Dongfeng Motor Corporation je čínska automobilová spoločnosť so sídlom vo Wu-chane. Je jedna z „veľkej štvorke“ čínskych výrobcov automobilov. Pod značkou Dongfeng sa vyrábajú osobné a úžitkové vozidlá, osobné vozidlá, náhradné diely pre automobily, spotrebný materiál a výrobné zariadenia pre strojárstvo. Jeho logo zobrazuje dvojicu lastovičiek, ktoré sa krútia v kruhu a pomocou techniky maľby Xieyi (alebo „voľnou rukou“) vytvárajú umelecké poňatie „dvojice lastovičiek tancujúcich vo východnom vetre“ (čínsky Dongfeng znamená „východný vietor“) ), s vyvolaním východného vetra, ktorý prináša teplo, jarnú jasnosť a explóziu vitality, čo následne vyvoláva prosperujúci obchod. Zdá sa tiež, že logo predstavuje dva čínske znaky pre „osobu“, čo naznačuje, že spoločnosť v sebe ukrýva ducha riadenia zameraného na ľudí. Lastovičky tancujúce a vlajúce v kruhu sú ako koleso otáčajúce sa vpred. Spoločnosť vytvorila celý výrobný cyklus, nezávisle vyrába všetko od motorov a prevodoviek po filtre a oleje. Teraz vlastní 42 závodov, najväčších testovacích pracovísk na svete a vďaka najdlhšej výrobnej linke je tiež zaradená do Guinessovej knihy rekordov. Dongfeng Motor Corporation spolupracuje so šiestimi svetovými výrobcami automobilov a má viac spoločných podnikov so zahraničnými automobilovými spoločnosťami ako ktorýkoľvek iný čínsky výrobca. To jej umožňuje v Číne predávať vozidlá Citroen, Honda, Kia, Nissan, Peugeot a Renault. Ťažké nákladné vozidlá a autobusy sa predávajú pod značkou Dongfeng. Názov Dongfeng preložený z čínštiny znamená „východný vietor“. Spoločnosť bola založená v roku 1969. Počas tohto obdobia Čína prerušila hospodárske vzťahy so ZSSR a východnými krajinami, čím sa jeho priemysel rozvinul zrýchleným tempom a spoliehal sa iba na svoje silné stránky. Štátna spoločnosť rýchlo zriadila sieť závodov po celej krajine. V prvých dvoch rokoch bola dokončená výstavba troch závodných komplexov, ktoré začali vyrábať automobilové komponenty, vojenské vybavenie, motory a spotrebný materiál. V roku 1975 bol uvedený na trh vojenský terénny automobil s nosnosťou 2,5 tony. Až do roku 1978 Dongfeng nevyrábal civilné vybavenie, ale s príchodom nového vedenia sa zmenil aj sortiment. V roku 1980 sa spoločnosť Dongfeng spojila s automobilkou v Uljanovsku na spoločnej výrobe nákladných vozidiel. Spoločnosť navštívilo vyše 100 ruských špecialistov, aby vyškolili svojich zamestnancov a pomohli zorganizovať nezávislý dizajnový úrad tejto značky. V roku 1986 Dongfeng vyrobila 100 000 automobilov. Začiatkom 90. rokov sa stal jedným z najväčších podnikov v Číne a najväčším čínskym výrobcom nákladných vozidiel a ich komponentov pre japonské značky. V roku 1992 spoločnosť Peugeot-Citroen PCA zorganizovala spoločnú výrobu so značkou a spoločnosť bola premenovaná na Dongfeng Motor Corporation. O rok neskôr značka začína s predajom osobných automobilov, čínska automobilka uzatvára zmluvy so spoločnosťami Honda, Mitsubishi a Nissan a jej ročný objem predaja presahuje 220 000 kusov. V roku 1994 pokrývali produkty spoločnosti Dongfeng Motor Corporation 60% čínskeho automobilového trhu. Pod vlastnou značkou sa vyrábajú nielen nákladné autá, ale aj osobné automobily na báze Mitsubishi Colt, Honda Civic a Nissan Sunny. Okrem toho spoločnosť vyrába špeciálne vybavenie, ktoré sa bežne používa v Číne a Thajsku, ako aj sanitky, hasičské automobily, nakladače a žeriavy. Od roku 2001 vyrába Dongfeng novú generáciu štvorvalcových a šesťvalcových pohonných jednotiek pre francúzske značky Peugeot a Citroen, ako aj osemvalcových motorov pre autobusy. Toto sa stalo možným po zakúpení niekoľkých patentov americkej spoločnosti Cummins. V roku 2003 spoločnosť Dongfeng Motor založila spoločný podnik so spoločnosťou Nissan, presťahovala svoje sídlo zo Šiyanu do mesta Wu-chan a získala nové meno - Dongfeng Motor Company Limited. To umožnilo čínskemu výrobcovi pokračovať vo vývoji a vstupovať na medzinárodný trh. V tom istom roku bola podpísaná dohoda o založení spoločného podniku s Kia. Kórejské automobily vyrábané v továrňach Dongfeng sa predávajú v Číne, Rusku a Indii. Začína sa výstavba závodov spoločnosti v Argentíne a Čile. Od roku 2004 sa v týchto podnikoch začína výroba úžitkových a úžitkových vozidiel Daihatsu a Hyundai. V roku 2006 Dongfeng, využívajúci technologické odborné znalosti spoločnosti Nissan, vyvíja svoj prvý osobný automobil. V roku 2007 debutoval ako bohatý model. Jedná sa o štvordverový pickup, ktorý je vybavený 2,5-litrovým motorom s výkonom 110 koní. Jeho maximálna rýchlosť je 150 km/h. Dongfeng má v Číne uzavretých niekoľko dohôd o výrobe automobilov. Spoločnosť Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile vyrába modely PSA Peugeot Citroën . Spoločnosť Dongfeng Motor Company vyrába modely Nissan , ako napríklad Nissan Sunny , Bluebird , Teana a Tiida . Spoločnosť Dongfeng Honda Automobile Company vyrába model Honda CR-V . Spoločnosť Dongfeng Nissan-Diesel Company vyrába ťažké nákladné vozidlá od spoločnosti Nissan Diesel . Dongfeng Yueda Kia Automobile Company - Dongfeng vlastní 25% akcií spoločnosti, ktorá spolu so spoločnosťami Kia Motors a Yueda zhromažďuje Hyundai Accent a Kia Optima , Carnival a Cerato . Dongfeng Liuzhou Motor Company je dcérskou spoločnosťou Dongfeng, ktorá vyrába Dongfeng Future mini van a Dongfeng Chenglong a Dongfeng Balong kamión . Spoločnosť Honda Automobile (Čína) - Dongfeng vlastní 10% akcií dovozcu modelov Honda Motor Co., Ltd. Dongfeng Automobile Company Limited je spoločný podnik so spoločnosťou Cummins, ktorá vyrába nákladné a naftové motory . Источник: https://oborudow.ru/sk/tormoznaya-sistema/istoriya-kompanii-dongfeng-o-kompanii-dong-feng-dong-feng-deistvitelno-li/
Na Slovensko oficiálne prichádza nová značka DongFeng, vrátane jej elektrického modelu DFSK Seres 3. Ide o čínsku automobilku s vyše 50-ročnou tradíciou. Čo ponúkne elektromobil Seres 3 a koľko bude stáť? Do Európy expanduje čoraz viac čínskych elektromob
prejsť na článokSlovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng Motor informuje, že prvé elektromobily DFSK Seres 3 pre SR a ČR opustili výrobnú linku a pomaly smerujú do strednej Európy. Nedávno sme informovali, že na slovenský trh prichádza automobilka Dongfeng. Tá m
prejsť na článokNa Slovensko sa dostáva čínska automobilka DongFeng so svojim elektromobilom Seres E3. Ide o elektrické SUV určené najmä do mestských podmienok, avšak aj napriek tomu ponúkne celkom solídny dojazd. Prekvapiť však môže cenou. Čínsky elektromobil na Slovens
prejsť na článokHistória výrobkov z medu je taká dlhá, ako dlho poznal človek med, múku a oheň. Med bol jediným sladidlom po dlhé stáročia a pečivo z neho jedinou sladkosťou. Až oveľa neskôr, s rozvojom výroby cukru, ktorý priniesol lacnejšie produkty cukrovinkárov, sa m
prejsť na článok