Metodika: AJ 1. a 2. roč SŠ Ľudské telo

Precvičíme si slovnú zásobu na modeli ľudského tela vyrobeného z prírodných materiálov. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia.  VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jeseň POMÔCKY: jablká (hrušky ap.), nádoby, kuchynské váhy, kuchynské pomôcky na spracovanie ovocia POPIS: Žiaci sa rozdelia do skupín. V skupinách obkreslia kriedou tieň jedného člena skupiny.  Vzniknuté kontúry spolužiaka skupiny dotvárajú pomocou prírodných materiálov tak, aby vznikol model ľudského tela spolu s jednotlivými orgánmi.  Na záver žiaci po anglicky prezentujú svoj model ostatným skupinám. Počas prezentácie pomenúvajú časti tela, ľudské orgány a ich jednotlivé funkcie. VARIÁCIE: Aktivitu môžeme využiť aj pri výučbe iných cudzích jazykov.  Na biológii môžeme podobným spôsobom stvárňovať telá rastlín či živočíchov. Autorka: Miroslava Gergeľ Čechová, Gymnázium Trebišovská, Košice Pracovný list v PDF na stiahnutie: AJ Ľudské telo  The post Metodika: AJ 1. a 2. roč SŠ Ľudské telo appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: MAT 7. roč. ZŠ Ako vyzerám na papieri?

Ako vyzerám na papieri? alebo zážitkové meranie na školskom dvore? TÉMA: zmenšenie v pomere CIEĽ: VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: papier, ceruzka, pravítko, meracie pásmo POPIS: Žiakov rozdelíme do 3-členný

prejsť na článok

Metodika: FYZ 7.- 8. roč. ZŠ Padák

Overte si princíp fungovania padáku v prírode. TÉMA: odporová sila CIEĽ: Vytvoriť padák z prírodného materiálu.  VEK: 7.-8. ročník ZŠ  DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar, leto, jeseň POMÔCKY: písmená, z ktorých vyskladáme meno Štefan Banič, prírod

prejsť na článok

Metodika: ANJ 6. – 7. ročník ZŠ Svet okolo nás

Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot

prejsť na článok

Metodika: BIO 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  Pozorovanie hľúzkovitých baktérií na koreňoch ďateliny

Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova

Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:

prejsť na článok