Nauč sa písať nadpisy, ktoré zaručene predajú tvoj článok [Návod]

Napísal si skvelý článok nabitý informáciami, no aj týždeň po publikovaní ho videla len tvoja mama, kolegovia z firmy a najlepší kamarát? S veľkou pravdepodobnosťou si urobil chybu, ktorej sa dopúšťajú mnohí, a to aj skúsení copywriteri. Vynikajúcemu článku si dal nefunkčný nadpis. Máš len 3 sekundyTitulok, nadpis H1 či headline – mnoho pomenovaní, jeden účel. Presvedčiť čitateľa, aby otvoril práve tvoj článok. Každý deň na nás vyskakujú desiatky až stovky najrôznejších článkov. Ak chceš, aby si čitatelia otvorili práve ten tvoj, musíš ich zaujať. A máš na to menej než 5 sekúnd. Využi ich preto na 100 % a zvýš čítanosť článkov na firemnom blogu.To, že nadpis rozhoduje o osude každého článku, vedel už David Ogilvy. Zakladateľ legendárnej reklamnej agentúry Ogilvy & Mather totiž zistil, že titulky číta v priemere 5x viac ľudí než celý článok. Skúsený reklamný guru začal preto venovať tvorbe nadpisov omnoho viac času. Tvorba krátkeho headlinu mu častokrát trvala dlhšie než príprava celého článku. Pamätaj „Nadpis si prečíta 5x viac ľudí než zvyšok článku. Akonáhle napíšeš nadpis, minieš 80 centov zo svojho dolára.“David Ogilvy 1. Vyzdvihni benefit článkuPrvým krokom k účinnému nadpisu, na ktorý budú čitatelia klikať, je definícia benefitu daného článku. Predtým, ako sa pustíš do vymýšľania titulku, si preto odpovedz na otázku, akú výhodu tvoj článok čitateľom poskytne. Ľudia chcú totiž vedieť, čo získajú z prečítania tvojho obsahu. V titulku musí jasne zaznieť sľub benefitu, ktorý čitateľ získa, keď si prečíta tvoj článok.Uvedom si, že čitateľ o tvojom článku nič netuší. Nevie, aký je jeho obsah, kvalita ani pridaná hodnota. Pozná len jeho nadpis. Ak začneš vnímať nadpis ako reklamu na svoj článok, polovicu cesty máš za sebou. Vyzdvihni benefity svojho článku a ukáž čitateľovi, že práve tvoj článok mu zmení život alebo podnikanie. Sľúb mu riešenie jeho problému. Príklady:Zaručený spôsob, ako získať stovky nových zákazníkov pre vaše podnikaniePo prečítaní článku sa z čitateľa stane úspešný podnikateľ s tisíckami zákazníkov. Alebo aspoň objaví spôsob, ktorý nakopne jeho podnikanie a prinesie mu nových zákazníkov.Nedarí sa vám zapnúť obľúbené rifle? Tento trik vám pomôže schudnúť Sľúb čitateľovi, že vďaka jednoduchému triku sa mu konečne podarí zapnúť nohavice, ktoré má na spodnej poličke už 5 rokov.Chcete písať pútavé nadpisy? David Ogilvy vám prezradí svoje tajomstvoTýmto H1 nadpisom sľubuješ, že po prečítaní tvojho článku bude čitateľ – copywriter sypať skvelé nadpisy z rukáva. 2. Buď originálny a autentickýVyhýbaj sa nudným, nič nehovoriacim nadpisom, ktorých je plný internet. Namiesto toho v nadpise využi humor alebo poukáž na zaujímavý fakt, ktorý okamžite pritiahne pozornosť čitateľa. Pri písaní nadpisu si vždy definuj persónu, pre ktorú je článok určený. Ty totiž nepíšeš všeobecný článok pre celý internet, ale pre publikum, ktoré dobre poznáš. Dokonalá znalosť cieľovej skupiny je pri písaní skvelých nadpisov nevyhnutná, pretože iba vďaka nej oslovíš svojho čitateľa. Nezabúdaj na autenticitu a vždy sa snaž používať slová, ktoré používa tvoja cieľová skupina. Ak poznáš svojho čitateľa, môžeš si v nadpise dovoliť aj humor či iróniu. TIP Ak sa chceš priblížiť svojej cieľovke, v prvom rade si musíš definovať cieľovú skupinu a ideálneho klienta – čitateľa. V tomto článku ti prezradíme, ako na to. 3. Používaj silné slová a vzbudzuj emócieNalákaj čitateľov na svoj článok pomocou silných slov a emócií. Aj David Ogilvy kládol dôraz na silné slová a vzbudzovanie emócií. Podľa jeho skúseností sú nadpisy vyvolávajúce emócie oveľa úspešnejšie. Nakopnúť, šťavnaté – aj ty máš chuť okamžite sa zahryznúť do tohto článku nabitého cool infoškami?Je preukázané, že titulok, ktorý obsahuje silné slová, ako nový, limitovaný či exkluzívny, okamžite pritiahne pozornosť čitateľa. Tieto slová vzbudzujú nielen emócie, ale aj zvedavosť. Ak chceš, aby si tvoj článok otvorilo čo najviac ľudí, provokuj ich zvedavosť a presvedč ich, že tento text si musia prečítať. Prídavné mená vymeň za akčné slovesá a uvidíš, že sa začnú diať zázraky.  4. Buď konkrétny a neboj sa číselĽudia nemajú časť premýšľať, čo sa skrýva pod tajomným nadpisom. Každý chce vopred vedieť, čo dostane výmenou za svoj čas. Vyhýbaj sa preto kvetnatým a nič nehovoriacim titulkom a snaž sa byť čo najkonkrétnejší.V nadpise jasne špecifikuj, čo sa čitateľ v článku dozvie, koľko rád dostane alebo koľko krokov vedie k výsledkom, ktoré chce dosiahnuť. Slová, ako mnoho, málo či zopár nahraď konkrétnymi číslami – ak sú overené a preukázateľné. Príklad: Pred spustením firemného blogu si polož zopár otázok -> 4 otázky, ktoré si polož pred spustením firemného bloguMnoho výživových poradcov odporúča túto diétu -> Vyskúšajte diétu, ktorú odporúča 9 z 10 výživových poradcov Naučte sa písať chytľavé titulky -> 5 krokov k chytľavým titulkom, ktoré zaujmú čitateľa 5. Pýtaj sa otázky, ktoré si kladie tvoj čitateľVzbudiť zvedavosť môžeš aj otvorenými otázkami, ktoré si kladú aj tvoji čitatelia. Vynikajúco fungujú nadpisy začínajúce slovami Ako, Kedy, Koľko, Viete, Čo a pod. Tieto typy nadpisov okamžite upútajú pozornosť čitateľa a motivujú ho k prečítaniu celého textu, aby získal odpovede na svoje otázky. Vyhni sa otázkam, na ktoré si čitateľ dokáže sám odpovedať ÁNO či NIE bez toho, aby si prečítal tvoj článok.  ChecklistUisti sa, že tvoj nadpis spĺňa nasledovné kritériá:AUTENTICITA: Hovorí jazykom tvojej cieľovej skupiny?KONKRÉTNOSŤ: Je dostatočne jasný a výstižný?SILA: Vzbudzuje emócie a priťahuje pozornosť?PRESVEDČIVOSŤ: Predáva tvoj článok a komunikuje všetky benefity?RELEVANCIA: Nevytvoril si lacný clickbait túžiaci po pozornosti?Chceš skutočne cool texty nabité informáciami s perfektným titulkom? Obráť sa na nás a my ti pripravíme profesionálny obsah podľa tvojich predstáv.  Prečítaj si ešte jeden Ako by (ne)mal vyzerať článok na firemnom blogu? Tomáš Supuka 13. apríla 2023 Čítať Perex: Druhá najdôležitejšia časť v článku – Ako ju správne písať + príklady Stanislav Rybár 24. marca 2023 Čítať Nauč sa písať nadpisy, ktoré zaručene predajú tvoj článok [Návod] Alexandra Mravíková 10. marca 2023 Čítať Príspevok Nauč sa písať nadpisy, ktoré zaručene predajú tvoj článok [Návod] je zobrazený ako prvý na CoolWriters.

prejsť na článok

Ako využiť copywriting vo svoj prospech [Podcast]

Michal Mohl, majiteľ martinskej agentúry Laverde, mi medzi rečou spomenul, že mnoho ľudí netuší, čo copywriter robí. Nie sú to ale iba ľudia. Sú to aj firmy a dokonca aj agentúry, ktoré ešte nespolupracovali s profesionálnym copywriterom. Preto ma pozval

prejsť na článok

7-minútový návod, ako písať články

Chcete začať písať články pre firemný blog alebo web, no neviete, ako začať? Napísal som pre vás krátky ucelený návod, v ktorom som zhrnul 6 najdôležitejších pravidiel. Sľubujem, že ho prečítate za 7 min, odstopoval som to.

prejsť na článok

Perex: Druhá najdôležitejšia časť v článku – Ako ju správne písať + príklady

V športe sa počíta len prvé miesto. Zvyšné sú do počtu, aby sa víťaz na stupienku necítil osamelý. Vo svete copywritingu to neplatí. Reč je, samozrejme, o perexe, ktorý je druhým najdôležitejším prvkom skvelého článku na firemnom blogu. Rozhoduje o tom, č

prejsť na článok

Čo je redakčný kalendár a ako ho vytvoriť pre firemný blog? [Návod]

Ak máš na svojom webe blog, redakčný kalendár je skvelým pomocníkom, ktorý ti celý proces dokáže uľahčiť. Pýtaš sa, čo to je, čo všetko musí obsahovať a ako ho vytvoriť, aby ti skutočne pomohol? Pripravili sme pre teba praktické tipy, ktoré ti pomôžu.

prejsť na článok

Ako by (ne)mal vyzerať článok na firemnom blogu?

/*! elementor - v3.12.1 - 02-04-2023 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;bo

prejsť na článok