Zase raz firemné dlhopisy

V posledných mesiacoch mi v maili pristálo niekoľko ponúk od lokálnych firiem na investíciu do ich dlhopisov. Popri rozbiehaní zubnej ambulancie na to nebol úplne čas, až teraz. Všetky ponuky majú spoločných niekoľko vecí, ktoré dávajú do popredia a mne pri nich vždy nabehne husia koža: projekt schválený NBS/ČNB prehnaný dôraz na vyššie dobro, ekológiu, dopad na spoločnosť dôraz na to, že ide o českého/slovenského emitenta biznis daných firiem je vždy zaručene odolný voči krízam Pri bližšom pohľade sa neduhy začnú nabaľovať a opakuje sa to, čo vždy: dlhopisy vydáva dcérska schránka, ktorá je prázdna a vznikla nedávno vysoký dlh nízky zisk, ak vôbec nejaký V poslednom newslettri pred pár týždňami som písal, že je vhodný čas pomaly sa obzerať po dlhopisoch a fixovaní si výnosu na niekoľko rokov dopredu. Toto nie je ten prípad. Pred podobnými vecami som dokonca varoval. Ak takéto dlhopisy ponúkajú úrok 7 % alebo 8 %, nevidím najmenší dôvod uprednostniť ich pred dlhopisovým fondov s podobným výnosom, väčšou diverzifikáciou a oveľa nižším rizikom. Neexistuje dôvod investovať do dlhopisov jednej lokálnej firmy pred investíciou do desiatok rôznych firiem z celého sveta s dlhšou históriou, zdravším hospodárením a hlavne s podobným výnosom pre investora. Ľúbivý príbeh o ekológii a dobrom spoločenskom dopade firmy je na investíciu príliš málo. A to som nespomenul investíciu do poľnohospodárskej pôdy, pri ktorej jedna firma sľubuje zaistený výnos vysoko na 10 % ročne. Stále platí, že netreba mať veľké oči a že s vyšším výnosom ide ruka v ruke vyššie riziko. Príspevok Zase raz firemné dlhopisy je zobrazený ako prvý na Martin Dubovanský.Príspevok Zase raz firemné dlhopisy je zobrazený ako prvý na Martin Dubovanský.

prejsť na článok

Dlhopisy Future Farming po splatnosti

O tejto firme som písal na svojom webe pred dvomi rokmi, keď mi prvý raz ponúkali ich dlhopisy. Odvtedy mi ich neúnavne ponúkali ešte niekoľkokrát. Už vtedy mi to nesedelo finančne, nehovoriac o neprehľadnej majetkovej štruktúre s kopou poprepájaných dcér

prejsť na článok

LOGO je identita Vašej firmy.

Firemné logo má byť čitateľné, charakteristické a reprezentujúce firmu alebo subjekt nositeľa. Ponúkame Vám profesionálnu tvorbu logotypu / loga, obchodnej značky alebo produktovej značky. Ako sme už načrtli, logo je identifikačným znakom, symbolom alebo

prejsť na článok

Firemné akcie, konferencie či prezentácie v Liptovskom Mikuláši

Konferenčné priestory pre každú príležitosť Hľadáte v Liptovskom Mikuláši priestor na firemnú akciu, pracovné stretnutie, školenie, tlačovú besedu alebo odbornú konferenciu? V hoteli KLAR*** pre Vás máme riešenie. Okrem veľkej konferenčnej sály pr

prejsť na článok

Veľký zoznam SEO agentúr

Pripravili sme veľký zoznam SEO agentúr, (alebo digitálnych agentúr, ktoré sa v rámci svojho portfólia služieb venujú aj optimalizácii webstránok pre vyhľadávače) ktoré vám pomôžu s optimalizáciou vašich online projektov ako sú blogy, firemné webstránky,

prejsť na článok

3 dôvody, prečo je autopolep lepší ako online reklama

Nie každý podnikateľ si môže dovoliť investovať tisíce eur, ktoré online reklama pýta, na zviditeľnenie svojej firmy. My to chápeme a preto vám prinášame tri konštruktívne dôvody, prečo je autopolep tá správna voľba. 1. Auto pritiahne viac

prejsť na článok