Úvod - Hurá von

ŽIVICA vo svojich vzdelávacích projektoch SADOVO, ZELENÁ ŠKOLA, MESTSKÉ VČELY, ZÁHRADA, KTORÁ UČÍ, VZDELÁVACIE CENTRUM ZAJEŽOVÁ a ZAJEŽOVSKÁ ŠKOLA, inšpiruje učiteľov aj rodičov ako sa zmysluplne učiť vonku. Tu je niekoľko dôvodov, prečo.

prejsť na web

Akreditované aktualizačné vzdelávanie o učení vonku

Objednajte si kurz aktualizačného vzdelávania o učení vonku priamo u vás v škole. Živica už 23. rok prináša inovácie vo vzdelávaní a spolupracuje so stovkami škôl ročne na známych vzdelávacích a environmentálnych projektoch a programoch ako je Komenské

prejsť na článok

2% z dane na podporu učenia vonku

Aj vďaka vašim 2% z dane môžeme školy vzdelávať v tom, ako učiť zmysluplne, interaktívne a zážitkovo vonku. Za posledné 2 roky sme vyškolili a inšpirovali 457 pedagógov, ktorí spoločne odučili mimo triedu viac ako 13 700 žiakov. S vašou podporou vieme šta

prejsť na článok

ŠKOLY V OUTE prihlasovanie do ročného projektu o učení vonku

Učenie vonku a prenesenie časti vyučovania mimo triedu sa stalo efektívnym, zdravie podporujúcim a zároveň kreatívnym spôsobom vzdelávania detí od základných škôl až po stredné. Teraz máte príležitosť priniesť tento spôsob výučby aj do vašej školy. Na zá

prejsť na článok

Metodika: CHEM 8. roč. ZŠ Atómy pod lupou

Pomocou prírodných materiálov vytvoríme modely atómov a zoznámime sa s Bohrovým modelom atómu. TÉMA: Bohrov model atómu CIEĽ: Rozlíšiť jednotlivé elementárne častice a ich usporiadanie v atóme. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celo

prejsť na článok

Metodika: BIO 5.- 6. roč. ZŠ Kolobeh života

Zoznámime sa s vývinovými štádiami živočíchov. TÉMA: životné cykly živočíchov, vývin živočíchov CIEĽ: Porozumieť, že živočíchy sa postupne menia – rastú, vyvíjajú sa, dospievajú, starnú. Rozoznať mláďatá rôznych druhov živočíchov, zistiť, že sa nemusia v

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. roč. ZŠ Činnosť vody

Vyskúšajme si vytvoriť model vodného toku a zistiť aký vplyv na neho majú prekážky, vegetácia alebo sklon. TÉMA: transport, rozrušovanie, erózia CIEĽ:Uvedomiť si funkciu vegetácie pri zadržiavaní vody v krajine. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 15 minút R

prejsť na článok

Metodika: AJ 1. a 2. roč SŠ Ľudské telo

Precvičíme si slovnú zásobu na modeli ľudského tela vyrobeného z prírodných materiálov. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia.  VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45

prejsť na článok

Metodika: MAT 5. roč ZŠ Koľko váži kilogram ovocia?

Využijeme plody prírody na precvičenie váženia a premeny jednotiek. Okrem toho si oprášime zručnosti z bežného života. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia.  VEK:

prejsť na článok

Metodika: BIO prima a 1. ročník SŠ Model bunky z prírodnín

Pomocou prírodných materialov vymodelujeme rastlinnú a živočíšnu bunku. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ:  Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: pri

prejsť na článok

Metodika: ANJ 6. – 7. ročník ZŠ Svet okolo nás

Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot

prejsť na článok

Metodika: BIO 6. – 9. ročník ZŠ Vplyv teploty na hmyz

Skúmajme kde sa vyskytuje viac hmyzu na školskom dvore. Ako vplýva teplota na výskyt hmyzu. TÉMA: bezstavovce CIEĽ: Uvedomiť si, že pavúky a chrobáky vyliezajú z úkrytov v závislosti od teploty prostredia. Všimnúť si rozmanitosť bezstavovcov a ekosystému

prejsť na článok

Metodika: DEJ 4. – 6. ročník ZŠ Výlet do minulosti

Zopakujeme si historické udalosti a chronologicky ich zoradíme s použitím časovej osi. TÉMA: historické obdobia vývoja CIEĽ: Zopakovať učivo vlastivedy/dejepisu. VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE:  celoročne POMÔCKY: kartičky s 

prejsť na článok

Metodika: GEO 4. – 6. ročník ZŠ Vyznáš sa na našom dvore?

Zorientujeme sa na školskom dvore pomocou kompasu a úloh rozmiestnených po aeráli. TÉMA: kompas CIEĽ: Zopakovať a upevniť si vedomosti o určovaní svetových strán a používaní kompasu. . VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 − 30 minút ROČNÉ OBDOBIE: je

prejsť na článok

Metodika: MAT 9. ročník ZŠ Aká vysoká je naša škola?

Overíme teoretické znalosti o podobnosti trojuholníkov na školskej budove TÉMA: podobnosť trojuholníkov CIEĽ: Zopakovať si podobnosť trojuholníkov a využiť ju v praxi. VEK: 9.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 30 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného

prejsť na článok

Metodika: BIO 1. ročník SŠ Ako šuští dážďovka

Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri.  VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O

prejsť na článok