Keď sa obsah tvorí “sám a zadarmo” – alebo UGC v praxi + 5 prikázaní na prácu s užívateľským obsahom

User-generated content (UGC) alebo obsah vytváraný samotnými zákazníkmi vyzerá na prvý pohľad lákavo. Veď načo investovať nemalé prostriedky do obsahového marketingu, ak vám v príprave obsahu môžu pomôcť samotní návštevníci webu, všakže? Pokiaľ sa stále pohrávate s podobnými myšlienkami, odporúčam vám začítať sa do akejkoľvek diskusie na sociálnych sieťach alebo pod článkami vášho obľúbeného spravodajského servera. Tá skupina užívateľov, ktorá zo seba chrlí často nenávistné a bizarné komentáre, je totiž presne tá istá skupina, ktorej vkladáte do rúk tvorbu svojho obsahu, pokiaľ UGC necháte pracovať bez kontroly. To však neznamená, že obsah generovaný užívateľmi nemá žiadny význam. Kde sa vzal, tu sa vzal, zrazu tu bol obsah Áno, takto trochu rozprávkovo a s veľkou nadsázkou by sa dal užívateľsky generovaný obsah popísať. Odkiaľ sa ale v skutočnosti berie? Kto sú tí užívatelia, čo generujú obsah? Zákazníci Prirodzene ide o prvé, čo vám príde na myseľ. Ľudia, ktorí majú skúsenosť s vaším výrobkom a/alebo službami a ktorí majú čo povedať ostatným. Aj tu však existujú isté podskupiny, ktoré si vyžadujú vašu špeciálnu pozornosť: Nespokojní zákazníci – nikdy nevyhoviete všetkým a nikdy nebudú všetci úplne šťastní. Zmierte sa s tým. Opak by bol až podozrivý. Je nám prirodzené, že vnímame svoje rozdielnosti a že sme schopní akceptovať a tolerovať, že aj ten najlepší krém na vrásky, parfém, či šampón jednoducho nemusí sadnúť každému. Čo však nie sme ochotní tolerovať, je značka, ktorá sa k takémuto typu zákazníkov nevie správať s rešpektom, bez ponižovania a invektív, no s konštruktívnym riešením, ktoré neznižuje hodnotu ani jednej zo zúčastnených strán. Len také správanie nám dáva pocit slobody, že nech bude naša vlastná skúsenosť akákoľvek, budeme vypočutí. Brand lovers – sú pravým opakom. Tí vás budú milovať a nasledovať vždy. Až do momentu, kým ich nezačnete považovať za samozrejmosť. Brand lover neočakáva, že ho budete zahŕňa tovarom zdarma. Ale očakáva, že si jeho aktivitu a pozitívny vzťah k vašej značke všimnete. Minimálne poďakovaním. Nezákazníci - nech to znie akokoľvek hlúpo, tak často majú potrebu vyjadriť sa k vášmu podnikaniu aj ľudia, ktorí s ním vôbec neprišli do kontaktu a majú skúsenosť prinajlepšom s konkurentom. Základom je v takom prípade urobiť zopár dlhých nádychov a výdychov a až potom reagovať. Neútočte, nehádajte sa, ale skúste s čo najmenšou dávkou irónie podďakovať za dobre mienené rady... Veď je možné, že o to danému človeku naozaj šlo. :) Zamestnanci Často sa na nich v prípade UGC zabúda, no pravda je, že sú mimoriadne dôležitou súčasťou kolotoča tvorby obsahu. Ich insight môže byť z pohľadu budovania značky mimoriadne dôležitý a prínosný (ale pozor... aj deštruktívny). Dokážu priniesť pohľad do zákulisia a tým vytvoriť okolo brandu ďalší rozmer vášho príbehu. Influenceri Z pohľadu marketingu osobitná kapitola, ktorá si zaslúži vlastnú tému. Dnes si k nej dovolím povedať len jedno jediné odporúčanie - nie je dôležité čo najväčší počet sledujúcich, no kvalita jeho publika. Prečo sa vôbec zaoberať témou UGC? Verím, že pokiaľ ste doteraz mali pocit, že ide o ten najlacnejší spôsob tvorby obsahu, tak už ste z tejto ilúzie precitli. Nízke náklady tým dôvodom teda rozhodne nie sú. Ale to neznamená, že žiadne dôvody PRE UGC neexistujú. Je autentický Čo si budeme hovoriť – UGC nebude takmer nikdy vyzerať, ako keby vzišiel z hollywoodskych filmových štúdií alebo z pera Dana Browna. Ale práve v tom je jeho čaro. Preto je tak uveriteľný a preto sa s ním ostatní dokážu stotožniť. Buduje komunitu UGC je dôležitou časťou budovania značky a komunity okolo nej. Veď ako lepšie sformovať skupinu, než dať jej možnosť vyjadriť sa a byť súčasťou vášho príbehu... Buduje dôveru Máme tendencie veriť človeku, nie logu, nie značke. Preto dať vašim a službám tvár je z pohľadu budovania dôvery mimoriadne dôležité. Až 93 % marketérov súhlasí s tým, že spotrebitelia dôverujú obsahu vytvorenému zákazníkmi viac ako obsahu vytvorenému značkami, preto či chcete alebo nie, treba sa zmieriť s tým, že UGC by mal byť súčasťou aj vášej komunikácie. Zvyšuje mieru konverzie Nie je to váš popis produktu, ktorý rozhodne o tom, či vo finále predáte alebo nie. Stačí sa zamyslieť nad tým, koľkokrát ste si vy sami pred kúpou čohokoľvek pozreli recenzie a skúsenosti iných zákazníkov. Najmä v prípade e-commerce je mimoriadne dôležité, aby potenciálni ďalší kupujúci vnímali skúsenosti iných reálnych zákazníkov s vašimi produktami. To môže byť výzva – najmä ak začínate alebo uvádzate nový výrobok. No aj v tomto prípade sa dá situácii pomôcť. Čo všetko dokážu užívatelia tvoriť? Jedným slovom? Všetko... A je len na vás, ako s ich kreativitou dokážete pracovať a využiť ju vo svoj prospech. Obrázky, fotografie, vtipné grafiky sú ideálne pre sociálne siete, to isté platí o videách, ktoré sa uplatnia tak na Youtube, ako aj na TikToku, či Instagrame a Facebooku. Nepodceňujte ani silu blogov a recenzií priamo na stránkach predajcov, a už vôbec nie na vašom vlastnom webe. Ako s UGC efektívne pracovať? 5 prikázaní k UGCAby sa z užívateľského obsahu nestala vaša nočná mora, je dobré mať na pamäti niekoľko dobre mienených rád: Vždy, ak je to čo i len trochu možné nezverejňujte užívateľský obsah automaticky, ale po dôslednej kontrole. Sú situácie, ktoré neovplyvníte, ako napríklad sociálne siete, ale minimálne na vlastnom webe by ste to mali vedieť zabezpečiť vždy. Obsah moderujte – nie je správnou cestou vymazávať a skrývať každý príspevok, čo sa vám nepáči, ale mali by ste vedieť rozumným spôsobom zareagovať – bez útokov, ponižovania a v súlade s vašimi komunikačnými štandardami a stratégiou. Oceňujte tvorcov obsahu – nemusí ísť o peniaze ani hmotné statky – počíta sa často aj poďakovanie a pochvala. A pokiaľ po dohode použite obsah na svojich stránkach, či v ďalšej komunikácii, samozrejmosťou je priznanie kreditu jeho tvorcovi. Definujte si stratégiu v oblasti UGC – nemusí ísť o obrovskú štúdiu. Ale stanovte si, čo chcete v tejto oblasti dosiahnuť a prečo. Len tak sa vám otvoria cesty, ako k danému cieľu prísť. Podporujte tvorbu užívateľsky generovaného obsahu – formou ankiet, prieskumov, súťaží, samplingu, či užívateľských testovaní.

prejsť na článok

Age Management fórum (online), 20. marca 2024

Téma: Burnout Obsah: Môžeme si zaň sami??? Aký vplyv na Burnout má naše mentálne nastavenie? Diskusiu povedie: PhDr. Peter Ďurný za viac ako 30 rokov svojej praxe je skúseným psychológom, lektorom a majiteľom vzdelávacej spoločnosti. T

prejsť na článok

Na akú prácu sa hodím?

Otázku na akú prácu sa hodím? si kladie veľa ľudí každý deň. Voľba povolania je jedným z najvážnejších životných rozhodnutí. Práca ktorá vás bude baviť, vás naplní radosťou a pocitom úspechu. Bolo štatisticky dokázané, že ľudia, ktorý robia svoju prácu ra

prejsť na článok

Stiahnite si užitočné formuláre zadarmo

Užitočné formuláre pre ubytovateľov zadarmo. Dotazník spokojnosti, potvrdenie rezervácie, domový poriadok, zmluva o ubytovaní, plán obsadenosti The post Stiahnite si užitočné formuláre zadarmo appeared first on Ubytovanie pre pracovné skupiny.

prejsť na článok

Kto mi napíše článok a prečo je dôležité publikovať textový obsah

Dnešná otázka znie, prečo tvoriť textový obsah v podobe článkov a kto mi napíše článok? Mám články písať ja alebo to mám nechať na profesionála? A má dnes vôbec zmysel písať články? Ak sa trocha venujete online marketingu alebo podnikáte na internete, urč

prejsť na článok

REDESIGN je ako tuning, niekedy oprava niečoho nepodareného.

Máte nepoužiteľné logo? Nie ste sním spokojný? Potrebujete inováciu? Je tu REDESIGN! Redesign loga sa spravidla tvorí vtedy, keď nie ste so súčasným logom spokojný po akejkoľvek stránke. Napríklad ste rozšírili pole podnikania a logo ho nijako nevystihuje

prejsť na článok