

prejsť na článok

Zástupcovia zamestnancov

Zástupcovia zamestnancov Pod pojmom „zástupcovia zamestnancov“ rozumieme podľa Zákonníka práce určité osoby alebo organizácie, ktoré majú právo zastupovať zamestnancov v pracovnoprávnych vzťahoch a ktoré majú odlišný rozsah kompetencií a záujmov. Pojem zá

prejsť na článok

Sú náklady na testovanie COVID-19 u zamestnancov daňovým výdavkom ?

Zákon o BOZP ani žiadne z doterajších opatrení nariadených orgánmi štátnej správy neustanovili zamestnávateľovi povinnosť testovať zamestnancov na ochorenie COVID-19. Napriek tomu, výdavky (náklady) vynaložené na testovanie zamestnancov si môže zamestnáva

prejsť na článok

Školenie zamestnancov

8. 11. 2023 prebehlo školenie zamestnancov divízie automatizácie, merania a regulácie. Vzdelávanie zabezpečovala firma Level Instruments a školenie bolo zamerané na tému meranie hladiny radarovými hladinomermi Vega. Ďakujeme všetkým účastníkom za ich účas

prejsť na článok

Aké sú nároky zamestnancov vykonávajúcich rizikovú prácu zaradenú do 3. a 4. kategórie náročnosti práce?

Každé pracovisko by malo byť prispôsobené všetkým podmienkam tak, aby neohrozovalo zdravie ani život zamestnancov. Platí to pre všetky kategórie prác, no obzvlášť pre zamestnancov 3. a 4. kategórie, ktorí vykonávajú rizikovú prácu. Spadá vaša práca do 3.

prejsť na článok

Ako prať uteráky, aby vydržali dlhšie

Naučte sa, ako prať uteráky najlepšími spôsobmi. Ukážeme vám tiež tipy na sušenie a skladanie uterákov. Tieto tipy pre jednoduchú starostlivosť vám pomôžu udržať uteráky mäkšie a hlavne, aby vydržali čo najdlhšie. Verte tomu alebo nie, v skutočnosti exist

prejsť na článok