ŽIVICA vo svojich vzdelávacích projektoch SADOVO, ZELENÁ ŠKOLA, MESTSKÉ VČELY, ZÁHRADA, KTORÁ UČÍ, VZDELÁVACIE CENTRUM ZAJEŽOVÁ a ZAJEŽOVSKÁ ŠKOLA, inšpiruje učiteľov aj rodičov ako sa zmysluplne učiť vonku. Tu je niekoľko dôvodov, prečo.
Objednajte si kurz aktualizačného vzdelávania o učení vonku priamo u vás v škole. Živica už 23. rok prináša inovácie vo vzdelávaní a spolupracuje so stovkami škôl ročne na známych vzdelávacích a environmentálnych projektoch a programoch ako je Komenské
Aj vďaka vašim 2% z dane môžeme školy vzdelávať v tom, ako učiť zmysluplne, interaktívne a zážitkovo vonku. Za posledné 2 roky sme vyškolili a inšpirovali 457 pedagógov, ktorí spoločne odučili mimo triedu viac ako 13 700 žiakov. S vašou podporou vieme šta
Učenie vonku a prenesenie časti vyučovania mimo triedu sa stalo efektívnym, zdravie podporujúcim a zároveň kreatívnym spôsobom vzdelávania detí od základných škôl až po stredné. Teraz máte príležitosť priniesť tento spôsob výučby aj do vašej školy. Na zá
Pomocou prírodných materiálov vytvoríme modely atómov a zoznámime sa s Bohrovým modelom atómu. TÉMA: Bohrov model atómu CIEĽ: Rozlíšiť jednotlivé elementárne častice a ich usporiadanie v atóme. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celo
Zoznámime sa s vývinovými štádiami živočíchov. TÉMA: životné cykly živočíchov, vývin živočíchov CIEĽ: Porozumieť, že živočíchy sa postupne menia – rastú, vyvíjajú sa, dospievajú, starnú. Rozoznať mláďatá rôznych druhov živočíchov, zistiť, že sa nemusia v
Vyskúšajme si vytvoriť model vodného toku a zistiť aký vplyv na neho majú prekážky, vegetácia alebo sklon. TÉMA: transport, rozrušovanie, erózia CIEĽ:Uvedomiť si funkciu vegetácie pri zadržiavaní vody v krajine. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 15 minút R
Precvičíme si slovnú zásobu na modeli ľudského tela vyrobeného z prírodných materiálov. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45
Využijeme plody prírody na precvičenie váženia a premeny jednotiek. Okrem toho si oprášime zručnosti z bežného života. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia. VEK:
Pomocou prírodných materialov vymodelujeme rastlinnú a živočíšnu bunku. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: pri
Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot
Skúmajme kde sa vyskytuje viac hmyzu na školskom dvore. Ako vplýva teplota na výskyt hmyzu. TÉMA: bezstavovce CIEĽ: Uvedomiť si, že pavúky a chrobáky vyliezajú z úkrytov v závislosti od teploty prostredia. Všimnúť si rozmanitosť bezstavovcov a ekosystému
Zopakujeme si historické udalosti a chronologicky ich zoradíme s použitím časovej osi. TÉMA: historické obdobia vývoja CIEĽ: Zopakovať učivo vlastivedy/dejepisu. VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: kartičky s
Zorientujeme sa na školskom dvore pomocou kompasu a úloh rozmiestnených po aeráli. TÉMA: kompas CIEĽ: Zopakovať a upevniť si vedomosti o určovaní svetových strán a používaní kompasu. . VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 − 30 minút ROČNÉ OBDOBIE: je
Overíme teoretické znalosti o podobnosti trojuholníkov na školskej budove TÉMA: podobnosť trojuholníkov CIEĽ: Zopakovať si podobnosť trojuholníkov a využiť ju v praxi. VEK: 9.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 30 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného
Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri. VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O