Čitateľný podnikateľský plán

Prv než presvedčíte potenciálneho investora alebo bankára, aby zainvestovali do vášho projektu, musíte ho presvedčiť, aby si váš podnikateľský plán prečítal. Väčšina väčšinu textu v nich nečíta, napriek tomu je podnikateľský plán potrebný. Svet je plný informačného smogu, a tak prezentujte iba to dôležité. Ako zatraktívniť podnikateľský plán pre čitateľa? Jednoducho – spravte ho čitateľný. Nie je dôležitá dĺžka, ale obsah. Ten však nestačí. Aj keď budete mať v texte veľa zaujímavých a užitočných informácií, stále nemusia padnúť na úrodnú pôdu. Aby bol obsah ľahšie uchopiteľný, musí byť čitateľný. Tomu dokáže napomôcť jednak grafika, jednak samotné štruktúrovanie viet a používanie tých správnych slov. Nechajte oči čitateľa hladko kĺzať sa po texte a zľahka nasávať informácie, aj keď možno práve telefonuje. Verím, že vám tieto tipy spestria váš podnikateľský plán, a hlavne pritiahnu pozornosť čitateľa. Text Nepoužívajte príliš komplikované a dlhé vety na niekoľko riadkov. Krajšie sú tie jednoduché, i keď mierne rozvité. Nepoužívajte žargón, skratky, akronymy. Nie každý ich pozná, obzvlášť ak nie je z príslušného odboru. Používajte jednoduché slová. Odrážky spravia súvislý text prehľadnejším a pomôžu čitateľovi text lepšie “stráviť”. Vyhnite sa “prázdnym” odrážkam. Kde je to potrebné, pripojte dovysvetľujúci text. Na konci si vždy text po sebe prečítajte a vždy spustite kontrolu pravopisu. Grafika Upravte text. Dajte mu tvar a štruktúru. Nadpisy, podnadpisy, podpodnadpisy číslujte. Používajte maximálne 2 fonty. Vyberte si z Arial, Tahoma, Verdana, Times Roman. Vyhnite sa príliš malému fontu, najlepšie 11 alebo 12. Používajte “oddeľovač stránok” pre oddelenie hlavných sekcií textu, či zdôraznenie grafov alebo “osamostatnenie” tabuliek na samostatnú stranu. Grafy a Tabuľky Stĺpcové grafy sú vhodné na zobrazenie tržieb, marže, zisku, cash flow za jednotlivé obdobia. “Poschodové” stĺpcové grafy vedia zobraziť zmeny v štruktúre tržieb počas sledovaného obdobia. Koláčové grafy sa oplatí použiť pri zobrazovaní štruktúry tržieb alebo podielov konkurentov na trhu. 3D grafy sú síce krajšie, no 2D sú čitateľnejšie. Aj hlavné míľniky plánu môžete zobraziť graficky – pomocou priamky. Pomenujte grafy a súradnice alebo jednotlivé diely, priraďte čísla. Nezabudnite uviesť v texte referencie a komentáre ku grafu alebo tabuľke. Dĺžka textu Postačuje maximálne 10-20 strán textu. Plus 10 strán príloh (finančný plán, životopisy, obrázky, iné podporné podklady).

prejsť na článok

Rady pre začínajúce podnikateľky.....čítajte celý článok :)

Plánujete podnikať? Nezabudnite na finančný plán. Váš prvý podnikateľský plán už leží na stole. Je bez príkras, jasný a zrozumiteľný? Ak áno, pusťte sa do tvorby jeho ďalšej podstatnej časti – financií. Podnikateľský zámer každého podnikateľa by mal koru

prejsť na článok

Základ vášho podnikania? Dobrý biznis plán!

Rozmýšľate o tom, že by ste sa pustili do nejakého podnikania, prípadne už niečo rozbehnuté máte a nedarí sa vám? Určite ste už počuli o tom, že pri podnikaní je nevyhnutné mať pripravený kvalitný podnikateľský plán, ktorý je živým dokumentom každého začí

prejsť na článok

Video tutoriál o tom, ako napísať podnikateľský plán

Pre tých, ktorí radšej počúvajú ako čítajú, máme aj video návod o príprave podnikateľského plánu. https://www.youtube.com/watch?v=9FzX9E-OoL8t=11s

prejsť na článok

Plán A. Či radšej plán B?

Plán A majú podnikatelia často premyslený do najmenšieho detailu. Jediné, čo ich delí od jeho uskutočnenia, je realita. Lebo testovanie realitou väčšinou plánov A neprežije. Donald Trump hovorí, že podnikateľ sa nesmie nikdy vzdať. Niektorí si ale tento v

prejsť na článok

Tipy ako napísať podnikateľský plán tak, aby bol čitateľovi jasný

Aj keď sa mnohí podnikatelia nikdy nezaoberali ich prípravou, dokonca mnohým podnikanie funguje i bez nich, podnikateľské plány dokážu priniesť úžitok viacerým typom podnikania. Či ste grafik na voľnej nohe alebo poskytovateľ revolučného high-tech riešeni

prejsť na článok