Analýza kľúčových slov cesta k vášmu úspešnému online podnikaniu

Máte správne nastavené kľúčové slová pre váš biznis? Pokrývate všetky relevantné dopyty? Na ktorých pozíciách sa zobrazujete vo vyhľadávaní Google v porovnaní s konkurenciou? To všetko a ešte viac zistíte vďaka našej analýze kľúčových slov. Nezáleží na tom, či ste veľký eshop alebo lokálna predajňa, či už máte hotovú webovú stránku alebo len rozmýšľate nad jej tvorbou. Analýza kľúčových slov (keyword research) má veľkú pridanú hodnotu v oboch prípadoch. Poskytne vám komplexný obraz o vašom podnikaní v online priestore, priblíži celkový potenciál trhu, pomôže pri analýze webu a odhalí vašu konkurenciu. Úlohou analýzy je pochopiť dopyty, ktoré zákazníci vyhľadávajú za účelom riešenia vlastných problémov a potrieb. Obsah Využitie analýzy kľúčových slov Štruktúra navigácie webu Optimalizácia pre vyhľadávače Vytváranie reklamných kampaní Obsahový marketing (blogy, PR články) Analýza konkurencie Linkbuilding Ako vyzerá analýza kľúčových slov? Kľúčové slová Sumár kategorizácie Pozície a vstupné stránky Konkurenčná analýza Návrh navigácie a SEO nadpisov V prvom rade vám analýza odhalí relevantné kľúčové slová pre váš biznis. Cieľom nie je nájsť najpopulárnejšie slová, ale skôr vyfiltrovať tie, ktoré najviac vystihujú vaše podnikanie. Samozrejme sme realisti, preto sa zameriavame predovšetkým na konkurencieschopné slová, pri ktorých je šanca, že sa presadíte.Do úvahy berieme aj ich objem vyhľadávania. Možno sa domnievate, že isté kľúčové slovo je atraktívne a vyhľadáva sa, avšak opak môže byť pravdou. Platí to však aj v opačnom prípade všeobecné kľúčové slová majú síce vysoký objem vyhľadávania, ale presadiť sa na ne je oveľa náročnejšie. Naša analýza vám poskytne odpoveď aj na otázku, či sa vaši zákazníci nachádzajú na internete. Dôležité je aj odhaliť, ako vyhľadávajú vaše produkty a služby. Okrem iného, pri analýze zisťujeme zámer vyhľadávania (search intent), t.j. za akým účelom vyhľadávajú relevantné kľúčové slová pre váš biznis. Stále nie ste presvedčení o užitočnosti a prínose našej analýzy? V ďalšom odstavci si rozoberieme využitie analýzy kľúčových slov. Využitie analýzy kľúčových slov Štruktúra navigácie webu Naša analýza kľúčových slov slúži ako podklad pri navrhovaní a vytváraní navigácie webu. Pomocou analýzy zistíme, ktoré výrazy ľudia vyhľadávajú a na základe toho navrhujeme logickú štruktúru navigácie webu. Dobre navrhnutá navigácia zlepšuje orientáciu používateľa na stránke, čo zlepšuje celkovú používateľskú skúsenosť (user experience).Veľakrát nám analýza odhalí dôležité podkategórie, ktoré chýbajú v pôvodnej navigácii, pričom ich používatelia vyhľadávajú. Optimalizácia pre vyhľadávače Pomocou analýzy vieme navrhnúť ďalšie postupy optimalizácie vášho webu pre vyhľadávače (napr. Google). Cieľom je, aby sa váš web zobrazoval na prvých pozíciách v organickom (neplatenom) vyhľadávaní na konkurencieschopné slová. Vďaka tomu dokážete priniesť na váš web čo najviac používateľov, resp. budúcich zákazníkov “zadarmo”.Okrem toho, analýza odhalí problémové stránky a pomocou nej zistíme nevyužitý potenciál v organickom vyhľadávaní. Vytváranie reklamných kampaní Analýza kľúčových slov ukáže relevantné dopyty pre váš biznis, na ktoré by ste sa mali zamerať v inzercii (napr. Google Ads reklama). Načrtne nám aj obraz o štruktúre kampaní. Navyše zistíte aj konkurenčnosť jednotlivých slov v platenom vyhľadávaní, ako aj priemernú cenu za kliknutie. Obsahový marketing (blogy, PR články) Ľudia sa čoraz častejšie spoliehajú na internet, aby získali odpovede na rôzne otázky a problémy. Tým sa črtá ďalší priestor, pomocou ktorého môžete prilákať ľudí na váš web. Naša analýza priblíži otázky a témy, ktoré ľudia vyhľadávajú v spojitosti s vaším biznisom.? Vedeli ste napríklad, že ľudia vyhľadávajú recepty návnad na ryby, chcú zistiť rozdiel medzi sorbentom a absorbentom alebo potrebujú poradiť pri výbere tepelného čerpadla? Pomocou článkov viete používateľom poskytnúť pomocnú ruku, a zároveň im prirodzene ponúknuť vaše produkty alebo služby. Analýza konkurencie Poznať vašu konkurenciu je kľúčové. Vďaka analýze spoznáte vašich súperov. Tým to však ani zďaleka nekončí. Ďalej zistíte aj ich najvýkonnejšie stránky, na ktoré kľúčové slová sa zobrazujú vo vyhľadávaní a ich pozíciu.Následne môžete sledovať aj vývoj vašej konkurencie, prípadne sa ňou inšpirovať. Linkbuilding (budovanie odkazov) Okrem analýzy konkurencie získate aj zoznam potenciálnych partnerov na spoluprácu v rámci externého linkbuildingu (budovania odkazov). Ten je dôležitý pri budovaní autority vášho webu v očiach Google. Ešte stále je pre vás analýza kľúčových slov abstraktný pojem? Pokračujte v čítaní, kde vám priblížime, ako vyzerá štruktúra našej analýzy. Ako vyzerá analýza kľúčových slov? Výstupom analýzy kľúčových slov je komplexný dokument rozdelený do niekoľkých častí. Úlohou každej časti je priblížiť fungovanie vášho podnikania v online priestore. Kľúčové slová Najdôležitejšou časťou sú kľúčové slová, čiže samotný zdroj analýzy.Tieto slová sú už očistené. Nachádzajú sa tam iba relevantné a okrajové kľúčové slová pre váš biznis. Ďalej sú odfiltrované duplicity, významovo rovnaké dopyty sú spojené do jedného výrazu, rovnako ako aj množné čísla. Slovné spojenia sú následné rozdelené do logických kategórií, ktoré vyplývajú zo zistení počas analýzy. Medzi najčastejšie kategórie patrí rozdelenie podľa produktu/služby, typu produktu/služby, komerčných výrazov, značky, konkurencie, témy, lokality a pod.Okrem kategorizácie nájdete tu aj priemerný mesačný objem vyhľadávania kľúčových slov, ich konkurenčnosť v platenom a v organickom vyhľadávaní alebo sezónnosť. Analýza kľúčových slov a objem vyhľadávania Sumár kategorizácie V ďalšom kroku pomocou kontingenčných tabuliek vytvárame grafy, aby sme vizuálne priblížili zastúpenie kľúčových slov v jednotlivých kategóriách. Získate tak prehľadnú sumarizáciu, ktorá vám prinesie komplexnejší pohľad na vaše produkty a služby.? Vyhľadávajú sa skôr drevené alebo drevohliníkové okná? O ktorý typ oblečenia je najväčší záujem pri chlapcoch v porovnaní s dievčatami? Po akom type tepelného čerpadla je najväčší dopyt? To všetko ľahko zistíte vďaka grafickej prezentácii. Rozdelenie kľúčových slov do kategórií Zastúpenie kľúčových slov podľa sezónnosti v segmente detské oblečenie Pozície a vstupné stránky Po kategorizácii a vizuálnej prezentácii nasleduje analýza vstupných stránok. Po odfiltrovaní konkurenčných výrazov, relevantné kľúčové slová znova zanalyzujeme. Analýzou získame poznatky: o pozíciách, na ktorých sa váš web nachádza vo vyhľadávaní Google z pohľadu kľúčových slov či sa vaša stránka zobrazuje na relevantné slová ktoré sú vaše najhodnotnejšie vstupné stránky aká je konkurenčnosť jednotlivých slov Takýmto spôsobom ľahko zistíme nevyužitý potenciál v neplatenom vyhľadávaní. Dáta nám poskytnú obraz aj o tom, nakoľko sú vaše vstupné stránky konkurencieschopné, či nie je priestor na zlepšenie.Napríklad ak zistíme, že vaše vstupné stránky sa nenachádzajú na prvej strane Googlu, ale na druhej, tretej alebo ešte nižšie, pričom relevantné kľúčové slovo má vysoký objem vyhľadávania, je to jednoznačný signál nevyužitého potenciálu.Okrem stĺpcov a čísiel, nájdete tu aj vizuálnu prezentáciu údajov vo forme grafov. Analýza vstupných stránok Konkurenčná analýza Predposlednou časťou analýzy je konkurenčná analýza, v ktorej zisťujeme, ktoré weby a konkrétne stránky reagujú na vaše kľúčové slová. Odhalíme aj vašu konkurenciu, od ktorej môžete získať tipy a inšpirácie na publikovanie zaujímavého obsahu, napr. vo forme blogových článkov.Táto časť môže slúžiť aj ako zoznam potenciálnych partnerov pre budovanie externých odkazov, ktoré zvyšujú autoritu vášho webu. Konkurenčná analýza na základe kľúčových slov Návrh navigácie a SEO nadpisov V závere analýzy prichádza návrh na vylepšenie navigácie vašej stránky (alebo vytvorenie novej). Pri návrhu štruktúry navigácie vychádzame z analýzy kľúčových slov, pričom navrhujeme aj SEO nadpisy, ktoré sú dôležité z hľadiska organického vyhľadávania. Online marketing efektívne Teraz už viete, prečo môžete s kvalitnou analýzou a efektívnym zapracovaním kľúčových slov výrazne ovplyvniť relevanciu vašich dopytov a premeniť bežných používateľov na zákazníkov. Nezáleží na tom, či ste veľký eshop alebo lokálna predajňa, či už máte hotovú webovú stránku alebo len rozmýšľate nad jej tvorbou vybudujte pevné základy vášho online podnikania pomocou analýzy kľúčových slov.S nadobudnutými relevantnými výrazmi je potrebné pracovať systematicky a premyslene. Máme za sebou bohaté skúsenosti z rôznych oblastí, z ktorých čerpáme pri každej novej analýze. Ste pripravení posunúť váš biznis na ďalšiu úroveň? Neváhajte nás kontaktovať, radi pre vás vypracujeme analýzu kľúčových slov. The post Analýza kľúčových slov cesta k vášmu úspešnému online podnikaniu appeared first on STARBO MEDIA.

prejsť na článok

Analýza kľúčových slov pre PPC kampaň: Ako pri nej postupovať?

Analýza kľúčových slov je potrebná pre viacero oblastí marketingu. Patria sem aj PPC kampane. V čom je výber kľúčových slov pre Google Ads reklamy špecifický? Prečo je potrebné iné zameranie analýzy aký by mal byť jej postup, aby sa efektívne naplnili vaš

prejsť na článok

Kde publikovať PR článok

Potrebujete Publikovať PR článok? Rýchlo, lacno ale hlavne aby mal a priniesol takýto článok efetk? Marketingová agentúra ContentPress spravuje široké portfólio online magazínov a blogov, kde možné publikovať vami dodané PR články. Potrebujete napísať člá

prejsť na článok

SEO pluginy: Yoast vs Rank Math

Ktorý sa vám viac oplatí a prečo? Yoast SEO plugin má výrazné meno vo WordPresse od jeho počiatkov. A čo taký novší Rank Math? Aké funkcie má tento plugin? Prinášame vám prehľad oboch. Je na vás, pre ktorý sa rozhodnete. Yoast SEO plugin Na trhu existuje

prejsť na článok

Tlačová správa: Naďova analýza k stíhačkám je fiasko

Právna „analýza“ exministra obrany Jaroslava Naďa k odovzdanie slovenských stíhačiek je podľa strany HLAS úplným fiaskom. „Odvolaná vláda nemala... Zdroj

prejsť na článok

Kľúčové slová v texte: Ako ich mať zapracované v správnej miere?

Tvoríte nové texty na blog alebo externe a zamýšľate sa nad zapracovaním kľúčových slov? Prípadne ste sa podujali na SEO optimalizáciu stránok a riešite tú istú dilemu? Poradíme vám, ako správne naložiť s kľúčovými slovami v oboch zmienených prípadoch. K

prejsť na článok