Pár slov o online marketingu

Úspešný online marketing – krok za krokom spravíte si webstránku a dáte na ňu dobrý obsah na stránku umiestnite návnadu a začnite budovať databázu kontaktov naplánujete systém objednávania, pripravíte podstránku na predaj pripravíte reklamnú kampaň /podľa možností zadarmo alebo za malé náklady – áno, aj takto sa dá/ 1.  Stránka a texty Vlastná webstránka – majte na pamäti len jednu vec: nerobíte ju pre seba, ani pre profesora v škole, ani pre svojich priateľov a rodinu. Robíte ju len a len pre svojich zákazníkov. Tak pri jej tvorbe rozmýšľajte ich hlavou. Nelámte si hlavu nad dizajnom /grafici, kľudne ma zabite/. Dôležitý je obsah. Nepíšte vety tipu „vítame vás“ a „sme radi, že ste tu“. Napíšte ako viete pomôcť. Píšte o svojich zákazníkoch. O téme, čo ich zaujíma. Stručne povedané, stránka nech nie je o produkte ale o problémoch vášho zákazníka. 99% stránok vyzerá takto: to som, toto predávam, toľko to stojí. Buď si to kúpiš alebo nie. Urobte to inak: ak máte na stránke kvalitný blog /s dobrým SEO/, je veľká pravdepodobnosť, že váš potenciálny zákazník sa tam dostane oveľa skôr, než jeho problém začne byť akútny. Postupne vás spozná, začne vám dôverovať a keď sa rozhodne pre nákup, nebude hodiny hľadať na internete, lebo vie, kam, za kým má ísť, vie, že u vás bude spokojný. Váš web by mal byť osobný –  stručne sa predstavte , najlepšie aj s fotografiou. Nie z občianskeho preukazu a nie z poslednej dovolenky. Nejakú peknú fotku, kde ste upravené a pekne sa usmievate Buďte na stránke prítomné aj inak – majte tam kontakty na seba, odpovedajte na otázky, na maily, zapájajte sa do diskusií ak je na stránke takáto možnosť. Prosto komunikujte! Prezraďte niečo o sebe. Ale len s mierou! Stránka predsa nie je o vás, ale človek na druhej strane musí vedieť, že ste odborník ale aj normálny človek a môže vám dôverovať. 2. Databáza Budujte si databázu – vypýtajte si ich mailovú adresu, takáto databáza má pre vás neskutočnú hodnotu. Ako na to? Predsa s tou návnadou, čo som spomínala na začiatku Dajte im za to niečo – nejaký darček, ebook, čo si môžu zadarmo stiahnuť /ak zadajú mailovú adresu/, prípadovú štúdiu, hocičo, čo má pre vašich zákazníkov skutočnú hodnotu. Ebook, test /výsledky mailom – info o zákazníkoch/, videá /prvé video na stránku, ostatné si môžu stiahnuť, ak vám dajú email/, časopis /mesačne im pošlete alebo štvrčročne/, knižnica /môžete dať  viac  ebookov, nech si každý nájde ten svoj/ +na blogoch sa neskutočne veľa dozviete o zákazníkoch, potom len pošlete ponuku priamo pre nich. Existuje viacero ciest ako zvýšiť počet registrovaných užívazeľov /čo vám dali/dajú mail/           Dajte tú návnadu na uvítaciu stránku. Tip: najlepšie je, ak sa môžu hneď prihlásiť na odber newsletterov           Dajte ju na koniec všetkých  článkov v blogu           Uvádzajte ju v reklamách ____________________________________________________________________________________ Ale ja neviem písať! – pred mesiacom som si to myslela aj ja. Čo sa zmenilo? Nič, sadla som si k počítaču a napísala som svoj prvý článok. Potom ten druhý, tretí a tak ďalej. Uvedomte si, že píšete normálnym ľuďom, píšte ľudsky, zrozumiteľne. Ak nemusíte, nepoužívajte odborné slová, nepíšete seminárku ani diplomovku. Klídek, treba len začať. A písať o 106, lebo cvičenie robí majstra, však áno? Nič netreba prekomplikovať, normálne napíšte, čo máte v hlavičke. Hotovo. Píšte pravidelne! Aspoň 4 – 5 x týždenne, ale kľudne aj každý deň. Odlíšte sa! – ako na to? Nech sa páči, zopár tipov:           Buďte niekto iný – môžete mať maskota, napr. váš blog o chudnutí môže písať pupkatý macko, ktorý rozpráva, ako bude mať tehličky na bruchu, prasiatko môže písať blog pre vegánov           Odlíšte sa formátom – ak každý píše, môžete urobiť videoblog           Aj váš blog môže mať „zvyky“ – napr. každý piatok sa môžu pýtať,  odpovedáte na otázky, každý utorok píšete o rovnakej téme /napr. pri gastro o zákuskoch/, každú sobotu môžu hlasovať o niečom, každý piatok niekoho vyžrebuješ a dostane malý darček, a pod. TIP: tento tip vám pomôže aj v prípade, že nemáte tému – napr. každý pondelok môžete napísať sumár z iných blogov, o tom, kto napísal minulý týždeň ten naj článok, udalosti minulého týždňa – nebudú musieť čítať kopec blogov, aby boli v obraze, stačí, keď budú čítať ten váš. ____________________________________________________________________________________ Pár dobrých rád: Ako som naznačila aj vyššie, váš blog by mal byť aj tak trošku osobný. Áno, je to pracovný blog, píšete v prvom rade o práci a k téme, ale budete mať so svojimi čitateľmi /resp. potenciálnymi zákazníkmi/ bezprostrednejší vzťah, budete sympatickejšie, ak o sebe čo-to prezradíte, ak im dovolíte tak trochu nazrieť do svojho súkromia. /koniec koncov preto je bulvár najčítanejší, všakže/ Tie osobné prvky môžu byť rôzne. Jednak podstránka s tvojimi kontaktnými údajmi a fotografiou, kde uvediete aj zopár informácií o sebe /stačí máličko/. Môžete tam uviesť aj svoje obľúbené blogy, obľúbené citáty k téme, obľúbených autorov, proste čokoľvek, čo uznáte za vhodné. Pridajte do blogu niečo osobné. Napr. keď na prechádzke s rodinkou vás napadne dobrá téma, kľudne napíšte: večer som bola na prechádzke s rodinkou, keď ma napadlo, že .., alebo pred pár rokmi som bola na dovolenke v Brazílii a spomenula som si na jeden zvyk, ktorý ma napadlo, keď som čítala včerajšie komenty. Uvádzajte príklady zo svojej praxe. Jednak, prax je úplne iná, než teória, na prípadových štúdiách lepšie pochopíme princípy z teórie. Ak budete uvádzať vlastnú prax, uvidia, že nehovoríte do vzduchu a budete aj dôveryhodnejšia. Názor – môžete napísať svoj názor k nejakej téme Niečo iné – občas sa stane, že sa chceme podeliť s niečím banálnym ale pre nás veľmi dôležitým. Problém je len v tom, že sa to vôbec netýka našej profesie ani témy. Nevadí. Kľudne to napíšte, ale upozornite ich, že „tento článok bude o niečom úúúúplne inom“. Vaši čitatelia si to ocenia, že sa s nimi podelíte o drobné radosti. Majte sa krásne 

prejsť na článok

Ako vplýva aktuálna situácia COVID na odvetvie online marketingu

Pandémia koronavírusu všetkých trápi už vyše roka. Nehovoriac o tom, koľko spoločností položila na kolená. Mnohé firmy či kamenné predajne skrachovali alebo boli zavreté. Iné zmenili stratégiu a prispôsobili sa aktuálnej situácii. Keďže online nakupovanie

prejsť na článok

Slavomíra Kollárová

Slavomíra Kollárová má 18 ročné skúsenosti s podnikaním na Slovensku s medzinárodným pôsobením a je spoluzakladateľkou firmy INSPIO. Za posledné roky firma expandovala do 26 krajín v Európe. Slávka sa primárne venuje marketingu, stratégii a tvorbe produkt

prejsť na článok

Čo je to outsourcing a čo všetko sa dá outsourcovať?

Slovenčina je už naozaj plná zahraničných výrazov a skratiek. Okrem každodenného osobného života ovplyvňujú tieto výrazy čoraz viac aj prácu. Výrazov je čoraz viac a niekedy je naozaj ťažké zorientovať sa v spletitej džungli slov, ktoré pre mnoho ľudí ked

prejsť na článok

Nová možnosť zárobku: Jednoducho a bez kvalifikácie

Už takmer každý bol zapojený v nejakom multi level marketingu. Asi 95% ľudí v ňom neuspelo a dnes za žiadnych okolnosti by už do podobného predajného systému nevstúpilo. Dôvod prečo veľa ľudí odmieta túto prácu (toto podnikanie) je viac : nechcú cho

prejsť na článok

Trend online štúdia stále narastá. Študovať online môžete aj MBA

Nedávna pandémia nám ukázala, že študovať v online priestore so sebou prináša, samozrejme, isté nevýhody, ale prevyšuje aj množstvo pozitívnych dopadov. Nielen stredné,

prejsť na článok