9 expertov sa vyjadrilo k tomu, prečo má zmysel zapájať CSS publisherov do affiliate kampane

Google Shopping je jeden z najsilnejších prvkov, ktoré môže e-shop využiť pre svoju propagáciu. Efektne dopĺňa klasické PPC kampane a má vysoký výkon. Affiliate sieť Dognet vám vie tento kanál podporiť zapojeným affiliate publisherov, ktorí prinesú vášmu eshopu ďalšiu efektivitu. CSS affiliate partneri prinesú nové konverzie iba na províznej báze Veľa eshopov inzeruje cez Google Shopping vo vlastnej réžii, ale málo z nich využíva služby aj externých CSS partnerov. Skratka CSS je odvodená od výrazu Comparison Shopping Service (CSS), sú to stránky porovnávajúce produkty jednotlivých eshopov podľa ich ceny a ďalších parametrov. Návštevníci týchto stránok sú potom smerovaní na web inzerenta. Detailnému popisu CSS sa venujeme v tomto článku.  Takíto CSS partneri môžu Shopping kampane vytvoriť za vás a získať pre vás dodatočný zdroj návštevnosti. Povoliť CSS partnerov je jednoduché a pre e-shop výhodné Externý CSS partner vie zabezpečiť väčšiu viditeľnosť vašich produktov. CSS partneri si prispôsobia tituly a popisy reklám, takže nejde len o jednoduché duplicity. Pri spolupráci s CSS partnermi cez affiliate sieť platíte len za konverziu, takže môžete si byť istí, že platíte len za výsledky a nie za kliknutia. Máte väčšiu šancu, že návštevník klikne na vašu reklamu alebo na reklamu partnera, namiesto reklamy vašej konkurencie. Dokážete získať viac zobrazení, kliknutí a tým pádom aj väčší obrat vďaka dodatočnému trafficu. Spolupráca s affiliate CSS partnerom je čisto na províznej báze Väčšina firiem ponúkajúcich služby CSS partnera si účtuje nejaký mesačný poplatok za službu, cenu si však stanovuje každý partner individuálne. Avšak pri spolupráci cez affiliate sieť stačí dať len povolenie a naši partneri sa pustia do práce. Platíte jedine za konverziu, takže ako inzerent nenesiete žiadne riziko. Nezávislí odborníci sa zhodujú, že je dobré to vyskúšať a zapojiť sa Určite ak sa do shopping-u zapoja aj publisheri sa reklama nezdražie. Veď predsa je bežné v každom segmente, že do aukcie pristupuje enormné množstvo rôznych e-shopov s obrovským množstvom produktov takže to, že sa zapojí aj publisher sa nezdražie. Dokonca potvrdzujem, že to môže mať pozitívny vplyv. Na konci dňa sa zvyšuje % zásah zobrazovania produktov firmy na zákazníkov kombináciou vlastných kampaní a publishera. Mgr. Libor Toporcer, Team leader & Strategy director INVELITY To, či bude vychádzať klientovi zapojenie CSS záleží na maržovosti a konkurenčnosti vyhľadávania. Určite by som odporúčal to vyskúšať, lebo viacerí partneri vedia lepšie pokryť cielenie a budget a na konci dňa môže mať klient lepšie výsledky. Peter Nemček, Freelance PPC and Performance specialist Aj keď už eshop prevádzkuje svoj vlastný Google Shopping, spolupráca s viacerými CSS publishermi by mu mohla priniesť zvýšenie dosahu a zisku.Na druhej strane, táto spolupráca by mohla viesť k vyššiemu konkurenčnému tlaku a tým pádom aj k vyššej cene za kliknutie. Záleží na mnohých faktoroch, preto odporúčam individuálne zhodnotiť všetky výhody a nevýhody a tak sa rozhodnúť, aká stratégia je pre daný eshop najlepšia. V princípe však platí, že potenciál v spolupráci s CSS publishermi určite je, máme s tým skúsenosti aj u našich klientov. Ing. Ľubomír Radič, Partner & Marketing Consultant, Vivantina Keď inzerentovi dáva zmysel affiliate kampaň vo všeobecnosti, dáva zmysel tiež propagácia cez CSS partnerov. Či im ponúknuť rovnakú výšku provízie, to si už musí vyhodnotiť sám na základe vlastných dát. Aké sú argumenty za prácu s viacerými CSS partnermi? Po prvé, ak e-shop získa na jeden používateľský dopyt viac zobrazení reklamy v Google nákupoch, pravdepodobnosť konverzie bude vyššia a teda by mal byť vyšší aj konverzný pomer. Inými slovami, viac objednávok. Možno ešte dôležitejší je druhý argument. Každý z CSS partnerov môže mať inú stratégiu, cieliť na inú cieľovú skupinu, promovať inú časť sortimentu, čím súhrnne zasiahnu širšie publikum. To by zase malo priniesť dodatočné predaje. Aj my v agentúre máme klientov, ktorí popri vlastných nákupných kampaniach spolupracujú tiež s CSS partnermi, pričom v prospech tejto paralelnej inzercie rozhodla práve odlišná stratégia CSS partnerov, keď do e-shopu privádzajú iný zákaznícky segment. Tým sa navzájom dopĺňame a klientovi súhrnne prinášame vyššie výnosy. Je v záujme inzerenta, aby boli jeho shopping kampane čo najviac diverzifikované a mali čo najširší záber. Ak mu to dokáže na vlastné náklady priniesť publisher, odmeňovaný len formou provízie, určite tento krok stojí za zváženie. Ľubomír Štulajter, Performance Marketing Manager, Vivantina Spolupráca s viacerými CSS partnermi je skvelá možnosť pre inzerenta, ktorý chce maximalizovať svoju viditeľnosť a vytvoriť tlak na svojich konkurentov v segmente. A práve to vie urobiť zapojeným viacerých CSS partnerov cez affiliate program. Dávid Krumpár, MBA , Head of Performance, LightHouse V prípade, že inzerent nepredáva svoju vlastnú značku, tak je pre neho takáto služba určite výhodná. Získa tak ďalší priestor vo výsledkoch vyhľadávania a zvyšuje tak šancu, že spotrebiteľ sa dostane na jeho stránku. Zvyšovanie fyzickej dostupnosti je kľúčové pre rast a čím častejšie sa eshop zobrazuje v Google, tým lepšie. Marek Šulik, Freelance PPC and Performance specialist, Marš! Za zapojení CSS inzerent nic neplatí, my platíme za inzerci v Google Ads sami, inzerent platí případné provize, které padnou z této naší inzerce. Zároveň zapojení dalšího či dalších CSS nijak nekonkuruje kampaním, které má inzerent již vytvořeny a nezdražuje je. Zapojení dalšího CSS doplní jejich celkovou propagaci a je větší pravděpodobnost nákupů u něj, než u konkurence, protože má větší pokrytí. Také platí, že se nejedná o brandové výrazy, ale pouze o produkty inzerenta z jeho feedu. CSS tedy může být dopňující zdroj trafficu a revenue pro inzerenta a zároveň je ze strany inzerenta risk-free. Kristýna Gröbnerová, Affiliate Manager Srovname.cz & Selltoro.net Každý e-shop si zapojenie CSS affiliate publisherov môže vyskúšať a vyhodnotiť. Zapojením CSS publisherov môže získať, no určite by som to odporúčala sledovať a následne zhodnotiť vplyv na konverzie a výkon kampaní. Michaela Ďurovičová, Head of PPC Hyperia Zapojenie viacerých CSS partnerov formou provízie cez affiliate sieť je jedna z možností, ako získať pre e-shop nové konverzie. Určite to odporúčam vyskúšať a vyhodnotiť po 3-5 mesiacoch fungovania. Určite nazabúdať na to, že aj inzerent (e-commerce merchant) samotný by mal prejsť pod CSS partnera so svojim Google Merchant účtom a tak výrazne obmedziť predraženie CPC v Google Shopping Ads. Štefan Chochláč, Project manager & Co-Founder, CSS Shopping in EU Zapojenie CSS partnerov do vašej affiliate kampane môže výrazne zlepšiť jej efektivitu a zvýšiť konverzný pomer. V prípade záujmu o zapojenie CSS partnerov nás neváhajte kontaktovať na [email protected]. The post 9 expertov sa vyjadrilo k tomu, prečo má zmysel zapájať CSS publisherov do affiliate kampane first appeared on Dognet Affiliate Network.

prejsť na článok

Májové novinky pre inzerentov

Ani sme sa nenazdali a prvý polrok 2023 máme takmer za sebou. Čo všetko sme v Dognete za uplynulé mesiace zažili, zhrnuli vo videu Zuzka a Nela. Dognet oslavuje 10 rokov Rok 2023 je v Dognete špeciálny. V lete oslávime naše 10. narodeniny! Mám

prejsť na článok

Aprílové novinky pre publisherov

Marec ubehol ako voda a práve tej nás čaká viac než dosť počas blížiacich sa veľkonočných sviatkov.  Veríme, že nám prinesú pekné počasie, ktoré nás poteší nielen kvôli oblievačke a šibačke, ale taktiež kvôli predpokladanému nárastu objednávok v e-shopoc

prejsť na článok

Májové novinky pre publisherov

Ďalší mesiac je za nami a my sme tu opäť s novinkami pre publisherov. Pred sebou máme máj, lásky čas, ktorý je podľa mnohých tým najkrajším mesiacom z celého roka. Poďme sa pozrieť na to, či nám okrem slnečného počasia a rozvkitnutej prírody vyčaria úsmev

prejsť na článok

Marketingové ciele úspešnej Facebook kampane pre začiatočníkov

Prečo vyhadzovať nezmyselné peniaze za klasickú reklamu, ak môžete mať efektívnu reklamnú kampaň už za pár klikov? Reklamná kampaň na sociálnych sieťach sa stáva najefektívnejšou acenovo prijateľnou variantou na trhu. Kspusteniu reklamnej kampane na Faceb

prejsť na článok

Júnové novinky pre publisherov

Leto nás pripravuje na svoj príchod nádherným počasím, a preto nepochybujeme, že mnohí z vás už vycestovali na výlety a dovolenky. Či už sedíte na terase dobrej kaviarne, doma na záhrade, alebo nás počúvate ako podcast pri bazéne, sme radi, že ste tu opäť

prejsť na článok