3 tipy pre lepšiu organizáciu času

Mám toho veľa Túto frázu počúvam až príliš často. Zdá sa mi, že niektorí sa tým dokonca ešte chvália. Pritom toho ani tak veľa nemajú, len si nevedia správne organizovať čas a byť efektívni. Keď toho nemáš veľa, asi robíš niečo nesprávne Byť zaneprázdnený je proste „in“. V dnešnej spoločnosti sa to žiaľ stalo akýmsi štandardom. Mať toho veľa a mať toho veľa je obrovský rozdiel. Psychický nátlak Životné tempo sa v posledných rokoch neuveriteľne zrýchlilo. Na každého človeka sú kladené obrovské nároky. Nároky, na ktoré naša psychika často nie je stavaná. Stres slúžil v minulosti ľuďom hlavne na to, aby prežili, aby dokázali podať fyzický výkon, utekať pred nebezpečenstvom, zachrániť sa. Dnes sa už do takýchto situácii našťastie nedostávame. Chronický stres, spôsobený veľkými nárokmi, nie je pre nás nijako výhodný, práve naopak. Dlhodobo môže spôsobovať nielen psychické, ale aj fyzické problémy. Stres je veľmi komplexná a rozsiahla téma. Zámerom tohto článku nie je podrobne rozoberať jeho dopady na človeka. S efektívnou organizáciou času môžeme predísť mnohým situáciám, ktoré by nám mohli škodiť. 3 tipy pre lepšiu organizáciu času Rozhodne neponúkam recept na efektivitu. Tieto 3 tipy by som však na začiatok odporučil každému, kto si chce lepšie organizovať čas. 1. Čo je dôležité? Je mnoho naliehavých vecí, ktoré nemusia byť zároveň dôležité. Pre mňa to sú napríklad prednášky na vysokej škole. Poznám ľudí, ktorí idú na prednášku len preto, aby im náhodou niečo neušlo. Aby mali dobrý pocit z toho, že tam boli. Pritom tam presedia 90 minút a vôbec nedávajú pozor. Nie len, že z toho nič nemajú, dokonca ešte zabili 90 minút času, kedy sa mohli napríklad efektívne učiť. U nás na medicíne to je tak, že máme väčšinou školu každý deň od ôsmej ráno do pol štvrtej poobede. Na niektorých hodinách sa byť oplatí, iné nie sú vôbec prínosné. Preto si selektujem, kam pôjdem a čo vynechám. Vďaka rozdeleniu vecí na dôležité a nedôležité získavam čas na učenie, prácu, priateľku, rodinu, kamarátov, osobný rozvoj, učenie sa cudzieho jazyka, šport a mnoho ďalších aktivít, ktorým sa chcem venovať. 2. Prevencia prokrastinácie Niektorí ľudia majú tak málo povinností, že majú pocit, že stále stíhajú. Premrhajú čas a nakoniec zistia, že nestíhajú vôbec. Čím viac veciam sa venujem, tým viac času mám. Vysvetlím. Predtým, ako som si našiel prácu, som sa venoval len škole. Len tak tak mi to vychádzalo z časom, všetko mi trvalo dlho. Keď som si našiel popri škole prácu, musel som sa viac snažiť, rýchlejšie sa učiť, menej odkladať veci na neskôr. Vedel som, že poobede idem do práce, preto som sa musel stihnúť všetko naučiť doobeda. Čím viac povinností si zaradím do kalendára, tým efektívnejší budem, pretože budem mať menej času na nezmyselné a nepotrebné aktivity. Budem mať väčšiu motiváciu stíhať to, čo je pre mňa dôležité. Samozrejme to platí len do určitej miery. Od istej hranice, keď si toho človek na seba naloží až príliš, to už môže ísť dolu vodou. 3. Dlhodobý plán Plánujem si svoj život na týždennej báze. Viem, čo chcem za týždeň stihnúť a kam sa posunúť. Keď mám veľa práce v nejaký deň, škole sa budem venovať v iné dni. Prevzaté z knihy S. Covey: 7 návykov skutočne efektívnych ľudí Stanovím si priority podľa cieľov, ktoré som si na daný týždeň nastavil. Na tie sa snažím zamerať, sú najdôležitejšie. Je dôležité premýšľať aj v dlhodobom horizonte. Každý máme len obmedzený čas. Nemôžeme sa venovať na 100 percent všetkému. Vždy sa rozhodujeme, koľko času v konkrétnom období investujeme do rodiny, koľko do práce, školy, cvičenia Keď sa nepotrebujem súrne učiť na skúšky, venujem škole napríklad len 20 percent času. Tým pádom môžem venovať práci 80. Počas skúškového to je opačne. Tento systém u mňa funguje už štvrtý rok. Stereotyp nie! Je skvelé venovať sa viacerým veciam. Dá sa to. Je to jednoduchšie, než sa zdá. Ja som človek, ktorý potrebuje neustále zmenu. Keby som sa mal venovať len jednej veci, veľmi by som trpel. Keď už mám školy dosť, teším sa do práce, kde sa odreagujem. Keď už mám dosť práce, teším sa zase na školu. Tento článok nie je zaručený postup na vyriešenie problémov s nedostatkom času. Sú to len 3 tipy, ktoré fungujú u mňa. V budúcnosti sa s Vami rád podelím o ďalšie. A ako si organizujete svoj čas Vy? Prajem Vám krásny a produktívny týždeň. Príspevok 3 tipy pre lepšiu organizáciu času je zobrazený ako prvý na Piano Boost.

prejsť na článok

Tipy na modernizáciu kancelárskych priestorov

Kancelárske priestory sú pre podnikateľské subjekty veľmi dôležité a už v dostatočnom predstihu si podnikatelia dávajú záležať, aby boli pekné, útulné a zároveň reprezentatívne. Ak uvažujete nad modernizáciou kancelárskych priestorov, ponúkame vám tipy, k

prejsť na článok

Inovujte systém vášho obchodu a kúpte si lepšiu pokladňu

Podnikanie nie je jednoduchá činnosť, o čom vás veľmi rýchlo presvedčí pár nemilých faktov hneď v úvode. Našťastie existuje niekoľko jednoduchých doplnkov a spôsobov, vďaka ktorým si môžete jednotlivé veci uľahčiť. Nová registračná pokladňa má niekoľko vý

prejsť na článok

Čo je Manažment času alebo TimeManagement

Čas sú peniaze. Preto musíme s ním narábať efektívne. Time management je disciplína o efektívnej alokácii času s cieľom zvýšiť osobnú produktivitu. K hlavným stratégiám time manažmentu patrí vytýčenie cieľov, určenie priorít, vytvorenie zoznamu úloh, zníž

prejsť na článok

Čo je nové vo vašej kase?

Aktualizovaná verzia aplikácie moja kasa je na svete! Aby sme ju pre vás ešte vylepšili, doplnili sme nové funkcie. Tie vám môžu pomôcť ešte viac sprehľadniť predaje a efektívnejšie plánovať biznis. Okrem toho si po novom môžete v nastaveniach účtu zvoliť

prejsť na článok

Efektívne využitie JUMBO súprav v moderných prepravných riešeniach: Praktické tipy od LEDAP s.r.o.

24 októbra, 2023Efektívne využitie JUMBO súprav v moderných prepravných riešeniach: Praktické tipy od LEDAP s.r.o. V dnešnom rýchlo sa meniacom svete prepravy je dôležité mať k dispozícii efektívne a spoľahlivé nástroje, ktoré umožnia rýchle a b

prejsť na článok