Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar – jeseň POMÔCKY: prírodné materiály v okolí školy, mapa ostrova POPIS: Žiakov rozdelíme do 4 skupín. Každá skupina si vyberie jednu mapu ostrova spomedzi tých, ktoré si žiaci zhotovili na predchádzajúcej hodine. Skupiny sa rozmiestnia v teréne. Žiaci v skupinách tvoria model ostrova podľa sebou zvolenej mierky, ostrov musí byť zhotovený len z prírodnín. Časový limit je do 35 minút. Na záver si spoločne prejdeme všetky modely. Každá skupina opisuje svoj model ostrova. Kontrolujeme vernosť a presnosť modelu. Autor: Jozef Krišák, ZŠ Sadová, Senica Pracovný list v PDF na stiahnutie: GEO Model ostrovaThe post Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova appeared first on Hurá von.
Načrtnime mapu neznámeho ostrova podľa podrobného opisu TÉMA: mapa ostrova CIEĽ: Vytvoriť mapu ostrova na základe opisu, pracovať v kolektíve. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar – jeseň POMÔCKY: písacie a rysovacie potreby,
Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč
Pomocou prírodných materialov vymodelujeme rastlinnú a živočíšnu bunku. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: pri
Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast
Precvičíme si slovnú zásobu na modeli ľudského tela vyrobeného z prírodných materiálov. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45