Metodika: CHEM 9. ročník ZŠ Štruktúrne vzorce z kvetov

Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou kvetov a iných prírodných materialov TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK: 9.ročník ZŠ (2.ročník GYM) DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar, leto, jeseň POMÔCKY: listy, kvety, stonky rastlín, šišky, drievka (alebo iný prírodný materiál), kartičky s názvami organických zlúčenín POPIS: Každá skupina žiakov dostane sadu kartičiek s názvami rôznych organických zlúčenín (počet si zvolí učiteľ podľa vedomostnej úrovne žiakov a podľa časových možností). Pred začatím práce si skupina zadefinuje akou prírodninou nahradí jednotlivé atómy a väzby v zlúčenine. Napríklad púpava – uhlík, sedmokráska – vodík, drievko – väzba, atď.Takýto materiál potom používajú pri všetkých vzorcoch. Dobrý tip: žiaci by si mali počas ich práce s materiálom robiť fotografie, ak by náhodou začal fúkať vietor. Na záver všetci žiaci spoločne skontrolujú prácu ostatných skupín. Snažia sa identifikovať, aké prvky predstavujú jednotlivé prírodniny a o akú zlúčeninu ide.  Autorka: Patrícia Kaclíková Pracovný list v PDF na stiahnutie: CHEM Štruktúrne vzorce z kvetovThe post Metodika: CHEM 9. ročník ZŠ Štruktúrne vzorce z kvetov appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: CHEM 9. ročník ZŠ Štruktúrne vzorce zo snehu

Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou snehu, paličiek  a farbiva. TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK: 9.ročník

prejsť na článok

Metodika: CHEM 7. ročník ZŠ Učíme sa orientovať v periodickej tabuľke

Zopakujme si chemické prvky a ich značky TÉMA:  chemické značky a periodická tabuľka CIEĽ: Naučiť sa orientovať v periodickej tabuľke chemických prvkov. VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 35 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: periodická tabuľka prvkov p

prejsť na článok

Metodika: CHEM 1. ročník SŠ Chemická väzba a elektrónová konfigurácia

Pomocou prírodných materiálov vytvoríme elektrónovú konfiguráciu prvkov a ich zlúčenín. TÉMA: chemická väzba a elektrónová konfigurácia prvkov CIEĽ:Umiestniť elektróny do orbitálov pomocou rámčekového diagramu. Znázorniť vznik chemickej väzby v molekulách

prejsť na článok

Metodika: CHEM 8. roč. ZŠ Atómy pod lupou

Pomocou prírodných materiálov vytvoríme modely atómov a zoznámime sa s Bohrovým modelom atómu. TÉMA: Bohrov model atómu CIEĽ: Rozlíšiť jednotlivé elementárne častice a ich usporiadanie v atóme. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celo

prejsť na článok

Metodika: CHEM 1. 2. ročník SŠ Chémia v kuchyni

Uvedomíme si chemické procesy v bežnom živote a všímajme si ich v každodenných situáciach  TÉMA: chemické a biologické procesy, organická chémia CIEĽ: Zopakovať si chemické a biologické procesy bežné v kuchyni. VEK: 1. a 2. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45

prejsť na článok