Performance Max: Predstavujeme nový typ smart Google Ads kampaní

Páčilo by sa vám, keby ste sa mohli ako firma či e-shop propagovať v rámci celého inventára Google len v jedinej kampani? Performance Max spojí zobrazovanie vizuálnych a textových reklám s produktami. Kedy je vhodné ju používať a aké hlavné benefity vám prinesie? Naši ppc špecialisti majú Performance Max kampaň už vyskúšanú a v článku sa s vami podelia o zistenia a výsledky. Čo sú kampane Performance Max? Kampane Performance Max sú pomerne novým typom Google Ads kampaní, zameraných na maximálny výkon. Umožňujú firmám propagovať sa v rámci celého inventára Google. A postačí im na to iba jediná kampaň. Performance Max zahŕňa v sebe zobrazovanie na základe kľúčových slov vo vyhľadávacej sieti, smart shopping kampane, resp. inteligentné nákupné kampane, ale aj lokálne kampane. Ich cieľom je zobrazovanie vizuálnych aj textových reklám v kombinácií s produktami cez jednu jedinú kampaň.  Navyše pomocou strojového učenia Google optimalizuje vašu kampaň na maximálny výkon podľa vopred stanovených cieľov, a to všetko v reálnom čase naprieč všetkými kanálmi. Jednoducho povedané „algoritmus preberá kontrolu“, aby vyťažil maximum z vašich kampaní.  Benefity Performance Max kampaní Google hovorí o množstve výhod kampaní s maximálnym výkonom. Tu je ich zhrnutie:  1. Medzi hlavné výhody patrí vyššia návratnosť investície. Takisto nepotrebujete kampane extrémne testovať. Z toho plynie menej pokusov a omylov, čo vám v neposlednom rade ušetrí náklady a zvýši ROAS, zníži PNO či cenu za konverziu. 2. Keďže reklamy sa optimalizujú automaticky podľa vášho cieľa a výkon je poháňaný AI (umelou inteligenciou), ktorá sa neustále učí zo skúseností a prispôsobuje sa novým trendom, tak kampaň Performance Max začne prinášať výsledky rýchlejšie v porovnaní s kampaňou s manuálnou optimalizáciou.   3. Efektívnejšie prehľady. To je to, na čom by vo všeobecnosti Google mohol zapracovať. Avšak pri kampaniach pre maximálny výkon Google zobrazuje podrobné informácie ako info o reklame, oslovených publikách, vplyve a úpravách pre optimalizáciu. Tieto prehľady pomôžu nasmerovať kampaň tým správnym smerom. 4. Síce sa kampane nastavujú jednoducho, no vyžadujú kvalitné podklady a prepojenie účtu s kanálmi či nástrojmi ako sú napríklad  Youtube alebo Google Merchant Center. Podobne ako pri nákupných kampaniach. Avšak ich výkonnosť závisí od cieľa, ktorý si vyberiete pre svoju kampaň ihneď v prvom kroku. Informácie čerpajú z údajov, ktoré o svojom publiku zadáte. To znamená, že kampane sú optimalizované tak, aby oslovili najhodnotnejšie publikum. Nové možnosti, ktoré priniesol posledný update PMAX Snaha vývojárov v Google implementovať do kampaní stále viac nových „fíčurjek“ na vylepšenie prehľadov či zacielení je neutíchajúca. Väčšinou ide o funkcie starších typov kampaní implementovaných práve do typu Performance Max (PMAX). Pozrime sa na posledné update: Objavila sa nová sekcia s názvom Obsah, slúžiaca k vylučovaniu umiestnení. Prostredníctvom nej je možné vylúčiť weby, kanály a videá na YouTube, aplikácie a kategórie aplikácií. Podobne ako sme zvyknutí pri obsahovej sieti. Pokiaľ umiestnenie vylúčite v tejto sekcii, môže sa stať, že v niektorých účtoch to ešte funguje zastaralo a odstráni sa na úrovni účtu. No v iných to už môže fungovať po novom a  naozaj umiestnenie vylúči na úrovni kampane.  Druhý aktuálny update, ktorý stojí za zmienku, je možnosť pridať HTML5 ako podklad pre Performance Max. Začalo to byť umožnené niektorým účtom, pričom v rámci jednej skupiny podkladov sa dá pridať len jeden súbor HTML5. Odporúčania, tipy a najlepšie postupy pre Performance Max kampane Aj keď Google hovorí, že väčšinu práce urobí za vás, predsa len existuje niekoľko osvedčených postupov, ktorých sa treba držať.  1. Pred spustením si starostlivo stanovte ciele, ktoré očakávate od svojej kampane. Predaj, oslovenie potenciálnych zákazníkov, návštevy, propagovanie akcií. Pozor, kampane Performance Max sú k dispozícií len pre vyššie spomenuté ciele.  2. Taktiež používajte čo najviac podkladov. Patria sem videá, reklamné texty, obrázky, premyslená výzva na akciu alebo kvalitný informačný feed na zobrazovanie produktov. Keďže kampane využívajú strojové učenie, tak je vhodné mať čo najviac podkladov. Následne viete vyhodnotiť, ktorý z nich je najefektívnejší a ďalej s ním pracovať, prípadne doplniť kampane o nové podklady. 3. Získajte čo najviac informácií o svojom publiku. Od ich záujmov, polohy, až po jazyky. Skrátka poskytnite Google dostatok informácií, na koho chcete zacieliť.  4. Nezabudnite do kampaní pridať čo najviac voliteľných požiadaviek, ako sú dynamický remarketing, signály, alebo prepojiť služby Google Moja Firma.  5. Skontrolujte sledovanie konverzií a uistite sa, že konverzie sa merajú správne. V čase písania článku sa Google ostýchal s jednoznačnou odpoveďou, či kampane Performance Max nahradia nákupné kampane, no čoraz viac hlasov hovorí o tom, že tomu tak bude. Preto je možné očakávať postupné vytlačenie klasických shopping kampaní a dokonca aj tých smart shopping. Ich nástupcom pravdepodobne budú Performance Max kampane. Z toho vyplýva, že treba počítať  s podstatnou časťou konverzií zo zobrazovania v nákupoch Google. A na to je potrebné mať kvalitne nastavené meranie konverzií a ich hodnotu objednávok. V ideálnom prípade ich spúšťajte, keď máte na svojom účte aspoň 30 konverzií za posledných 30 dní, inak bude mať Google problém s identifikáciou vzorov zákazníkov.  Výsledky po implementovaní kampaní Performance Max U nás v High5 sa ppc nadšenci ihneď po možnosti implementácie nového typu kampane  pustili do testovania a jej nastavovania. Po niekoľkých týždňoch vyberáme dve porovnania výkonnosti. V obidvoch prípadoch porovnávame výkonnosť celého účtu od dátumu implementácie Performance Max kampaní s rovnakým časovým rámcom pred spustením kampaní na maximalizáciu výkonnosti.  Kým v prvom prípade sme ich spustili pre e-shop, v druhom prípade sme ich otestovali na ponuke lektorských služieb.  V predchádzajúcom obrázku si môžeme všimnúť celkový nárast konverzií v účte, ktorý bol 42% v rámci konverzií a v rámci hodnoty objednávok až o 80%, pričom v účte bežali pred spustením nového typu kampaní aj klasické nákupné kampane. Celkovo Performance Max kampane od spustenia priniesli z celého objemu nákupov 35 719,18€ až 27 977,47€.  Graf vyššie pojednáva o časovom rámci, kedy boli Performance Max kampane spustené. Vidíme nárast kliknutí a hlavne konverzií.  Keďže kampane sa zobrazujú aj vo výsledkoch vyhľadávania a obsahovej sieti, tak sme ich skúsili nastaviť pre firmu zaoberajúcu sa lektorskými kurzami.  V tabuľke nižšie porovnávame počet konverzií (odoslaných dopytov) v rámci celého účtu za dve rovnaké obdobia pred a po spustení. V tabuľke vyššie vidíme, že v porovnaní s predchádzajúcim obdobím, kedy neboli spustené nové kampane, bol nárast konverzií o 40,98%. Taktiež je vidno dominantný podiel všetkých konverzií v rámci celého účtu, kde kampane na maximalizovanie výkonu priniesli až 60 dopytov z celkového počtu 86. Na druhej strane je to spôsobené aj tým, že z ostatných searchových kampaní vidíme pokles v rámci dopytov, čo je možné pripisovať tomu, že nová kampaň „pohltila“ a obmedzila ostatné kampane, takže v konečnom dôsledku priniesli menej dopytov.  Kampane zamerané na maximalizáciu výkonu sú jednými z mnoho smart noviniek, ktorými sa Google snaží pravidelne zjednodušiť nastavenie či analyzovanie kampaní. Výhody sú nespochybniteľné a je len otázkou času, kedy umelá inteligencia preberie významnú rolu pri ppc kampaniach. Avšak kreatívnu a strategickú stránku nikdy nedokážu nahradiť. Preto u nás v High5 dávame Performance Max kampaniam zelenú s tým, že to môže byť partnerstvo s množstvom pádov a vzostupov, kde bude potrebné brať ohľad hlavne na dáta.  Nie je vám niečo jasné, máte pripomienky, alebo nám chcete len niečo odkázať? Kľudne nám zanechajte koment ? priamo pod článkom. Budeme len radi! ? Zdroje: https://www.uplers.com/blog/google-ads-performance-max/ https://topgrowthmarketing.com/google-performance-max/#3-performance-max-case-study https://www.sas.com/sk_sk/insights/analytics/what-is-artificial-intelligence.html https://www.ppchero.com/google-performance-max/?cn-reloaded=1 Príspevok Performance Max: Predstavujeme nový typ smart Google Ads kampaní je zobrazený ako prvý na High5.sk.

prejsť na článok

Google Performance Max: Najčastejšie problémy a riziká

Kampane Performance Max sú veľkým krokom vpred. Množstvo ľudí si však ešte neuvedomuje všetky problémy a riziká, ktoré s nimi prichádzajú. V tomto článku sa o nich dozviete všetko potrebné, vďaka čomu sa budete môcť lepšie rozhodnúť, či sú pre vás Perform

prejsť na článok

Predstavujeme 16 gigantov ovládajúcich trh: Toto sú akciové spoločnosti od ktorých sa oplatí učiť

Na svete existujú akciové spoločnosti, ktorých produkty používame všetci každý deň a pritom si ani neuvedomujeme, že ich je len pár. Presnejšie, firiem, ktoré kontrolujú takmer celý trh, je iba 16. Na základe ziskov, počtu zamestnancov a odkazov na Google

prejsť na článok

Ako sa dostať na prvú priečku v Google? Nedá sa zaručiť, no dá sa k nej priblížiť

Ako sa dostať na prvú priečku v Google vyhľadávaní? Opakuje sa to pravidelne! Osloví nás klient, pretože svoj web nevie nájsť vo vyhľadávači Google. Alebo je na veľmi nízkych pozíciách. Požiadavka je teda jasná: Prvá priečka v Google, tak ako to má konku

prejsť na článok

2 hlavné kanály google reklamných kampaní

Pri konkurencii eshopov na vo vyhľadávaní Gooogle je super vedieť, ktoré stratégie použiť aby ste dosiahli vaše predajné ciele. Aká je najlepšia platforma Google Ads pre môj Eshop? Existujú dve hlavné prostredia, v rámci ktorých môžete inzerovať svoje p

prejsť na článok

Google Performance Max kampane: Ako fungujú a kto ich využije?

Spoločnosť Google pridala v posledných rokoch do svojho portfólia množstvo automatizovaných nástrojov. Jedným z nich sú aj Performance Max kampane, o ktorých si dnes povieme. V článku sa dozviete, aké ovládacie prvky v kampaniach nájdete, aké výhody vám p

prejsť na článok