Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova

Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar –  jeseň  POMÔCKY: prírodné materiály v okolí školy, mapa ostrova POPIS:    Žiakov rozdelíme do 4 skupín. Každá skupina si vyberie jednu mapu ostrova spomedzi tých, ktoré si žiaci zhotovili na predchádzajúcej hodine.   Skupiny sa rozmiestnia v teréne.   Žiaci v skupinách tvoria model ostrova podľa sebou zvolenej mierky, ostrov musí byť zhotovený len z prírodnín. Časový limit je do 35 minút.   Na záver si spoločne prejdeme všetky modely. Každá skupina opisuje svoj model ostrova. Kontrolujeme vernosť a presnosť modelu.   Autor: Jozef Krišák, ZŠ Sadová, Senica Pracovný list v PDF na stiahnutie: GEO Model ostrovaThe post Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 1: Mapa ostrova

Načrtnime mapu neznámeho ostrova podľa podrobného opisu  TÉMA: mapa ostrova CIEĽ: Vytvoriť mapu ostrova na základe opisu, pracovať v kolektíve. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar –  jeseň  POMÔCKY: písacie a rysovacie potreby,

prejsť na článok

Metodika: BIO príma, 1. ročník SŠ  Model bunky

Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč

prejsť na článok

Metodika: BIO prima a 1. ročník SŠ Model bunky z prírodnín

Pomocou prírodných materialov vymodelujeme rastlinnú a živočíšnu bunku. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ:  Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: pri

prejsť na článok

Metodika: BIO 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  Pozorovanie hľúzkovitých baktérií na koreňoch ďateliny

Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast

prejsť na článok

Metodika: AJ 1. a 2. roč SŠ Ľudské telo

Precvičíme si slovnú zásobu na modeli ľudského tela vyrobeného z prírodných materiálov. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia.  VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45

prejsť na článok