Niektoré plug-in hybridy vypúšťajú šokujúco päť až sedemkrát viac emisií, ako by mali.

Plug-in hybridné (PHEV) vozidlá znečisťujú ovzdušie emisiami podľa štúdie, ktorú zverejnili vedci z Grazu, ovzdušie oveľa viac, ako je od výrobcov udávané, dokonca aj s nabitými batériami. #tdi_7 .td-doubleSlider-2 .td-item1 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2023/02/P90395668_lowRes_the-bmw-330e-touring-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_7 .td-doubleSlider-2 .td-item2 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2023/02/P90395659_lowRes_the-bmw-330e-touring-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_7 .td-doubleSlider-2 .td-item3 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2023/02/2022-Renault-Megane-PHEV-1536x864-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_7 .td-doubleSlider-2 .td-item4 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2023/02/Peugeot-308-Hybrid-225e-Exterieur-169FullWidth-da6b348b-1866951-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_7 .td-doubleSlider-2 .td-item5 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2023/02/FobyzyUX0AAFJMi-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_7 .td-doubleSlider-2 .td-item6 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2023/02/Foby5UEWIAASHiO-1-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } 1 z 6 Európske vlády minuli v roku 2022 približne 350 miliónov EUR na dotovanie plug-in hybridných vozidiel (PHEV). Pritom vedci Technickej univerzity v Grazi tvrdia v rámci nich zverejnenej štúdie, že namerané vyššie údaje emisií v reálnych podmienkach ako sú udávané hodnoty od výrobcov ukazujú, že sa do plug-in hybridov investícia v podobe dotácii z pohľadu ekológie de facto neoplatí. BMW radu 3, Peugeot 308 a Renault Megane v reálnych podmienkach Vedci z univerzity testovali tri nové plug-in hybridné vozidlá v reálnych podmienkach v rakúskom Grazi. Zistili, že BMW radu 3, Peugeot 308 a Renault Megane v reálnych podmienkach môže len ťažko  dosiahnuť udávaný dojazd (podľa WLTP) na čisto elektrický pohon. Pritom znečisťovanie ovzdušia emisiami je vyššie ako sú udávané údaje ( podľa WLTP), či už boli ich batérie plne nabité alebo nie. Na 50 kilometrov dlhom mestskom okruhu dokázal proklamovaný dojazd s nulovými emisiami dosiahnuť len Renault Megane, zatiaľ čo BMW radu 3 dosiahol len 74 percent udávaného dojazdu na čisto el. pohon a Peugeot 308 zašiel len o polovicu menej ako by mal zvládnuť podľa udávaného dojazdu uvedeného výrobcom (podľa WLTP). Z týchto a ďalších dôvodov, dokonca aj keď boli batérie vo vozidlách plne nabité, vedci zistili, že Megane vypúšťa o 20 percent viac CO2, Peugeot o 70 percent viac a BMW o neuveriteľných 300 percent viac, ako by malo byť podľa údajov uvedených v technických parametroch podľa WLTP. Keď sa batérie vybili, výsledky sa samozrejme ešte zhoršili. Autá vypúšťali šokujúco päť až sedemkrát viac emisií, ako by za týchto podmienok mali. V štúdii sa ďalej píše, že 71 percent vozidiel PHEV predaných v Európe sú firemné automobily a výskumy ukazujú, že jazdia takmer výlučne na výkon spaľovacieho motora a sú len zriedka nabíjané. Podľa vyššie uvedeného je teda zrejme že tento pohon nenapomáha ekologickejšej prevádzke, práve naopak vyššia hmotnosť vozidla  a tým pádom aj vyššia spotreba/vyššie emisie prispievajú k vyššie záťaži životného  prostredia. Výsledky štúdie, aj keď sú obmedzené, podnietili spoločnosť Transport & Energy, aby presadzovala, aby zákonodarcovia zmenili spôsob dotovania. „Daň z osobných a firemných áut pre PHEV by mala vychádzať zo skutočne dosiahnutého zníženia CO2,“ hovorí Krajinska, zastupkiňa tejto spoločnosti. „Vlády by mali ukončiť všetky dotácie na nákup PHEV vo vozových parkoch a namiesto toho podporiť firmy, aby používali elektromobily, ktoré majú skutočne nulové emisie.                   Zdroj: Carscoops                                  Luks Vajda Príspevok Niektoré plug-in hybridy vypúšťajú šokujúco päť až sedemkrát viac emisií, ako by mali. zobrazený najskôr AUTOTEST.sk.

prejsť na článok

Salón Elektromobilov 2020 najväčšia špecializovaná výstava elektromobilov na Slovensku

O elektromobiloch sa na Slovensku hovorí čoraz častejšie. Dosvedčuje to aj nedávny evidentný záujem verejnosti o dotácie, na ktoré sa záujemcovia prihlasovali koncom roka 2019. Celá šesťmiliónová suma vyčlenená na podporu kúpy elektromobilov bola rezervov

prejsť na článok

Ochrana životného prostredia verzus Katleen Fashion

Celosvetový trend je taký, že stále viac nakupujeme. Naše potreby sú pritom stále tie isté. Konkrétne módny priemysel má na svedomí až 10% celosvetových emisií uhlíka. Obrovský nárast znečistenia a plytvania začalo riešiť viacero textilných firiem recyklá

prejsť na článok

Nový plug-in hybrid v ponuke BMW: X3 xDrive30e

Elektifikácia a hybridný pohon nie je cudzí ani prémiovému segmentu. BMW predstavilo nový model X3, ktorý bude mať pod kapotou preplňovaný benzínový štvorvalec a elektromotor integrovaný do automatickej prevodovky. Tento pohon dostal názov PHEV a ponúk

prejsť na článok

Ako vManutane robíme CSR acirkulárnu ekonomiku pre väčšiu udržateľnosť

V Manutane nám príroda nie je ľahostajná. Po vzore európskej dohody Green Deal sme sa zaviazali k opatreniam, ktoré zmierňujú produkciu emisií a šetria zdroje, napríklad papier. Ponuku neustále rozširujeme o recyklované aj recyklovateľné produkty. Vrátený

prejsť na článok

PREČO SÚ KVALITNÉ SYPANÉ ČAJE VIAC AKO LEN NÁPOJ?

Kvalitné sypané čaje sú už dlho populárnym nápojom po celom svete. Zelené, čierne, bylinkové a ovocné čaje sú všadeprítomné v obchodoch a reštauráciách, no máloktorí si uvedomujú, že čaj môže byť viac ako len obyčajný nápoj. Prečo sú teda kvalitné sypané

prejsť na článok