7 (sedmoro) pre textovanie ako po masle

Písanie je pre niekoho hra, pre niekoho nutné zlo, pre niekoho zábava, pre niekoho otrava, pre niekoho malina, pre niekoho vášeň, pre niekoho predmet prokrastinácie. Aby sa vám ľahko, sviežo a dobre písalo, dám vám 7 jednoduchých námetov. Som predsa pisateľka textov pre biznis i pre radosť. 1. POZORUJTE, POČÚVAJTE, ZAPISUJTE A potom píšte. POZORUJTE ĽUDÍ OKOLO SEBA čo robia, ako sa správajú, kam chodia, čo ich baví. POČÚVAJTE ľudí okolo seba o čom rozprávajú, aké témy riešia, čo ich zaujíma, na aké problémy hľadajú riešenia. ZAPISUJTE si všetky podnety, ktoré vám cinknú do nosa. Ani neviete, kde a kedy sa vám skutočne zídu. Tí ľudia okolo sú vašimi zákazníkmi (stálymi, potenciálnymi, inšpirujúcimi). Dobrý predajca plní potreby zákazníka. Je copywriter o niečo horší? 2. SPÁJAJTE Spájanie zdanlivo nezlučiteľných vecí MÁ ZMYSEL. Aj zdanlivo nesúvisiace témy je možné istým spôsobom spojiť. A hlavne prepojiť s vaším produktom alebo vašou službou. Tak: vytvoríte novú možnosť používania prídete na nový spôsob riešenia problému pomôžete potenciálnym zákazníkom vidieť vo vašom produkte či službe úžitok pre seba. Ja som už do textov spojila: taxi službu s fašiangami či históriou umývania rúk vláčik separáčik a triedenie odpadu plynové ohrievače a atmosféru nočného Paríža efektívnu komunikáciu a svadobné prípravy matrace a lietajúce objekty Hľadajte neobvyklé možnosti na najmenej očakávaných miestach, zaujmite stálych i potenciálnych klientov, ale hlavne dávajte nové riešenia a rozvíjajte fantáziu vašich klientov. Hromaďte nápady a majte aktívnu databázu 3. HROMAĎTE NÁPADY Poznáte to? DNES ŽIADNA MYŠLIENKA. ÚPLNE DUTÁ HLAVA. Akokoľvek sa SNAŽÍTE vytlačiť námet na nový text, nový blog, nový príspevok na sociálne siete, NEJDE to. Mozog pracuje na plné obrátky, ale nič DOBRÉ nevyprodukuje. Stáva sa to. Aj mne. Aj pri písaní pre klientov. Čo zaberá? DATABÁZA NÁPADOV. Lebo sú jednoducho dni a chvíle, keď sršíme novými podnetmi, myšlienkami, prepojeniami. Vtedy ich nezaháňajte. Vtedy ich jednoducho spisujte a vytiahnete v príhodnú chvíľu. Vo chvíli, keď máte úplne DUTÚ hlavu. 4. OPAKUJTE, lebo ZÁKAZNÍCI TO PROSTE NEVEDIA Mám skúsenosť, že klient je prekvapený, že jeho zákazníci niečo nevedia. Stretávam sa s tým, že môj klienti si myslí, že to (vlastnosť produktu, benefit, návod na použitie) jeho zákazník vie (má vedieť) lebo o tom už toľko písal, lebo to už toľkokrát prezentoval, lebo to by už mal zákazník vedieť. Apropo, kto si pamätáte, čo ste robili pred týždňom presne v tomto čase? Denne sme obklopení množstvo informácií, podnetov, highlitov, dôležitých správ, že častokrát zabúdame na svoje dôležité stretnutie, aj keď ho máme poznačený v diári. Na sľub, ktorý sme dali rodine/klientom/svojim deťom; na vybavenie nejakej zdanlivej maličkosti ako platba účtu za telefón. A na oplátku očakávame od klienta, že si bude pamätať niečo, čo sme niekedy spomenuli (možno aj 3x za sebou) na sociálnej sieti alebo sme o tom písali v blogu. Heuréka (nie ten radca nákupov), ale ako citoslovce. Sláva tomu: že môžeme o jednej veci písať aj viackrát že opakovanie je matka múdrosti že aj hrdina, keď sa vydá na svoju cestu, potrebuje viac lákadiel, aby ju prešiel že lojálny klient sa buduje postupne a pomaly že klient je vďačný za pripomenutie/zopakovanie/ozrejmenie viackrát. Toto nie je copywriterská zručnosť, lež načúvanie potrebám klienta a predávanie spôsobom, ktorým to chce sám klient. Ja to robím tiež a práve tie podnety od klientov majú dobrý vplyv na iných klientov 5. RECYKLUJTE Pssst, toto nikomu nepovedzte. Keď nemáte žiadny nápad, RECYKLUJTE. Ako sa hovorí v istej reklame destilujeme, destilujeme, destilujeme, tu môžeme parafrázovať recyklujeme, recyklujeme, recyklujeme. Ono to funguje. Na sociálnej sieti máte pár sekúnd/minút na zaujatie. Ľudia, ktorých ste zaujali pred rokom, možno zabudli. Ľudia, ktorých ste pred rokom nepoznali, nečítali. Ľudia, ktorých ste pred rokom poznali, prehliadli. Zoberte si na paškál tému, ktorá bola pútavá/vzbudila pozornosť v minulosti. Trochu ju oprášte. Niečo pridajte. Kúštik prerobte. Dajte nové foto/video. A pustite do sveta. To isté platí aj pre blogové príspevky. Isto máte na webe blog, ktorý mal v minulosti dobrú čítanosť. Upravte ho, pridajte novú informáciu a pozorujte, ako sa bude správať v novom šate. Ušetríte pár minút premýšľania, oslovíte a prinesiete novú informáciu novým ľuďom. 6. TVORTE PRÍBEHY Píšte príbehy, ktoré zaujmú Príbehy zaujmú, príbehy stiahnu pozornosť klienta, príbehy predávajú. Možno skôr kúpite plynový ohrievač pre vašu terasu, keď vám budem písať o atmosfére parížskeho Monmartru. Alebo si skôr postavíte vlastnú zimnú záhradu, keď vám opíšem letné noci pod hviezdami, čo si užijete vo dvojici pozorovaním nočnej oblohy aAlebo začnete triediť odpad, keď vám rozpoviem príbeh o veľrybe, ktorá toho už mala fakt dosť a začala zbierať odpad z mora sama. Pozornosť zákazníkov si viac ako cez produkty získate vaším príbehom autentickým, osobným i zdanlivo obyčajným. Príbehom vašej značky. Príbehom vášho života. Príbehom vášho produktu. Príbehom vášho zákazníka, ktorý je spokojný s vaším produktom. Na cestu hrdinu vysielajú svojich zákazníkov aj svetoznáme značky, tak to odvážne vyskúšajte aj vy. Život je jeden príbeh. Deň je jeden príbeh. Hodina je jeden príbeh. A možno pokračovať ďalej Okolo nás je nekonečné množstvo príbehov, ktoré zažívame, počujeme, vidíme, vnímame, prežívame, vychutnávame si. Príbehy, z ktorých sa učíme alebo ich žijeme v malých obmenách dokola, aby sme sa niečomu naučili. Príbehy, ktoré si sami vyberáme, aj tie ktoré si sami nevyberieme. Príbehy, príbehy, príbehypre písanie textov dôležité ako soľ. Príbehy klientov, ich rodín, ich známych, ich zamestnancov, ich klientov. Všetky sú zaujímavé a stoja o zmienku. Len nájsť správnu chvíľu a moment, ako ich použiť, ako ich poslať ďalej, ako nimi vysloviť dobrú myšlienku, ako nimi predať produkt alebo službu. S príbehom to ide omnoho ľahšie, uveriteľnejšie, realistickejšie, predstaviteľnejšie, zasiahnuteľnejšie. Možno chcete zažiť podobný príbeh, možno chcete pomôcť hrdinovi príbehu, možno chcete byť ako hrdina príbehu, možno sa chcete mať ako hrdina príbehu. Možnotu si doplňte vlastnú odpoveď. Najdôležitejšie ale je, aby ste si tie svoje životné príbehy žili a písali sami 7. PREBUĎTE pani EMÓCIU Lepšie, ako predávať produkt, je predávať pocit.Prečo nikdy nejde o informáciu, ale tiež o pocit?Zákazníci zabudnú, čo ste urobili/napísali/povedali.Väčšinou nezabudnú na pocit, ako sa sami pri tom cítili.Zdroj: Michaela Mužíková Toto je inšpirácia od inej copywriterky, s ktorou súhlasím. Ani ja nevymýšľam koleso, keď už existuje. Radosť, hnev, strach, smútok, dôvera, zvedavosť, sklamanie, túžba, obava, nadšenie, prekvapenie, znechutenie, sklamanie, Akú emóciu napĺňa váš produkt? Akú chcete, aby napĺňal? Akú chcete, aby nenapĺňal? Používajte slová, ktoré vyvolávajú istú emóciu. Emócie podporujú predaj. Emócie ovplyvňujú správanie. Emócie dokážu ľudí ovládnuť. Emócie prinútia ľudí správať sa istým spôsobom. Pracujte (cielene) s emóciami aj pri písaní textov a získate viac. Ak máte otázku k písaniu textov, ktorá vám behá hlavou, proste mi ju napíšte. Presne tak, ako ju máte v hlave. Možno už to, že mi ju pošlete vám odhalí to, aké je riešenie. Keď nie, odpoviem ja. Nech vám to píše, ako má The post 7 (sedmoro) pre textovanie ako po masle appeared first on ANIČKA HRÍBIKOVÁ.

prejsť na článok

Letné menu

Sezónna ponuka  Jún, Júl 2023 Hubová polievka s cícerom

prejsť na článok

Bryndzové halušky

Bryndzové halušky tak ako ich máme radi. Bryndza rozmiešaná so zakysanou smotanou a slanina opražená na masle.    

prejsť na článok

Fazuľové struky so strúhankou

Konzervované fazuľové struky prehrejeme, precedíme a vysypeme na teplú misu. Strúhanku opražíme na masle a posypeme ňou fazuľu. Všetko polejeme kyslou smotanou. Podávame so zemiakovou kašou.

prejsť na článok

Elegancia a jednoduchosť. Toto sú top svadobné trendy súčasnosti

Špičkové trendy v kombinácii čistej elegancie, vysoko efektných sukní a sofistikovaného oblečenia sú najdôležitejšie prvky, ktoré určujú nastavenie svadobných štýlov pre súčasný a budúci rok. V štýle Meghan Markle Prekrásne zdobenie je minulosťou, a to v

prejsť na článok

Co obléct pejskovi na svatbu?

Svatba je velká událost a všichni jsou podle toho náležitě oháknutí. Nesmíme zapomínat ani na našeho psa – u většiny pejskařů ani on nesmí na svatbě chybět. Co pejskovi právě na svatbu pořídit? foto: Kristýna Kvapilová Svatební obojky a vodítka N

prejsť na článok