PREDČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ/GRAFOMOTORIKA

Vážení  rodičia, milí predškoláci !         Keďže je naša materská škola Srdiečko stále zatvorená a musíte sa s deťmi učiť doma, rady by sme Vám poskytli niekoľko rád na rozvíjanie predčitateľskej gramotnosti a grafomotoriky.       Čítať deťom rozprávky, príbehy, bájky či básničky by Ste mali každý deň. Pri práci s knihou treba dieťaťu ukázať, kde je napísaný názov knihy, meno autora, meno ilustrátora a nadpis čítaného príbehu. Pri čítaní treba, aby ste pred dieťaťom ukazovali prstom po riadkoch – treba aby videlo, že sa číta zľava doprava a zvrchu nadol. Treba upozorňovať na veľké tlačené písmená – deti mnohé poznajú a vedia, že veta končí bodkou. Po prečítaní príbehu sa môžete o ňom porozprávať ( o čom bol, aké postavy tu vystupovali, aký bol hlavný hrdina, ako by chceli, aby sa príbeh skončil) – dieťa tvorí jednoduché súvetia, odpovedá celou vetou. Na základe počutého príbehu môže dieťa vytvoriť ilustráciu.  V týždenných aktivitách, ktoré Vašim deťom posielame je mnoho inšpirácií aj na predčitateľskú gramotnosť.        Ďalšie aktivity : môžete tlieskaním deliť slová na slabiky určovať prvú a poslednú hlásku v slove, prípadne vyhláskovať celé slovo – nie je to pre deti jednoduché, preto im musíte pomôcť Vašou dôraznou výslovnosťou pre predškolákov je dôležitá ich čistá výslovnosť, lebo slovo, ktoré nesprávne vyslovia aj zle v škole napíšu (jazykové cvičenia, jazykolamy, jednoduché básničky) dieťa v tomto veku poznáva iba veľké tlačené písmená – môže si krúžkovať v detskom časopise tie, ktoré pozná, môže si ich modelovať z plastelíny, môže ich písať prstom do vzduchu, paličkou do piesku aj trojhrannou ceruzkou na papier – papier A4 preložíte na polovicu a potom ešte na polovicu a máte riadky – do zošita s linajkami ešte dieťa nepíše !!! dieťa v tomto veku ešte nemá vyvinuté všetky kostičky na ruke, preto píšte iba veľké tlačené písmena – NIE PÍSANÉ pri kreslení a písaní sedí dieťa za stolom tak, že chodidlá má na zemi vedľa seba, o stôl si netlačí bruško, lakte má položené na stole, hlavu mierne predklonenú – asi 20 cm od stola trojhrannú ceruzku drží palcom a ukazovákom a podopiera ju prostredníkom asi 1,5 cm od hrotu ceruzky okrem kreslenia s deťmi maľujte vodovými farbami a štetcom, temperkami, vystrihujte a nalepujte obrázky – deti vedia urobiť krásne práce navliekajte korálky, skladajte puzzle, zaväzujte šnúrky. Hlavne sa nezabudnite pri tom hrať a tešiť sa, že Ste spolu. Milé slovo a pochvala urobia viac ako kritika. Želáme veľa úspechov a myslíme na Vás.                                                                                                                                                                                                               pani učiteľky Marcelka a Jarka The post PREDČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ/GRAFOMOTORIKA appeared first on MŠ Srdiečko.

prejsť na článok

ŽIVOT PRI VODE I.,II.,III.Tr.

Milí rodičia, opäť sme pre Vaše detičky spracovali aktuálnu tému: Život pri vode 1. VODNÉ ŽIVOČÍCHY pomenovanie niektorých živočíchov (samozrejme, je ich oveľa viac ) VODNÉ ŽIVOČÍCHY pomenovanie 2. ŽIVOT PRI VODE   Chránime vodu potoky, rieky, rybníky

prejsť na článok

TÉMA: VESMÍR I.,II.,III.Tr.

Milí rodičia, milé deti, tento týždeň sme pre Vaše deti pripravili tému VESMÍR 1. VESMÍRNI KAMARÁTI prečítajte svojim deťom krátky príbeh s náučným charakterom (nová slovná zásoba, poznatky o vesmíre): VESMÍRNI KAMARÁTI 2. E-BOOK VESMÍR pracovný zošit

prejsť na článok

EDUŽUR: Nebojme sa priznať, že nevieme všetko, aj žiaci nám môžu poradiť, hovorí učiteľ informatiky Martin Cápay

Stredoškolský a vysokoškolský učiteľ informatiky Martin Cápay vedie žiakov k tomu, aby získané digitálne zručnosti vedeli využiť aj v bežnom živote. O svoje poznatky sa delí tiež s budúcimi učiteľmi informatiky, ktorých pripravuje na pedagogickú prax. Pre

prejsť na článok

V Campuse sme úspešne predstavili projekt Hacknime.to a tému prvého hackathonu

V stredu 28. septembra sa v priestoroch Campus Cowork konal kick-off event k začínajúcemu projektu Hacknime.to, kde sme spolu s predstaviteľmi z Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky (MIRRI) priblížili zámer p

prejsť na článok

7. ročník programu Školy, ktoré menia svet je otvorený!

.fusion-body .fusion-builder-column-50{width:16.6666666667% !important;margin-top : 0px;margin-bottom : 20px;}.fusion-builder-column-50 > .fusion-column-wrapper {padding-top : 0px !important;padding-right : 0px !important;margin-right : 11.52%;padding-bot

prejsť na článok