Príbeh z overenia vozidla: po dlhom čase sme opäť nekúpili… prečo?

Príbeh z overenia vozidla: po dlhom čase sme opäť nekúpili… prečo? Ako to celé začalo… Klient ma kontaktoval s tým, že by mal záujem o preverenie jeho vysnenej Mazdy 3, ktorú má už aj vybratú. Hovoríme samozrejme, Mazdu v Autopomocnikovi máme veľmi radi a máme s nimi aj pomerne bohaté skúsenosti. Keďže som sa zaroveň dozvedel, že je používateľom, ktorý si rád nechá auto dlhé roky, bolo treba tomu prispôsobiť požiadavky, aby auto bolo v “Autopomocnik” stave to znamená “handričkový stav” ako Santa Fe z minulého preverenia. A čo sme vymysleli? Každému klientovi sa snažím vybrať to najlepšie auto za jeho peniaze. Pokiaľ má auto vybraté, aj tak sa ešte na pár minút pozriem či nemáme v ponuke niečo lepšie. Zaujala ma v ponuke novšia generácia Mazdy 3 rok 2019. Bola však o 2000€ drahšia a so slabším výkonom 90kW, preferencia bola však 121kW verzia ktorú si vybral. Tak sme sa teda dohodli, že si pôjde sám pozrieť vozidlo, ktoré si našiel a keď sa mu bude pozdávať pôjdeme to preveriť. Klientovi sa auto veľmi páčilo, predávajúci bol seriózny, ide sa na obhliadku! Online preverenie vozidla pred obhliadkou… Online preverenie nám neprinieslo žiadne šokujúce výsledky, auto podľa poistných udalosti malo len lakovaný zadný nárazník, nebolo kradnuté, zaťažené ťarchou alebo v leasingu. Online servisná história Mazda… Online servisná história nám potvrdila pravidelný servis v autorizovanom servise a všetky vykonané zvolávacie akcie. 138 bodová kontrola Autopomocnika Pri príchode vyzerá auto veľmi pekne, krásna červená Mazda metalíza a 18” disky. Vyberám teda meračku laku, ktorá potvrdzuje nelakované diely vozidla a teda bezškodovu minulosť. Čo ma však nemilo prekvapuje je škrabanec alebo odrenina snáď na celom aute. Najhoršie je na tom predný blatník ktorý je aj prevalený, disk poškriabaný a dokonca aj podblatnik nedolieha správne. Predný narazník je tiež na boku poškriabaný. A vlastne takto to pokračuje. Ďobka na zadnom blatníku, škrabanec na zadnom nárazníku… oproti nášmu handričkovemu Santa Fe je tu veru dosť toho za 3,5 roka. Pri kontrole podvozku si tak isto všímam pomerne slušne začínajúcu koróziu, čo pri tomto veku a km veru nie je úplne bežné. Pri tomto je však veľmi dôležité zohľadniť aj kde auto jazdí. Musím potvrdiť že je rozdiel, či sa auto pohybuje po Bratislave alebo Poprade. Napríklad naša Mazda 3 v Speed pakete o ktorej sme písali v júni, nemala ešte ani len začínajúcu koróziu a pochádzala z Dunajskej Stredy. Samozrejme nie je to nič vážne, čo by bránilo užívaniu, ale “Autopomocnik” stav už to nie je a je otázkou, či nie je lepšie si počkať alebo priplatiť za lepší stav (pri tom táto červená kráska nebola vôbec lacná). Motorový priestor, studený štart prebehol v poriadku, predné brzdy zánovné (ale za jazdy “kopali”), zadné brzdy vraj nové ale vyzerali na 50000km. Testovacia jazda bola tiež v poriadku, motor mal pekný ťah, na palube všetko fungovalo, jediné čo mi prekážalo boli kopajúce brzdy. Letné pneumatiky ešte nejaký dezén na sezónu mali. Aké boli potrebné investície? Kopajúce predné brzdy (pri úplne jemnom zachadzaní nebolo príliš citeľné), škrabanec na prednom, zadnom nárazníku, prevalený predný blatník, mierne počuteľné horné uloženia tlmiča (klasický problém Mazdy 3). Záver… Vo svojej podstate sme nemali nič zasadné voči autu, po technickej stránke bolo v dobrom stave, nebolo ani havarované. Dôležitejšou otázkou však bolo si zodpovedať čo očakávam od 3,5 ročného auta za pomerne veľa peňazí. Pokiaľ si človek chce auto nechávať dlhé roky, je podľa mňa lepšie si priplatiť a tešiť sa z neho v štýle “wau máme krásne, nové auto ktoré nám dlho vydrží” a v tomto prípade by som sa obával, že klient by sa začal sám seba pýtať “nemal som radšej priplatiť a zobrať auto s menej škrabancami v lepšom stave? Trafia mi tú červenú viac vrstvovú metalízu tak aby to nebolo vidno že je lakované?” UNCODE.initRow(document.getElementById("row-unique-8")); Príspevok Príbeh z overenia vozidla: po dlhom čase sme opäť nekúpili… prečo? je zobrazený ako prvý na Autopomocník.

prejsť na článok

Príbeh z overenia vozidla: Tento týždeň v znamení stáčania km a vážnych poistných udalostí

Príbeh z overenia vozidla: Tento týždeň v znamení stáčania km a vážnych poistných udalostí Ahojte priatelia, opäť by sme radi apelovali aby ste si dávali pri kúpe jazdenky pozor a dobre si prevereli, čo kupujete. Tento týždeň sme mali za úlohu preveriť kr

prejsť na článok

Pre klienta sme preverili aj ďalšiu moju obľúbenú značku Volvo

Príbeh z overenia vozidla: prvé auto pre klienta, príslovie “navonok hojno pod kapotou ho….” Našťastie nie pri Honde… Pokiaľ hľadáte: maximálne bezpečie jedny z najlepších sedačiek v tejto kategórii jedny z najlepších svetlometov je to ďalšia sk

prejsť na článok

Overenie PZP

Overenie platnosti povinného zmluvného poistenia (PZP) je kľúčové pre každého majiteľa vozidla na Slovensku. PZP chráni majiteľov vozidiel pred finančnými nákladmi spojenými s škodami spôsobenými pri nehodách. Na Slovensku je PZP povinné pre každé vozidlo

prejsť na článok

Prečo kontrola originality AutoSystem s.r.o.

Majte svoje vozidlo pod kontrolou a objednajte ho na kontrolu originality, ktorá preukáže jeho skutočný technický stav. Absolvovaním kontroly originality bude každý majiteľ vozidla mať istotu, že jeho vozidlo je spôsobilé na premávku na pozemných komuniká

prejsť na článok

Čo kontroluje KO a prečo

Kontrolou originality sa rozumie kontrola originality a zhodnosti vozidla vykonávaná v pracovisku kontroly originality a to nedeštruktívnym skúmaním zameraným na zisťovanie stôp neoprávneného vonkajšieho zásahu do konštrukcie vozidla alebo do dokladov voz

prejsť na článok