Ako mentálny slovník a mentálna gramatika pomáhajú v učení cudzích jazykov

Odborníci sa domnievajú, že náš mozog využíva pri učení jazykov mentálny slovník aj mentálnu gramatiku. Mentálny „slovník“ ukladá do pamäti zvuky, slová a bežné frázy, zatiaľ čo mentálna „gramatika“ má za úlohu skladanie dlhších slov a viet v reálnom čase, napríklad vytvára dlhšie slovo „išiel“ z kratšieho „ísť“. Deti dostali test, v ktorom bolo 29 nepravidelných slovies a 29 pravidelných slovies. Použili sa v ňom iba také slovesá, ktorá osemročné deti už poznajú. Dostali dve vety. V prvej vete bolo sloveso v kontexte a druhá veta obsahovala prázdne políčko, kam mali dopísať minulý čas. Napríklad: Každé ráno idem do školy. Rovnako ako každý deň, včera som ____ do školy. Deti mali doplniť chýbajúce slovo čo najrýchlejšie a čo najpresnejšie a ich čas bol zaznamenaný. Výsledky následne vedci analyzovali, za účelom zistiť, ktoré slová boli vytiahnuté z „archívu“ a ktoré vytvorené v reálnom čase. Výsledky ukázali, že u dievčat bola väčšia tendenciu memorovať slová a frázy (používať mentálne slovníky), zatiaľ čo chlapci častejšie zostavovali slová z menších častí (používali mentálnu gramatiku). „Tieto poznatky by sa dali využiť pri spôsobe, akým prebieha vyučovanie na školách, tvrdí Dr. Dyeová, ktorá pracuje v Centre pre výskum lingvistiky a jazykových vied. Výskumníčka ďalej hovorí: „V rámci štúdie sme zistili, že dievčatá si s ďaleko väčšou pravdepodobnosťou pamätajú formy slov ako išiel, zatiaľ čo chlapci sa oveľa viac spoliehali na svoju mentálnu gramatiku a vytvárali toto slovo z neurčitku ísť. Je to v súlade s predchádzajúcim výskumom, ktorý ukázal rozdiely medzi pohlaviami, ak ide o memorovanie veľkého množstva faktov a udalostí, kde sa dievčatám zjavne darí oveľa viac ako chlapcom.“ Prečo je toto dôležité? Školstvo posudzuje ľudí na talentovaných a netalentovaných, podľa toho, ako zvládajú školský systém výučby. Ale školský systém nie je jediný spôsob, ako sa učiť cudzie jazyky. Je v poriadku, keď sa rôzni ľudia učia inými spôsobmi. Takmer žiaden z učiteľov ti nepovie, ako sa máš učiť predtým, než ťa začne učiť angličtinu. O koľko jednoduchšie by bolo učiť sa angličtinu, keby sa angličtinu učil v súlade s modernými poznatkami o mozgu a pamäti a v súlade s tým, ako funguje koncentrácia, ľudská myseľ a ľudská pamäť? O koľko rýchlejšie by si mohol rozprávať anglicky, ak by si sa najprv naučil, ako sa učiť a mohol sa potom učil angličtinu intenzívnejšie a dlhšie vždy, keď si k nej sadneš. Ako veľmi by ti mohlo pomôcť, keby si mal systém na učenie angličtiny, ktorý ťa vezme z bodu, kde sa nachádzaš a vždy ti poradí, ako máš postupovať ďalej v súlade s princípmi pamäte? Zisti viac o tom, ako ti vie toto všetko zabezpečiť Online kurz AngličtinaRýchlo, ktorý som postavil na pamäťových techníkách, modernej technológií a princípoch pamäte. The post Ako mentálny slovník a mentálna gramatika pomáhajú v učení cudzích jazykov appeared first on Anglictinarychlo.sk.

prejsť na článok

Spoločné stretnutie deviatakov s predškolákmi.

Spoločné stretnutie deviatakov s predškolákmi. Pri príležitosti Európskeho dňa cudzích jazykov 2022 naši deviataci z jazykovej triedy počas troch dní navštívili malých predškolákov a zábavnou formou im predstavili cudzie jazyky, ktoré sa učia v našej šk

prejsť na článok

Európsky deň jazykov - 26.9.

Európsky deň jazykov - 26.9.Európsky deň jazykov bol vyhlásený v roku 2001 a je organizovaný Radou Európy a Európskou komisiou. Deň je oslavou jazykovej rôznorodosti členských krajín, ktoré tvoria súčasť bohatého kultúrneho dedičstva a tradícií.My sme tie

prejsť na článok

VYSTÚP Z BALÓNA CUDZÍCH SNOV

Prestaň žiť podľa noriem a predstáv okolia. Každý z nás je individualita. Má teda svoje individuálne pôvody, príčiny a ciele. Hľadaj svoju cestu. Skúšaj. Poznávaj bližšie. Podporuj ju. Choď príkladom.

prejsť na článok

Začiatok školského roka

Vážení rodičia, milí žiaci! Začiatok školského roka bude 2. septembra 2020 o 9.00 hod. Z dôvodu šírenia koronavírusu je potrebné dodržiavať protiepidemické opatrenia a odporúčania, preto otvoríme školský rok v triedach: 1.U – učebňa technológie, 2.U

prejsť na článok

Ako sa učiť angličtinu aj celé hodiny, pretože ťa to tak baví

Chceš vedieť anglicky, ale nechceš sa učiť angličtinu, lebo je to bolestivé a nudné? A ešte aj tradičné „zábavné“ učenie angličtiny je akurát tak jazykové pexeso a klikanie do appiek, ktoré človeka po chvíli omrzí? Keď sa chceš naučiť angličtinu a vedieť

prejsť na článok