Podporujeme digitálnu transformáciu vzdelávania

V našom sektore odborného vzdelávania a prípravy (ekonomika, administratíva, manažment) vždy boli a sú typickými trendami informatizácia, digitalizácia, automatizácia pre zvýšenie efektivity práce. OA Prievidza celé desaťročia prispieva ku digitálnej transformácii konkrétnymi aktivitami, čím sa stala všeobecne známa a uznávaná (spomeňme projekty infovek, Digitálne štúrovstvo, Otvorená škola, Internetová kaviareň, školiace centrum pre verejnosť a pre učiteľov regiónu, AMV, MVP, IT akadémia, ECDL, INTERREG...). Mnoho rokov organizujeme krajské kolo a tento rok organizujeme celoštátne kolo súťaže stredných škôl v spracovaní informácií na počítači. Dnešným podpisom memoranda o spolupráci s Národným centrom pre digitálnu transformáciu vzdelávania - pracovisko UPJŠ Košice a UK Bratislava naša škola získala postavenie Partner Národného centra pre digitálnu transformáciu vzdelávania – „NCDTV partner“.Hlavnou úlohou projektu NCDTV je vytvorenie podmienok pre realizáciu aktivity národného projektu DiTEdu „Podpora digitálnej transformácie vzdelávania“. OA Prievidza získava podporu vo vzdelávaní školských digitálnych koordinátorov, vedúcich zamestnancov, učiteľov, bude môcť využívať inovatívne metodiky vyučovania a zúčastňovať sa výskumu, diagnostiky, experimentálneho overovania v záujme úspešnej digitálnej transformácie. 

prejsť na článok

Úloha inklúzie, ekológie a participácie v programe Erasmus+

Program Európskej únie na podporu vzdelávania, odbornej prípravy, mládeže a športu v Európe kladie v súčasnom období dôraz na sociálnu inklúziu, zelenú a digitálnu transformáciu a podporu účasti mladých ľudí na demokratickom živote. Inklúzia nemusí z h

prejsť na článok

Ako zlepšiť prístupnosť služieb vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve?

Aj keď je infraštruktúra a služby vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve (ďalej len VSRD) zavedené, rodiny môžu stále čeliť mnohým prekážkam, najmä ak sa stretávajú so špecifickými ťažkosťami (napr. žijú v chudobe, majú nízku úroveň gramotnosti, ned

prejsť na článok

Kvalita predškolského vzdelávania a starostlivosti odporúčania z krajín EÚ

Hoci mnohé členské štáty EÚ smerujú k inkluzívnemu modelu vzdelávania, väčšina politík sa doteraz zameriavala na systémy povinnej školskej dochádzky a predovšetkým na deti a mládež so špecifickými poruchami učenia. Potreba rozšíriť inkluzívne postupy v sl

prejsť na článok

Európsky rámec: Inkluzívne posilnenie kvality vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve

V poslednom čase sa čoraz častejšie objavuje vízia inkluzívnejšej Európy. A to najmä vzhľadom na zvyšujúcu sa úroveň spoločenskej nerovnosti a rastúcu rozmanitosť v rámci európskych krajín a medzi nimi. Kvalita vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve

prejsť na článok

Akú formu učenia uprednostňujete? Papierovú alebo digitálnu?

Je priam neuveriteľné, ako sa doba rýchlo mení. Takých 10 rokov dozadu sme si pod pojmom čítanie predstavili text na papierovom základe vo forme kníh či zošitov. A dnes? Ak sa pozrieme vôkol seba, čítanie má podobu elektronického textu vo forme mobilov či

prejsť na článok