Metodika: FYZ 7.- 8. ročník ZŠ Ako hlboko

Vezmeme žiakov overiť svoje teoretické vedomosti. TÉMA: mechanický tlak  CIEĽ:  Aplikovať vedomosti o tlaku v praxi. VEK: 7. 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: pieskovisko (príp. blato, sneh), 3 dosky s odlišnou plochou, meracie pomôcky, papier a pero POPIS: Žiaci uhladia povrch terénu (piesok, blato, sneh) tak, aby bol vodorovný a dostatočne veľký na umiestnenie dosky.  Následne sa rozdelia do dvojíc (1 ťažší + 1 ľahší žiak). Každá dvojica žiakov postupuje pri meraní nasledovne: Nakreslí si tabuľku pre dvojicu (vzor tabuľky je nižšie). Obaja žiaci z dvojice sa po jednom postavia na 3 rôzne veľké plochy a merajú, ako hlboko sa zaborili – namerané údaje si zapíšu. Pomocou vzorca v tabuľke žiaci vypočítajú tlak na 3 rôzne plochy. Žiaci vo dvojici porovnávajú veľkosť tlakov na rôzne plochy a medzi sebou navzájom. Na záver žiaci určia premenné, ktoré ovplyvňujú tlak a hĺbku ponoru. Poznámka: tabuľku na stiahnutie nájdete v prílohách alebo si ju žiaci môžu vyrobiť svojpomocne. VARIÁCIE:  Žiaci ukladajú na plochu rôzne predmety, vážia ich a porovnávajú. Autorka: Jana Huláková (Cmarková), ZŠ Jána Kupeckého, Pezinok Pracovný list v PDF na stiahnutie: tabuľka ako hlboko FYZ ako hlboko ?The post Metodika: FYZ 7.- 8. ročník ZŠ Ako hlboko appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: BIO 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  Pozorovanie hľúzkovitých baktérií na koreňoch ďateliny

Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast

prejsť na článok

Metodika: ANJ 6. – 7. ročník ZŠ Svet okolo nás

Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova

Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:

prejsť na článok

Metodika: BIO 1. ročník SŠ Ako šuští dážďovka

Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri.  VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O

prejsť na článok

Metodika: BIO príma, 1. ročník SŠ  Model bunky

Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč

prejsť na článok