Tri diagnózy skúsených obchodníkov

Človek by očakával, že čím dlhšie niekto predáva, tým lepší v tom bude. Nuž, neplatí to. Medzi dĺžkou praxe a úspešnosťou obchodníka vôbec nie je priama úmernosť! Rovnako ako neplatí, že čím dlhšie niekto hrá futbal, o to je lepším futbalistom. Od čoho teda závisí úspech obchodníka, ak nie od dĺžky praxe? To je oveľa širšia téma, o tom niekedy nabudúce. Teraz sa chcem zamerať na tri diagnózy, ktorými často trpia práve obchodníci mazáci s viacročnou praxou. A čo je horšie, väčšinou si to ani neuvedomujú. Žiaľ, ak liečba nepríde dostatočne skoro, môže to znamenať postupné zhoršovanie stavu pacienta, niekedy aj koniec jeho kariéry. Netrpíte náhodou niektorou z nich? Prejdime si ich jednu po druhej a uvidíte Diagnóza 1: Prekliatie vedenia Je to stav, keď o vašej problematike a produktoch viete už toľko, že sa viac nedokážete na vec dívať očami vašich zákazníkov. Začnete predpokladať, že aj ostatní o tom vedia toľko čo vy a začnete sa im v komunikácii vzďaľovať. Proste „normálni“ ľudia vám prestanú rozumieť. V predaji je to veľká prekážka – ak vám zákazník nerozumie, pravdepodobne nekúpi. V tomto majú paradoxne výhodu nováčikovia úroveň ich komunikácie je zákazníkom oveľa bližšia. Ak ste v predaji už viac rokov, navyše v tej istej branži, položte si otázku: Je moje vyjadrovanie zrozumiteľné aj pre neodborníka? alebo Pochopil by to aj človek, ktorý o tom nevie nič? Samozrejme záleží na tom, s kým komunikujete ak je to tiež odborník, vtedy je to samozrejme na mieste. Vtedy je to dokonca vaše plus ak viete držať krok aj so skúseným odborníkom. Mnohí z nich to ocenia, pretože takých ľudí nebýva veľa a konečne si s niekým môžu pohovoriť ako rovný s rovným Podstatou je, vedieť sa vašou komunikáciou prispôsobiť zákazníkovej úrovni vedomostí. Diagnóza 2: Zóna komfortu Ak ste šikovný obchodník, rokmi si dokážete vybudovať slušný zákaznícky kmeň, ako hovoria priatelia finančáci Dá to veľa práce – získať klienta, vypiplať a udržať si ho. Postupne, teda ak sa o neho fakt staráte, si s ním vybudujete aj dobré vzťahy. Potom to už ide takmer samé. Už sa toľko nemusíte namáhať stačí , keď kvetinku správne zalievate. Udržať si klientov je tiež náročné. Takže určite je to zaslúžené. Má to ale aj svoju tienistú stránku časom začnete strácať „lovecké“ návyky. Už nezažívate tie odmietnutia, stres a sklamania, ktoré sú bežné pri nových akvizíciách. Hýbete sa v známom prostredí a komunikujete prevažne so znamými ľuďmi. Ale ako to v živote už býva, shit happens. Niektorí z klientov skrachujú alebo zmenia svoju činnosť. Iní zas prejdú ku konkurencii. Zákaznícky kmeň má vždy tendenciu sa časom zmenšovať. Ak ich priebežne nedopĺňate novými odberateľmi, je len otázkou času, kedy sa to stane a vy možno zo dňa na deň prídete o časť obratu. Je síce príjemné bačovať si na známom piesočku a robiť biznis pri kávičke. Ale ak sa tým uspokojíte a priebežne nehľadáte aj nových zákazníkov, v čase keď to budete potrebovať, možno sa už nebudete schopní znova nakopnúť a ísť do prvej línie. Pamätajte na to! Navyše, nového zákazníka nezískate zo dňa na deň 3. Sebapreceňovanie Obchodník, ktorý má roky praxe a možno aj dosahuje dobré výsledky, môže začať mať pocit, že už všetko vie. Je fajn mať skúsenosti a výsledky. Ale veci (aj prostredie) sa neustále menia a vyvíjajú. Preto ak obchodník nenapreduje tiež, začína nevyhnutne zaostávať. Ako obchodník máte tri možnosti ako ďalej rásť: výmena skúseností s inými obchodníkmi, či už vo firme alebo mimo nej (napr. mastermind-skupiny),vzdelávanie a tréning knihy, podcasty, videá, školenia, workshopy a pod.koučing veľmi prínosná metóda, ak máte dobrého kouča Najlepšie je samozrejme tieto formy kombinovať. Pritom nie je dôležité, koľko nových informácií prijmete, ale koľko ich dokážete použiť. Lebo iba to sa v skutočnosti ráta hodnotu nemá informácia samotná, ale iba výsledok jej použitia. A teraz okamih pravdy čo nové ste sa naučili a použili v praxi naposledy? P.S. Ak máte pocit, že prišiel čas posunúť sa vo vašich obchodníckych zručnostiach, mrknite na školenie: Vychytávky moderného predaja. Už 10.11.22 v Trnave! foto: pixabay.com, unsplash.comThe post Tri diagnózy skúsených obchodníkov first appeared on Akopredavat.sk.

prejsť na článok

Nosenie detí a zdravotné obmedzenia detí a nositeľov

V tejto časti webovej stránky sme sa zamerali na najzákladnejšie diagnózy, alebo zdravotné obmedzenia, ktoré môžu mať na nosenie vplyv. Túto časť sme úzkostlivo konzultovali s lekármi a snažili sme sa z odpovedí priniesť zdravý stred. The post Nosenie det

prejsť na článok

Od návrhu až po finálny produkt. Ako prebieha výroba MOE legín a pančúch?

Autor: Dáša Uherková Dátum: 11.05.2022 Čítanie na: 2-3 min. Premýšľali ste niekedy nad tým, aký výrobný postup sa skrýva za výrobou našich legín alebo pančúch? Jedny legíny alebo pančuchy prejdú rukami približne deviatich ľudí, kým si ich môžete

prejsť na článok

Zabráňte vyhoreniu. Poďte s nami na sabatikal.

Ak je nervový systém dlhodobo zaťažovaný, môže dôjsť k stavu, ktorý sa nazýva vyhorenie(burn-out), ktoré je už zaradené medzi klinické diagnózy. Ide o stav, kedy sa náš nervový systém užnevie prirodzene vrátiť do pokojného, uvoľneného stavu, trpíme chroni

prejsť na článok

Ako riešiť súčasnú situáciu v predaji?

alebo chcú firmy od obchodníkov nemožné? Mnohé segmenty už pocítili následky nedávnych zmien – zdražovanie energií, inflácia a očakávanie krízy priniesli nervozitu a zníženie dopytu po ich produktoch a službách. Jednoducho podmienky na trhu sa zmenili

prejsť na článok

Sebaobrana pri cene

Cena je dôležitá súčasť obchodného prípadu, rovnako ako dodacia lehota, splatnosť atď. Napriek tomu je pre mnohých obchodníkov nočnou morou predstava, že zákazník túto tému vytiahne na obchodnom jednaní. Nevedia totiž, ako to správne uchopiť Stretávate

prejsť na článok