Ako sa nebáť napísať podnikateľský plán

Stále rozmýšľame ako vám to zjednodušiť. Ako čo najľahšie napísať podnikateľský plán, a pritom v ňom obsiahnuť všetko podstatné. Keď ho píšem pre vás, začnem tým, že si vás vypočujem. Následne „vyrobím“ osnovu alebo štruktúru, ktorú začnem napĺňať. Existuje základná štruktúra, ktorá sa môže meniť v závislosti od vášho podnikania. Nájdete ju všade na internete a odbornej literatúre. Pritom si predstavujem, ako by mal váš biznis fungovať, aby bol životaschopný. Môžete si to predstaviť aj ako mapu alebo cestu – roadmap – ako sa dostať k cieľu. (Aj cesta je cieľom J.) No a potom proste začnem písať. Začnem napĺňať jednotlivé „krabičky“. Postupne ma napádajú ďalšie otázky, na ktoré treba zodpovedať. Tieto „krabičky“ proste nedovolia na nič zabudnúť. Bez samotného písania by som na to vždy neprišla. Donútia človeka zamyslieť sa. Ono sa to potom rozbehne akosi samo. Začnem sa zaoberať jednotlivými kapitolami stále podrobnejšie a podrobnejšie a obracať každú kapitolu z viacerých strán. A následne dávať kapitoly do vzájomných súvislostí. ​ Napríklad, ak chce firma dosiahnuť 1 mi. EUR tržieb, pýtam sa, čo bude predávať, komu to bude predávať, kde a za koľko to bude predávať, čo k tomu potrebuje, koľko ju to bude stáť, koľko ľudí a za koľko bude vo firme pracovať, aby sa predali výrobky práve za tento 1 mil. EUR, potrebuje kúpiť nový stroj k tomu, prenajať si priestor alebo kúpiť novú budovu, investovať do reklamy, .... A už to ide. Odpovede na tieto otázky napíšem do tej správnej kapitoly a čo sa dá, vyjadrím číselne a vložím do tabuľky. V tabuľke si vždy vyrátajte minimálne jedno číslo, a to – rozdiel medzi všetkým tým, čo zarobíte (vaše tržby) a čo vás to bude stáť (náklady). Inak nezistíte, či to má zmysel. Ešte toto všetko trošku upracem. V škole nás učili, že text s hlavou a pätou má mať úvod, stred a záver. No a v prípade podnikateľského plánu to nie je iné. Proste: ODKIAĽ - KAM - A KADE Alebo: KDE SOM - KAM KRÁČAM - A AKO SA TAM DOSTANEM Z leteckej perspektívy sa možno na každé podnikanie pozerať v týchto okruhoch: Váš obchodný model (pekne povedané „business model“) – napovie, ako bude biznis zarábať. Jeho miesto na trhu („marketing“) – popíše priestor, kde sa biznis nachádza a ako sa dopracuje k cieľu. Čo biznis zarobí a čo vás to bude stáť („finančný plán“) . Ak chcete mat istotu, či ste na niečo nezabudli, nakuknite do zoznamu v tomto článku. Na rýchle zaujatie investora si pripravte Pitch. Je to trošku zrozumiteľnejšie? Aspoň sa o to pokúste. Možno to nakoniec tak úplne samo nepôjde, ale určite to trápenie sa nad podnikateľskou myšlienkou vás posunie ďalej a vaše podnikanie začne naberať konkrétnejšie kontúry. No a aby to všetko dávalo zmysel, aby boli jednotlivé časti konzistentné a text pochopiteľný adresátom, vždy pomôže pohľad druhých očí. Držím palce.

prejsť na článok

Video tutoriál o tom, ako napísať podnikateľský plán

Pre tých, ktorí radšej počúvajú ako čítajú, máme aj video návod o príprave podnikateľského plánu. https://www.youtube.com/watch?v=9FzX9E-OoL8t=11s

prejsť na článok

Rady pre začínajúce podnikateľky.....čítajte celý článok :)

Plánujete podnikať? Nezabudnite na finančný plán. Váš prvý podnikateľský plán už leží na stole. Je bez príkras, jasný a zrozumiteľný? Ak áno, pusťte sa do tvorby jeho ďalšej podstatnej časti – financií. Podnikateľský zámer každého podnikateľa by mal koru

prejsť na článok

Základ vášho podnikania? Dobrý biznis plán!

Rozmýšľate o tom, že by ste sa pustili do nejakého podnikania, prípadne už niečo rozbehnuté máte a nedarí sa vám? Určite ste už počuli o tom, že pri podnikaní je nevyhnutné mať pripravený kvalitný podnikateľský plán, ktorý je živým dokumentom každého začí

prejsť na článok

Čitateľný podnikateľský plán

Prv než presvedčíte potenciálneho investora alebo bankára, aby zainvestovali do vášho projektu, musíte ho presvedčiť, aby si váš podnikateľský plán prečítal. Väčšina väčšinu textu v nich nečíta, napriek tomu je podnikateľský plán potrebný. Svet je plný i

prejsť na článok

Tipy ako napísať podnikateľský plán tak, aby bol čitateľovi jasný

Aj keď sa mnohí podnikatelia nikdy nezaoberali ich prípravou, dokonca mnohým podnikanie funguje i bez nich, podnikateľské plány dokážu priniesť úžitok viacerým typom podnikania. Či ste grafik na voľnej nohe alebo poskytovateľ revolučného high-tech riešeni

prejsť na článok