Hoci mnohé členské štáty EÚ smerujú k inkluzívnemu modelu vzdelávania, väčšina politík sa doteraz zameriavala na systémy povinnej školskej dochádzky a predovšetkým na deti a mládež so špecifickými poruchami učenia. Potreba rozšíriť inkluzívne postupy v službáchvzdelávania a starostlivosti v ranom detstve (ďalej len „VSRD“).VSRD smerom k inkluzívnej kvalite bola vyjadrená vo viacerých odporúčaniach Rady Európskej []
V poslednom čase sa čoraz častejšie objavuje vízia inkluzívnejšej Európy. A to najmä vzhľadom na zvyšujúcu sa úroveň spoločenskej nerovnosti a rastúcu rozmanitosť v rámci európskych krajín a medzi nimi. Kvalita vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve
prejsť na článokAj keď je infraštruktúra a služby vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve (ďalej len VSRD) zavedené, rodiny môžu stále čeliť mnohým prekážkam, najmä ak sa stretávajú so špecifickými ťažkosťami (napr. žijú v chudobe, majú nízku úroveň gramotnosti, ned
prejsť na článokZabezpečenie dobrej dostupnosti služieb starostlivosti a vzdelávanie a starostlivosť v ranom detstve nie sú výnimkou je komplexný proces a vyžaduje si zváženie celého radu krokov (od identifikácie potrieb rodín až po uspokojenie týchto potrieb). Túto ce
prejsť na článokPrihlasovanie detí so zdravotným znevýhodnením do bežných škôl: - rodičia pri zápise uvedú, že ide o dieťa so zdravotným znevýhodnením a doložia správu od lekára. - v prípade NKS správu od logopéda/klinického logopéda, v ktorých starostlivosti bolo di
prejsť na článokV dňoch 23. a 24. novembra 2023 sa konala prvá medzinárodná odborná konferencia s názvom „Nové výzvy pre záchrannú zdravotnú službu“, organizovaná spoločnosťou AGEL Merea. Konferencie sa zúčastnili odborníci zo Slovenska, Českej republiky, Poľska, Talians