Metodika: CHEM 1. ročník SŠ Chemická väzba a elektrónová konfigurácia

Pomocou prírodných materiálov vytvoríme elektrónovú konfiguráciu prvkov a ich zlúčenín. TÉMA: chemická väzba a elektrónová konfigurácia prvkov CIEĽ:Umiestniť elektróny do orbitálov pomocou rámčekového diagramu. Znázorniť vznik chemickej väzby v molekulách H2, F2, O2 a N2 a rozlíšiť väzbové a neväzbové elektrónové páry. VEK: 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ OBDOBIE:  celoročne POMÔCKY: prírodniny (konáriky, listy, kamienky…), periodická tabuľka na určenie protónových čísel prvkov POPIS: Žiaci pracujú v skupinách. Úlohou každej skupiny je s využitím prírodnín znázorniť rámčekový diagram elektrónovej konfigurácie prvkov H, F, Ne, O a N. Pri tejto aktivite overíme, či žiaci správne chápu princíp obsadzovania elektrónov.   Po zvládnutí prvej úlohy vytvoríme rámčekový diagram molekuly F2. Na tomto príklade vysvetlíme vznik väzby a znázorníme, ktoré sú väzbové a neväzbové páry.   Žiakom zadáme úlohu vytvoriť čo najviac molekúl z prvkov v prvej úlohe (jeden prvok môžeme použiť viackrát).   Pozn.: Ako orbitál môžu žiaci použiť väčšie listy, orámovanie môžu vytvoriť kamienkami alebo vetvičkami. AUTORKA: Lenka Škarbeková, Gymnázium Gelnica Pracovný list v PDF na stiahnutie: CHEM Chemická väzba a elektrónová konfiguráciaThe post Metodika: CHEM 1. ročník SŠ Chemická väzba a elektrónová konfigurácia appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: CHEM 9. ročník ZŠ Štruktúrne vzorce z kvetov

Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou kvetov a iných prírodných materialov TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK:

prejsť na článok

Metodika: CHEM 7. ročník ZŠ Učíme sa orientovať v periodickej tabuľke

Zopakujme si chemické prvky a ich značky TÉMA:  chemické značky a periodická tabuľka CIEĽ: Naučiť sa orientovať v periodickej tabuľke chemických prvkov. VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 35 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: periodická tabuľka prvkov p

prejsť na článok

Metodika: CHEM 9. ročník ZŠ Štruktúrne vzorce zo snehu

Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou snehu, paličiek  a farbiva. TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK: 9.ročník

prejsť na článok

Metodika: CHEM 8. roč. ZŠ Atómy pod lupou

Pomocou prírodných materiálov vytvoríme modely atómov a zoznámime sa s Bohrovým modelom atómu. TÉMA: Bohrov model atómu CIEĽ: Rozlíšiť jednotlivé elementárne častice a ich usporiadanie v atóme. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celo

prejsť na článok

Metodika: CHEM 1. 2. ročník SŠ Chémia v kuchyni

Uvedomíme si chemické procesy v bežnom živote a všímajme si ich v každodenných situáciach  TÉMA: chemické a biologické procesy, organická chémia CIEĽ: Zopakovať si chemické a biologické procesy bežné v kuchyni. VEK: 1. a 2. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45

prejsť na článok