Príbeh z overenia vozidla: prvé auto pre klienta, príslovie “navonok hojno pod kapotou ho….” Našťastie nie pri Honde…

Príbeh z overenia vozidla: prvé auto pre klienta, príslovie “navonok hojno pod kapotou ho….” Našťastie nie pri Honde… Nedávno som sa venoval mojej milovanej téme a to prvé auto pre klienta. Dostal som rozpočet okolo 6000€ a voľnú ruku. Čo je vlastne dôležité pre mladého človeka, ktorý si kupuje prvé auto? 1. Spoľahlivosť aby nemusel preinvestovať kúpnu cenu do opráv auta 2. Bezpečnosť, keby náhodou… 3. Nízka spotreba, nie však na úkor spoľahlivosti! 4. Zábavne jazdné vlastnosti aby mohol vnímať auto viac ako plechy a štyri kolesá. Presne to správne auto, za ktorým sa človek obzrie keď od neho odchádza. A z ktorej krajiny autá spĺňajú tieto požiadavky? Predsa Japonska! Nad čím som rozmýšľal pri výbere? A čo ten nadpis? Samozrejme ma okamžite napadol Suzuki Swift s ktorým máme veľmi dobré skúsenosti, keďže ale klient nemal ďaleko ku 2 metrovej výške, kamošov by vzadu zviezol len ťažko… keďže sme potrebovali teda o kategóriu väčšie autíčko, napadla ma ako skvelá Toyota Auris. Problém je v tom, že veľa tých áut nie je a čo je najhoršie väčšina nemá pravidelný servis (aj keď v inzeráte je to uvedené samozrejme ináč). Paradoxne ale sme našli Aurisku po prvom majiteľovi, s pravidelným servisom v Toyote. Na auto som sa tešil, obvykle autá s pravidelným autorizovaným servisom a po prvom majiteľovi nemajú nejaké zásadné problémy. Po obhliadke tohto vozidla som ale zmenil názor. Tak ako stojí v nadpise “na vonok hojno a pod kapotou ho….” na motorový priestor skvele sedí. Motor podozrivo vyleštený (už tento samotný fakt je zlý) a po odkrytovaní totálne od oleja. Auto oplieskané snáď z každej strany a koberec na vodičovej strane vydradý ako pri 400 000km. Podotýkam že auto malo mať len okolo 100 000km, podložené servisnou knihou ale ten stav vyzeral na 400… toto auto by som asi nominoval na jedno z najhorších, aké som tento rok videl a to môžem zodpovedne povedať, že autá preverujem ešte pred výjazdom aby som sa vyhol zbytočným fyzickým prevereniam. Do galérie vám pridáme aj fotku motora po odkrytovaní Aurisky, zaslúžila by si ale aj samostatný článok… Čo sme nakoniec teda vybrali? Už od začiatku som premýšľal nad Civicom 8g, prezývaným ako “UFO”. Je to dizajn ktorý buď človek miluje alebo neznáša. Mne sa toto auto veľmi páči a ako nakoniec som zistil tak aj klientovi, na čo sme začali hľadať jeho UFO. V tomto smere to bola dobrá voľba pretože väčšina áut bola podľa mojich kritérií. Slovenský pôvod, pravidelná údržba, prvý maximálne druhý majiteľ. Nakoniec sme vybrali kúsok po prvom majiteľovi, slovenským pôvodom, rok 7/2010 so 135000km a pravidelnou servisnou údržbou. Jednalo sa o veľmi spoľahlivý 1,4l benzínový motor s výkonom 100ps čo je na mestskú prevádzku a prvé autíčko úplne postačujúce. Preverenie vozidla v Bratislavskom bazáre Online preverenie nám ukázalo lakovanie pravej aj ľavej strany, čo mi v tejto cenovej kategórii nevadí, to bude každé. Dôležité je, aby motorická a podvozková časť fungovala dobre. Samozrejme aj vykonané lakovanie musí byť dobre urobené a vizuálna stránka vozidla v peknom stave. Podľa slov majiteľa je auto motoricky spoľahlivé, všetko funkčné a povedal aj o oprave bočných strán vozidla, dokonca nám pridal aj zimné kolesá, ktoré bazár v ktorom bolo auto vystavené nespomínal (inzerát mali obaja vyhodený). Chybou na vozidle by mala byť len slabšia autobatéria. Servis na vozidle bol vykonávaný tak isto pravidelne a je podložený serviskou. Pri prichode si začínam všímať exteriérový vzhľad. Vidím mierne iný odtieň nárazníka ktorý bol tiež menený a lakovaný, pravé predné svetlo má mierne odlúpnutý roh ale nič čo by narušilo tesnosť svetla. Vykonaná oprava vyzerá v poriadku. Vyberám teda merač hrúbky laku, ktorý mi potvrdzuje online report. Najviac si to odniesli zadné blatníky ktoré boli aj tmelené a vyžadovali v minulosti väčšiu opravu. Podvozkové diely ako ramená a tlmiče však boli originálne a pôvodné, takže s nápravou sa nič zasadné neudialo pri havárii. Karoséria v oblasti kufra alebo interiéru vykazovala pôvodné hodnoty a neniesla známky opravy. Pri kontrole kolies a podvozku ma potešili zachovalé hliníkové disky, nové predné brzdy a pomerne zachovalý podvozok aj výfuk. Tu vidno že sa niekto staral o to. Interiér vozidla bol na svoj vek a km tiež v zachovalom stave, zišlo by sa ho len vytepovať a prevoňať. Sedačky mali pekný, pevný stav. Všetko vybavenie bolo na vozidle funkčné. Snáď len displeju rádia sa prvých 5 minút nechcelo všetko zobrazovať, ale po pár minútach sa rozbehol naplno. Klimatizácia, multifunkčný volant, elektrické zrkadlá, audio fungovalo ako malo. Motor toto má snáď potešilo najviac. Motor krásne špinavý, od roku 2010 sa ho nikto ani nedotkol. Keď som ho naštartoval, naskočil bez zaváhania s jemnosťou a tichosťou pravej Hondy. Z motora neboli žiadne úniky kvapalín, chladiaca zmes krištáľovo čistá a viečko oleja so samotným motorom príkladne čisté. Testovacia jazda keďže Honda je známa nie len svojou spoľahlivosťou ale aj jazdnými vlastnosťami bol som veľmi zvedavý, keďže Civic 8 generácie som ešte nejazdil. Auto sa správalo presne tak ako by malo, mierne vôle po Bratislavych cestách za 12 rokov boli citeľné ale motor a prevodovka fungovali ako by vyšli z výroby. Brzdy taktiež fungovali veľmi dobre, žiadne kopanie alebo ťahanie do strany. Diagnostika neukázala žiadne chyby na motore, ukazovala len chyby spojené so slabou batériou, keď sa batéria vymení a chyby vymažú, bude kompletne čistá. Čo sme našli za chyby? Len novú autobatériu, nič iné nebránilo bezpečnému užívaniu vozidla, snáď by to chcelo len vytepovať v interiéri. Záver Auto som samozrejme odporučil a majiteľ sa už pár týždňov teší z nového vozidla čím mu ďakujem za dôveru pri pomoci s výberom a kontrolou vozidla. Prajeme mu veľa bezpečných a bezstarostných kilometrov. UNCODE.initRow(document.getElementById("row-unique-6")); Príspevok Príbeh z overenia vozidla: prvé auto pre klienta, príslovie “navonok hojno pod kapotou ho….” Našťastie nie pri Honde… je zobrazený ako prvý na Autopomocník.

prejsť na článok

Pre klienta sme preverili aj ďalšiu moju obľúbenú značku Volvo

Príbeh z overenia vozidla: prvé auto pre klienta, príslovie “navonok hojno pod kapotou ho….” Našťastie nie pri Honde… Pokiaľ hľadáte: maximálne bezpečie jedny z najlepších sedačiek v tejto kategórii jedny z najlepších svetlometov je to ďalšia sk

prejsť na článok

Príbeh z overenia vozidla: Tento týždeň v znamení stáčania km a vážnych poistných udalostí

Príbeh z overenia vozidla: Tento týždeň v znamení stáčania km a vážnych poistných udalostí Ahojte priatelia, opäť by sme radi apelovali aby ste si dávali pri kúpe jazdenky pozor a dobre si prevereli, čo kupujete. Tento týždeň sme mali za úlohu preveriť kr

prejsť na článok

Príbeh z overenia vozidla: po dlhom čase sme opäť nekúpili… prečo?

Príbeh z overenia vozidla: po dlhom čase sme opäť nekúpili… prečo? Ako to celé začalo… Klient ma kontaktoval s tým, že by mal záujem o preverenie jeho vysnenej Mazdy 3, ktorú má už aj vybratú. Hovoríme samozrejme, Mazdu v Autopomocnikovi máme veľmi rad

prejsť na článok

Štúdia odhalila, že priemerné slovenské auto sa stane účastníkom nehody každých 133 tisíc kilometrov

Žiadne auto nie je imúnne voči nehodám a je bežné, že vozidlá každých pár rokov utrpia menšie alebo väčšie poškodenia. Keď však poznáte počet najazdených kilometrov vozidla, môžete sa dozvedieť veľa o jeho minulosti vrátane toho, koľkokrát mohlo byť poško

prejsť na článok

Príbeh z overenia vozidla: “Handričkové Santa Fe” to vážne takýto stav po 3,5 roku užívania?….

Príbeh z overenia vozidla: “Handričkové Santa Fe” to vážne takýto stav po 3,5 roku užívania?…. Ako to celé začalo… Keďže sa môj veľmi dobrý kamarát v sobotu žení a práve minulú sobotu sme si vyšli na chlapskú rozlúčku so slobodou, prichádza mi v ten deň

prejsť na článok