Metodika: BIO prima a 1. ročník SŠ Model bunky z prírodnín

Pomocou prírodných materialov vymodelujeme rastlinnú a živočíšnu bunku. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ:  Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: prima a 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: prírodniny zo školského dvora, obrázky buniek POPIS: Žiaci pracujú v skupinách. Úlohou každej skupiny je vytvoriť model rastlinnej a živočíšnej bunky (eukaryotickej vs prokaryotickej) z prírodných materiálov, ktoré žiaci nájdu v areáli školy. Žiakom je dôležité pripomenúť, že organely, ktoré sa vyskytujú v obidvoch typoch buniek, musia byť reprezentované rovnakou prírodninou. Po vytvorení modelov buniek žiaci bunky porovnávajú a zdôvodňujú prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel. Svoje zistenia môžu zapisovať do vopred pripravenej tabuľky s uvedenými organelami. Autorka: Miroslava Gergeľ Čechová, Gymnázium Trebišovská, Košice Pracovný list v PDF na stiahnutie: BIO Model bunky z prírodnín The post Metodika: BIO prima a 1. ročník SŠ Model bunky z prírodnín appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: BIO príma, 1. ročník SŠ  Model bunky

Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova

Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:

prejsť na článok

Metodika: SJL 4. – 5. ročník ZŠ príbehy z prírody

Vytvoríme si krátke príbehy z prírodných predmetov na školskom dvore TÉMA: tvorba viet a príbehov CIEĽ: Rozšíriť si slovnú zásobu. VEK: 4. – 5. ročník ZŠ  DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: prírodniny, špagát, štipce, podložka, pero,

prejsť na článok

Metodika: FYZ 8. ročník ZŠ, Stabilná veža

Vyskúšajme si vlastnými rukami vytvoriť ťažiskovú vežu TÉMA:  ťažisko telesa CIEĽ: Pochopiť význam ťažiska. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: rôzne prírodniny (kamene, konáre, samorasty…), dosky, špagát POPIS:

prejsť na článok

Metodika: CHEM 7. ročník ZŠ Učíme sa orientovať v periodickej tabuľke

Zopakujme si chemické prvky a ich značky TÉMA:  chemické značky a periodická tabuľka CIEĽ: Naučiť sa orientovať v periodickej tabuľke chemických prvkov. VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 35 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: periodická tabuľka prvkov p

prejsť na článok